Opmerking van pubers bij bushalte

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Opmerking van pubers bij bushalte

Bericht door RokSterNL »

Maandagavond 23 juni was ik nog even bij Albert Heijn een paar boodschappen wezen doen. Albert Heijn is bij ons namelijk tot 22.00 uur open. Ik loop op de terugweg langs een bushalte. In het bushokje zit een griet en staat een gozer. Van die pubers van de Middelbare School.

Ik had diezelfde corduroyrok aan als die ochtend toen ik uitgelachen was geworden.
Die griet maakt tegenover die knul een opmerking 'Een man in een rokje'. Een beetje gelach hoor ik. Ik reageerde eerst niet. Toen riep die knul, 'meneer, heeft U er een doedelzak onder ?' Kan je nagaan draag je een gewone rok. Je ziet toch wel of iemand een gewone rok of een kilt aan heeft zou ik denken.
Ik had direkt mijn antwoordt paraat. Ik antwoordde hem, 'Ja een kleintje, maar die geeft haast geen geluid'. Toen vroeg hij, 'Waarom draagt U een rok ?' Ik zei, 'Dat zal ik je vertellen'. Hij kwam naar mij toe, en ik overhandigde hem het A4 kopie van het artikel wat in het AD Haagsche Courant heeft gestaan. Die griet vroeg toen, 'Wordt U weleens uitgelachen ?' Ik antwoordde, 'Nee haast nooit, maar ik vind dat ook dom'. Ze vroeg mij toen, 'Vindt U het lekker zitten ?' Ik antwoordde, 'Ja, vooral met warm weer is het echt heerlijk en straks op vakantie ook'.
Toen kwam kennelijk hun bus aan, en die knul zei toen tegen mij, 'Iedereen moet dragen wat hij prettig vindt'. Hij bood mij toen nog wat snoepjes aan. Kennelijk had ik toch door mijn reactie een positieve wending gegeven. Waardoor er toch een serieus gesprek mogelijk werd. Als die bus niet was aangekomen had ik nog meer kunnen vertellen. Overigens toch blijf ik gewoon doorgaan met het dragen van rokken . Vroeger zou ik door deze dingen een stap teruggezet hebben.

Hieronder de outfit die ik aan had.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
RokSterNL staand in bruine corduroyrok in de tuin.jpg
Plaats reactie