Rokdragen op reis.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Rokdragen op reis.

Bericht door Ludwigcw »

Ik ben maar een nieuwe topic begonnen, want ik wil niet verder Musa zijn topic " Nieuwpoort - Westende " misbruiken, daar mijn verhaal daar niks mee te makken heeft.

Rokwens,
Op het moment zelf gebaarde ik dat ik het niet hoorde en keek gewoon verder naar de marktkraampjes ( ja het was telkens tijdens een bezoek aan een plaatselijke markt ). Na de tweede keer had ik mij voorgenomen om bij de derde keer ( mocht het terug Nederlanders geweest zijn ) naar hen te roepen " Nederlanders zeker, tja ik had niks anders verwacht !!". Maar zo als altijd komt die kans dan niet hé ! :roll:

Nu ken ik ondertussen ook al genoeg Nederlanders om te weten dat ze niet allemaal zo wereldvreemd zijn, we kunnen niet veralgemenen. En het zou ook negatief zijn voor mij, want ik moet bekennen dat ik voor 25% Nederlander ben. De moeder van mijn vader was uit Nederland afkomstig. :oops:
Maar gelukkig hebben de 75% Vlaamse genen de volledige bovenhand gekregen en is alles toch goed gekomen met mij. :lol: 8-)
En nu vlug een ander onderwerp !

Mik,

Bij warm weer loop ik thuis en toen ook op reis bij het vakantiehuisje sowieso zo veel mogelijk in mijn zwembroek, dat is nog altijd het beste voor mijn vel.
Maar in zwembroek over straat riskeer je toch van opmerkingen te krijgen van de politie.
Mijn schoonvader heeft het al voorgehad in Oostende, toen hij eens vlug in zwembroek van strand af, iets wilde gaan halen in een winkel twee straten van de dijk af .
Op de dijk tolereren ze nog dat je enkel in zwemkledij rondloopt, maar wanneer je stad intrek zal je vlug een opmerking krijgen.
Eigenlijk zo ik concierge moeten worden van een nudistenkamp, dat zou het ideale zijn voor mijn vel. :D

Nog twee vakantiekiekjes van mij in rok.

Te Vaisons la Romaine ( oud stadsgedeelte ) in bruin korte rok
Afbeelding

Palais des Papes in Avignon in kaki cargorok
Afbeelding

Ludwigcw
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door mrcsk »

mooie foto's,Leuke uitfit.
Je eerste foto is wel een kort rokje geen vraagjes gekregen waarom je zo loopt of zo kort.
De tweede foto is je rok juist de lengte prachtig.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door jan »

Ook ik vind de bovenste rok wel wat kort. Daarmee kun je toch niet op een terrasje gaan zitten, lijkt mij.
Maar de tweede is prima. Ben je op de foto met vrouw en dochter(s)?
Laatst gewijzigd door jan op 15 aug 2011 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door mikvanes »

Ja, ze zijn wel leuk, vind ik.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door musa »

Mooie foto's en de bovenste rok mooi kort en de tweede iets te lang :D ,nee,gewoon jezelf zijn dat is de boodschap,en zolang je gezin je maar steunt.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door Ludwigcw »

Tijdens de zomermaanden wanneer de blote benen op straat normaal zijn, is hoe korter de rok hoe minder reactie je hebt.
Met mijn kaki cargo rok zag je nog soms verwonderde blikken, maar met mijn ( eigenlijk één van mijn vrouw ) bruine korte rok totaal niet. Let er zelf maar een op hoe moeilijk het is om bij meisje ( en sommige dames ), bij de eerste aanblik direct te zien als ze nu al dan niet een short ( of hotpants) of een minirok aanhebben.
En als we zitten komt de witte minirok van mijn vrouw nog korter dan de bruine bij mij. Zelfs de bruine komt korter bij haar. Vrouwen hun heupen zitten hoger dan bij ons mannen, daardoor komen die korte rokjes bij ons toch nog iets lager uit.
Met je benen wijds openzitten is er natuurlijk niet meer bij, maar bvb als we met vier aan een terrastafeltje gaan zitten, dan ga ik meestal aan de kant zitten tegen de muur over andere hindernis aan. Zo hebben ze geen directe vrij inzicht en moet je niet op je houding letten, maar als je er al geen kante of voile onderbroek onderdraagt, zullen ze van een vluchtige glimp allicht wel niet achterovervallen zeker !! Voor mij telt, hoe minder stof die langs mijn benen weg en weer beweegt hoe beter.

Jan,
Vrouw en jongste dochter staan op de foto, oudste dochter was fotograaf van dienst.


Ludwigcw
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door treintje »

In de zomermaanden zijn mannen met korte broeken normaal, bedoel je, en daarom valt een man in een korte rok niet zo op. Het is immers niet zo duidelijk te zien of het nu een rok of een short is. Zit wat in, denk ik. Willi meldde ook al dat in de zomer minder mensen lijken te kijken dan in de winter. Dit zou daar wel eens een reden voor kunnen zijn. Mannen met blote benen c.q. zonder lange broek zijn in de winter nogal ongebruikelijk. Dat valt dus veel meer op dan in de zomer.
Dat zou dan betekenen dat het niet in eerste instantie de rok is die mensen opvalt, maar eerder het feit dat er geen lange broek om de benen zit. De (blote) benen vallen dus als eerste op, vervolgens gaat men op zoek naar de oorzaak en ontdekt men pas daarna de rok. In de zomer zijn blote benen bij mannen veel meer gebruikelijk, dus valt het rokje daardoor minder op.

Leuke foto's overigens. Hebben je vrouw(en) er geen problemen mee?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door Ludwigcw »

Treintje,

Mijn dochters hebben er geen probleem mee. Mijn oudste is net het omgekeerde van mij, daar moet mijn vrouw hemel en aarde bewegen om haar eens in een rok of kleedje te krijgen, die draagt het liefst alleen maar broeken.
Bij mijn vrouw kom ik al van ver, ze is niet tegen het rokdragen door mannen, ze vindt ook dat er voor de mannen wat meer aanbod en variatie mag zijn.
Met leggings en kniehoge laarzen heeft ze totaal geen probleem, ze wijst mij zelfs op bepaalde mogelijk combinaties of mooie laarzen die mij zouden staan. Bij rokken ligt het wat moeilijker, maar dan vooral door het feit, als ik ergens in rok mee naar toe ga, ik blijkbaar altijd de enige mannelijke pipo in rok blijkt te zijn, en zo steeds teveel opval naar haar zin.
Mocht de mannenrok wat meer gemeengoed worden zou mijn vrouw er dan totaal geen probleem mee hebben.

Ludwigcw
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door willi »

Ja Ludwig, dat is nu juist de ‘universele ellende’. Veel vrouwen (ook echtgenotes) hebben geen probleem met het ‘rokdragen’ van de man, maar met het commentaar dat ze moeten aanhoren; van haar ‘directe’ omgeving (Daar heeft ook mijn vrouw moeite mee). Zij worden erop aangesproken omdat binnen onze samenleving ‘nog steeds’ de mening (over)heerst dat de echtgenote/vriendin verantwoordelijk is voor de presentatievorm van haar echtgenoot/vriend.
Basta!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokdragen op reis.

Bericht door musa »

Ludwigcw je staat verder dan ik,mijn vrouw heeft ook geen probleem met rokdragen zolang ik het niet doe in mijn onmiddellijke omgeving en met haar,dus ben ik veel alleen op stap :( uitgezonderd bij meetings ( die overigens dun bezaaid zijn),aan de andere kant heb ik respect met haar beslissing ,ik kan haar niet dwingen hé,en ik mag eigenlijk al blij zijn dat ze het min of meer aanvaard.

Het is zoals je zegt je voelt je een pipo die als enigste een rok draagt en toch zijn er meerdere op deze aardkloot.
Plaats reactie