vergadering en cafe bezoek

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

vergadering en cafe bezoek

Bericht door Jos »

afgelopen dinsdag was de jaarlijkse bijeenkomst van stichting buurt met vertegenwoordiging van politie, gemeente, woningvereniging en bestuur, waarbij de bewoners hun problemen kunnen voorleggen. Hierbij wordt dan meteen geprobeerd om oplossingen te zoeken. Ik droeg een spijkerrok tot net over de knie met mijn hoge leren laarzen.
Veel bekijks, verder niets.
Aangezien de bijeenkomst in een zaaltje achter een cafe was, ben ik na afloop even in het cafe blijven hangen om nog een paar pilsjes te drinken.
Alle aanwezigen hebben eens goed gekeken, hallo gezegd en ieder verder met zijn eigen ding.
Het bleek een nogal drukke avond te worden en tegen 12 uur zat het cafe nogal vol met zo'n 25 man. Naast mij kwam een echtpaar zitten van mijn leeftijd en daar gezellig mee gepraat. Op enig moment kwam het onderwerp kleding ter sprake en de beperkte mogelijkheden voor de kleding van de man. Zij kocht voor haar man stretchbroeken op de damesafdeling, want die zitten veel lekkerder. Ik vroeg toen of een rok niets voor hem was, net zoals voor mij, waarbij beiden stomverbaasd naar beneden keken en zagen dat ik een rok aan had (ik was al twee keer naar de wc geweest aan het andere eind van het cafe).
Daar nog even over doorgepraat en hun een kaartje van het forum gegeven. Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen, als ik ze nog eens tegen kom.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: vergadering en cafe bezoek

Bericht door mikvanes »

Ja, zoals jij die rok draagt, valt het niet op en komt het heel natuurlijk over.

Wel grappig, dat die vrouw stretchbroeken koopt voor haar man omdat die lekkerder zitten. Ja, dat komt door die strakke spijkerbroeken van tegenwoordig. Ik droeg ze vroeger ultra strak en dan is iets elastisch zoals een ren- of fietsbroek of een legging een verademing. Of een rok natuurlijk. Maar dan moet je dus niet zo'n roze streepje aantrekken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: vergadering en cafe bezoek

Bericht door Jos »

dank je Mik, maar dat is natuurlijk, omdat ik, net zoals jij, hier al jaren mee bezig ben. Je bent gewoon niet bezig met wat je aan hebt.
Zo kwam ik net in de supermarkt een vrouwtje van 80 jaar tegen en die vond het leuk, dat ik een rok droeg (zie foto's: blauwe trui en laarzen van afgelopen zaterdag en zwarte ribcord rok). Zelf vond ze dat ze geen rok kon dragen, omdat ze te klein is, daarom draagt ze uitsluitend broeken.
een fervent rokdrager
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: vergadering en cafe bezoek

Bericht door mrcsk »

Proficiat jos.
Neen dat zie ik me zelf nog zeker niet doen
om zo op café te gaan.
Het is wel leuk om zo iemand tegen te komen op café.

groetjes
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: vergadering en cafe bezoek

Bericht door Jos »

dat is ook zo mrcske,

het is heerlijk om gewoon je eigen ding te doen en er niet mee bezig zijn met wat je aan hebt. Uiteindelijk ben je gewoon netjes gekleed, alleen anders dan de meeste andere saaie mannen ;)
hoe vaker je zelf in rok in en om het huis in rok loopt, raak je er zo aan gewend, dat je het op enig moment bijna vergeet en zo de straat op gaat. Dan kom je, tot je eigen schrik, in het begin erachter, dat de mensen je aankijken :) oeps ik heb mijn rok nog aan :o
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: vergadering en cafe bezoek

Bericht door musa »

Wel ik ben ook nog een twijfelaar op dat gebied ,thuis is dit geen probleem voor mij,maar buiten wel,ik heb al enigste wandelingen gedaan met rok aan in de zomer ,maar dat is meestal in de vroege uurtjes dat de mensen nog "nie goe" wakker zijn om te zien dat ik een rok draag :D

Maar dat is iets dat iedereen voor zichzelf uitmaakt,misschien zet ik ooit die stap ,wie weet

Ik vind het wel moedig van anderen dat het wel durven.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: vergadering en cafe bezoek

Bericht door Jos »

Een leuke bijkomstigheid aan dragen van een rok vind ik, dat ik veel bewuster naar mijn omgeving kijk en veel gemakkelijker contacten maak.
Mijn dochter zei van de week nog in de supermarkt, toen ik werd benaderd door een van de medewerksters over een eerdere klacht, dat zij een idee had, dat ik alle medewerkers in de winkel bij naam kende; zo ongeveer klopt dat ook wel. Vroeger was ik helemaal niet mee bezig.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: vergadering en cafe bezoek

Bericht door mikvanes »

Ja, dat heb ik ook. Ik ben een stuk brutaler en zelfverzekerder.
Plaats reactie