In rok op de fiets

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok op de fiets

Bericht door RokSterNL »

Het was zulk prachtig weer dat ik het niet kon laten lekker de fiets te pakken om in rok een fijne fietstocht te gaan maken.

Ik heb wederom de route genomen richting Wassenaar zo weer naar Voorschoten. Ik zag een man en een vrouw op een bankje zitten lekker te genieten van de zon. Ik dacht ik ga daar ook even zitten. Zo gezegd zo gedaan. We hadden een heel fijn gesprek. Op een gegeven moment zegt de man zo, 'ik zie dat je een rok aan hebt, vind je dat lekker zitten ?' Ik zei dat ik dat heel prettig vind dragen. Hij vroeg of er veel mannen zijn die rokken dragen ? Ik vertelde dat er wel veel mannen zijn die rokken dragen, maar jammergenoeg de meeste van hen hebben toch met obstakels te maken. Zoals hun vrouw en met de kinderen. Ze vroegen ook of wij elkaar weleens ontmoeten. Ik zei dat dat niet zo'n succes was, omdat er dan te weinig mannen op af komen. Ik zei, ik heb wel een aantal rokdragende vrienden hier aan over gehouden. 1 man heeft bij mij een tas staan, omdat zijn vrouw als ze een rok van hem vindt, gooit ze die in de vuilnisbak. Ach wat erg reageerden ze beiden. Je doet er niemand kwaad mee.
Ik vertelde hen dat wij een professionele website hebben waar mannen die rokken dragen hierover kunnen praten. Ik heb hen ook een visitekaartje gegeven van onze site, en het artikel uit het AD Haagsche Courant. De vrouw heeft het artikel zitten lezen en overhandigde het mij later weer. Ze waren zeer geïnteresseerd en positief hierover. Ik vertelde dat mijn huisarts mij verteld had dat het voor de man ook veel gezonder is. Nou zei, die vrouw, 'het zit natuurlijk afgesloten en kan ook nog knellen zo'n broek en bovendien is het ook nog lekker luchtig'. De man vroeg of ik veel rokken droeg. Ik antwoordde hem 'ik draag iedere dag een rok'. Toen vroeg de man of ik er ook schoenen met hoge hakken onder droeg. Ik zei, 'nee dat niet'. Ik haalde wel aan dat ik in het begin onder mijn rokken in de winter mannenschoenen droeg, maar dat een aantal dames tegen mij gezegd hadden, dat dit echt niet stond. Ik moest een paar mooie laarzen er onder dragen. De vrouw antwoordde, 'ja onder een rok moet je laarzen dragen, dat staat gewoon veel mooier, dan van die schoenen, en tegenwoordig zijn er genoeg dameslaarzen die stoer ogen, en zowel door mannen als vrouwen gedragen kunnen worden'. Ze bemerkte ook dat ik mijn benen geschoren had. Ik antwoordde dat ik dat onder een rok ook veel mooier vind. En dat ik het persoonlijk geen mooi gezicht vind als je van die behaarde benen daaronder hebt. 'Nee, zei de vrouw je moet wel je benen scheren. Onder een rok hoort dat gewoon'. Ik zei, 'ik scheer ze maar 1 x per week. De vrouw antwoordde dat zij het ook maar 1 x per week scheert ouderwets met een scheermes en scheerzeep. Je benen worden dan veel gladder vertelde ze mij. Ik doe het ook zo. Ik heb 1 apparaatje waar ik mijn baard mee scheer, en 1 apparaatje alleen maar voor die delen van het lichaam waar verder haar zit, zoals de benen, borstkas, buik, armen en schouders. De man zei, 'eigenlijk gek he, dat vrouwen wel een broek, een rok en jurk mogen dragen, en dat wij dat dan niet zouden mogen'. Ja zei ik, en de Romeinen droegen tunieken, de Grieken en nog andere bevolkingsgroepen in de Oudheid. Toen zeiden ze beide, 'als 1 van onze jongens ineens aan zouden komen in een rok, zouden wij zeggen, joh, als jij dat prettig vind moet je dat gewoon doen'. 'Wat dat betreft zijn wij heel ruimdenkend'. Toen stapte de man en vrouw op om ook weer verder te gaan op de fiets, en ben ik ook weer op de fiets gestapt. Zij moesten terug naar Zoetermeer. Even verderop ben ik toen nog even op een terrasje een glas vers geperste sinaasappelsap gaan drinken. Het was behoorlijk druk bij die gelegenheid. Toen ik het op had, ben ik vrij gauw daarna huiswaarts gegaan, want ik zag dat het al weer bijna tijd was om te gaan eten. In ieder geval een lekkere fietstocht gehad en een fijn gesprek over de rok voor de man.
Bijlagen
DSC00013.JPG
Plaats reactie