Voor de 2e keer alleen uit eten geweest

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Voor de 2e keer alleen uit eten geweest

Bericht door RokSterNL »

Op zaterdagavond 2 augustus voor de 2e keer na het overlijden van mijn beide ouders alleen uit eten geweest. In mijn favoriete restaurant 'Het Spinnewiel'.

Voor deze keer maar weer eens mijn pocketdigitale camera meegenomen. Ik heb toen aan de eigenaar gevraagd of hij mij in rok op de kiek wilde zetten, maar wel zo, dat er mensen op de achtergrond te zien zijn. Zo gezegd zo gedaan. Toen de foto gemaakt was, hoorde ik een jongen van pakweg hooguit 10 jaar tegen zeggen, die jongen heeft een rok aan. Zijn moeder antwoordde, dat is een Schot. Het is de jongen die je ook op de achtergrond in de verte ziet zitten. Als je de foto goed bekijkt zie je zijn zus ook zitten kijken als er een foto van mij gemaakt wordt. Overigens vind ik dit geen negatieve opmerking.

Later nog even aan de bar gaan zitten en wat gedronken. Daar kwam een man en vrouw voordat ze aan tafel gingen ook nog iets drinken. De man was 44 jaar zo vertelde hij mij toen ik het hem vroeg en zijn vrouw 34 jaar. De eigenaar vroeg toen wat voor werk hij eigenlijk deed. Hij werkt in de mobiele communicatiesector en ook nog een tweede baan in de reclame. Ik dacht hee, dat moeten we misschien aanboren. Ik vroeg hem toen wat voor reclamewerk hij deed. Hij vertelde mij dat hij samen met mensen een gratis magazine maakt wat op de stranden ligt. Ik vroeg toen wat daar dan allemaal zo in stond. Hij antwoordde mij over van alles en nog wat, lifestyle, mode enz. Ik reageerde daar direkt op. Ik zei, dat wij bezig zijn om de Rok voor de man in onze samenleving geïntegreerd te krijgen. Hij vond het echt gaaf zo zei hij. Ik overhandigde hem een visitekaartje van ons forum en het artikel van mij uit het AD Haagsche Courant. Ik zei, je moet maar eens kijken, misschien is het wel iets voor dat blad. Ja dat zou hij zeker gaan doen. Of het ook zover komt kon hij nu nog niet zeggen. Hij zei, ik doe nu namelijk niet alles meer alleen bij dat blad, omdat er nu meer mensen in dienst zijn. Hij kon zich wel goed verplaatsen in het feit dat het, zoals hij zelf zei, het is 'cool' en 'koel'. Daarna antwoordde hij, en wat dacht je ooit van de Romeinen, die droegen toch ook van tunieken.

Dus nu maar even afwachten of het ooit eens zover komt. In ieder geval heb ik het geprobeerd.
Bijlagen
tmpphpDKxbab-1.jpg
Plaats reactie