Coriotropical Heerlen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Coriotropical Heerlen

Bericht door Jos »

Ik was vandaag in centrum Heerlen op de grote jaarlijke Coriotropical, een jaarmarkt met allerlei leuke kraampjes, veel zomerse muziek, enz.
Vandaag in een op een schots rok gelijkende, zwart wit geruite rok, tot net onder de knie en een wit t-shirt. Veel bekijks, weinig opmerkingen in eerste instantie. Later in de middag bij het uitgebreid zoeken naar een leuke nieuwe rok, hele goede hulp gekregen van de dames van een gerenommeerde lokale damesmodezaak, die zelfs de centimeter uithaalden om mij te helpen een passende rok te vinden voor slechts 5 euro (oorspronkelijke prijs: 79.95) en positief advies gevend, welke rok wel en welke niet. De dames gaven mij groot gelijk, dat ik een rok droeg. Uiteindelijk daar en elders een rok gekocht en voor ik naar huis ging nog even een drankje aan een statafel bij de ingang van de markt, waar een lokale band net begon te spelen. Heel veel bekijks, positieve reacties van een paar vrouwelijke medewerkers van het cafe en het biertje smaakte mij heerlijk. Kortom een dag om over te doen, zeker, waar halverwege de middag het zonnetje begon te schijnen.
Slechts een negatieve reactie van een oudere man, die mij vroeg of ik Schot was; ik antwoordde hem van niet en dat ik een gewone rok droeg. Hij zei hierop, dat normale mannen geen rokken dragen en liep toen snel weg, zodat ik niet kon reageren.
Ik zal later nog foto's plaatsen.
een fervent rokdrager
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door mrcsk »

Ja, proficiat voor die dames uit die winkel dat ze zo behoedzaam waren.
Laat je foto maar zien hoe je er prachtig uit zag.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door mikvanes »

Jos:
Slechts een negatieve reactie van een oudere man, die mij vroeg of ik Schot was; ik antwoordde hem van niet en dat ik een gewone rok droeg. Hij zei hierop, dat normale mannen geen rokken dragen en liep toen snel weg, zodat ik niet kon reageren.
Zo lang iemand de moeite neemt om je dat te vertellen, zie je er niet slecht uit, denk ik. Dus, eigenlijk vind ik die reactie niet zo negatief.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door Jos »

eindelijk de foto's erbij.
Foto 1: de kleding, die ik droeg
coriotropical_1.jpg
foto's 2 en 3: de gekochte rokken
de eerste met uitgebreid advies; een heerlijke rok om te dragen
coriotropical_2.jpg
coriotropical_3.jpg
een fervent rokdrager
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door mrcsk »

Jos schreef:eindelijk de foto's erbij.
Foto 1: de kleding, die ik droeg
coriotropical_1.jpg
foto's 2 en 3: de gekochte rokken
de eerste met uitgebreid advies; een heerlijke rok om te dragen
coriotropical_2.jpg
coriotropical_3.jpg

Mooie rokken Jos.
Foto 1 prachtige rok zeer mooie.
Foto 2 die rok iets te lang.
Foto 3 die rok is juist van lengt .
Maar voor mij zelf mag het wel tot boven mijn knieen of korter zijn.
Ik hou eigelijk niet van die lange rokken.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door musa »

Zeer leuk dat je er even tussenuit bent geweest,ik respecteer je enorm maar,ik heb een andere smaak van kleding ,maar dat geld evenzeer voor mij,je kan mijn stijl ook niet leuk vinden.

Maar anderzijds doe zo verder en kleed je aan zoals jij het beste voelt en dat is het belangrijkste :D
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door jan »

Prima rokken, Jos. Wel lijkt het mij wat moeilijk (hard)lopen met de lange rok.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door Jos »

mrcsk schreef:Mooie rokken Jos.
Foto 1 prachtige rok zeer mooie.
Foto 2 die rok iets te lang.
Foto 3 die rok is juist van lengt .
Maar voor mij zelf mag het wel tot boven mijn knieen of korter zijn.
Ik hou eigelijk niet van die lange rokken.
ik was ook op zoek naar kortere rokken, zoals die op foto 3, maar ik ben speciaal terug gegaan voor de rok op foto 2. De verkoopster vertelde mij ook dat ik hem iets korter moet laten maken, maar het is een heerlijke rok om te dragen (nieuwprijs zo'n 80 euro)
musa schreef:Maar anderzijds doe zo verder en kleed je aan zoals jij het beste voelt en dat is het belangrijkste
zoals gezegd, was ik ook op zoek naar kortere rokken, zoals jij die ook draagt, maar blijkbar zijn die mijn maat (44/46) niet zoveel verkrijgbaar
jan reijman schreef:Wel lijkt het mij wat moeilijk (hard)lopen met de lange rok.
ik kan ze altijd nog optillen, Jan :D :D
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door rokwens »

Dag Jos. Ik geef je graag mijn mening, neem het voor wat het waard is en beschouw het als opbouwende kritiek aub. Op de eerste foto is de rok mooi en de lengte past goed bij jou, maar je shirt past niet goed en ik zou daar ook een donkere kleur bij doen of een hemd. De lange rok vind ik niet zo goed bij je passen , iets te lang. Mij stoort het wijd uitlopen van aan de knieën. Misschien iets meer vleoite in de rok, maar ook niet te veel. Foto 3 vind ik prima, maar zelfde shirt.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Coriotropical Heerlen

Bericht door Jos »

Hallo rokwens,
allereerst leuk, dat je weer actief bent op het forum.

ik vind het altijd fijn jouw mening te horen, en zal er mijn commentaar op geven:
foto 1: ik dacht zelf met het mooie weer een neutraal wit shirt doet het altijd goed.
foto 2: de verkoopster en ik waren allebei dezelfde mening, dat zo'n enigszins klokkende rok mij beter staat als een rechte, maar dat deze wel iets te lang is

Toevallig belde Rokster mij net en hij vond de lange rok niet te lang, zelf twijfel ik nog of ik hem korter laat maken of niet. Ik zal een buurvrouw eens vragen: zij is naaister.
een fervent rokdrager
Plaats reactie