Jptje op bezoek bij RokSterNL

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Jptje op bezoek bij RokSterNL

Bericht door RokSterNL »

Jptje is vandaag voor de 3e keer bij mij op bezoek geweest.
Rond 13.00 uur arriveerde hij bij mij. Na wat gedronken te hebben moest ik nog een boodschap doen, en zijn we in rok met de auto naar de Haagse binnenstad gegaan. De auto geparkeerd en een stukje terug gelopen naar de winkel waar ik moest zijn. Na met 1 boodschap geslaagd te zijn op weg met de auto naar de volgende winkel iets verderop in de stad. Daarna weer even terug naar huis gereden om nog iets te drinken. Ik had gehoord dat er op Scheveningen een vliegerfeest was, dus daarna met de auto naar Scheveningen. Daar nog even pakweg 3 kwartier bij een strandtent op het terras gezeten. Zowel in de Haagse binnenstad als even later op Scheveningen prima toeven in rok. Vooral op het terras was het heerlijk in het septemberzonnetje. Uiteraard ging het zoals het meestentijds gaat prima in rok. Dus beste mannen die de stap nog niet gemaakt hebben of hebben durven maken, het is zondermeer prima te doen. Daarna na huis en hebben toen nog even de foto's op de computer zitten bekijken die jptje gemaakt had van zijn reis naar Berlijn. Daarna ben ik het eten klaar gaan maken. Dat smaakte overigens prima. Alles bij elkaar beide een gezellige dag gehad in rok. Met recht waren we de Rokketiers.
Peter v

Re: Jptje op bezoek bij RokSterNL

Bericht door Peter v »

En zo was er weer een prachtige gerokte dag voor de beide heren. Fijn om er over te kunnen lezen.
En zo hebben niet alleen zij een mooie dag gehad, maar zij hebben er ook reclame voor gemaakt door zich in den lijve aan anderen te laten zien.

Dat laat wederom zien hoe probleemloos en vooral hoe plezierig het rokken in het openbaar kan zijn.
Al is het van te voren niet bekend wat je van een ander vindt, het rok dragen heb je in ieder geval gemeen.

Het samen in rok bijeen zijn, evt wandelen etc is ook heel goed om over het rokken bij te praten en natuurlijk ook andere dingen.

Dat is dan ook weer een uitnodiging om een bijeenkomst op te vragen c.q. bij te wonen. Al zullen er niet zo snel nog uitnodigingen voor een bijeenkomst worden uitgegeven gezien de schaamtelijke weinig aanmeldingen van "leden" voor de afgelopen aangekondigde bijeenkomsten waardoor het organiseren gewoon onmogelijk wordt gemaakt. Dat kan veranderen, als er wat leven vanuit de leden komt. Wij hoeven niet altijd einzelgangers te zijn wat het rok dragen betreft, en kunnen het ook delen met andere mannelijke rok dragers. Al hoor je nergens bij, dan hoor je toch ergens bij, namelijk mannen in rokken.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Jptje op bezoek bij RokSterNL

Bericht door rokwens »

Ik sprak gisteren met een dame over mannenrokken. Zij is jaren actief geweest in de modesector en volgede ook dit item.
Ze zegt dat er nooit een algemene doorbraak van de mannenrok zal komen omdat DE MAN in 't algemeen zich bedreigd voelt in zijn mannelijkheid wanneer er ook maar iets neigt naar het vrouwelijke en dat DE MAN maar lieft zo onopvallend mogelijk wil zijn. Zolang er geen mentaliteitsverandering komt in het brein van mannen zal het dus niet aanslaan.
Maar, zegt ze erbij, er is wel een segment vanwaaruit het stilaan kan groeien; dat zijn de homo's die veel meer aandurven en doorgaans verfijnder zijn. Vanuit die hoek kan men trachten de kilt (of afgeleide met ruiten) in de rekken te krijgen omdat dit een reeds geaccepteerd en bekend mannelijk kledingstuk is.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Jptje op bezoek bij RokSterNL

Bericht door RokSterNL »

rokwens schreef:Ik sprak gisteren met een dame over mannenrokken. Zij is jaren actief geweest in de modesector en volgede ook dit item.
Ze zegt dat er nooit een algemene doorbraak van de mannenrok zal komen omdat DE MAN in 't algemeen zich bedreigd voelt in zijn mannelijkheid wanneer er ook maar iets neigt naar het vrouwelijke en dat DE MAN maar lieft zo onopvallend mogelijk wil zijn. Zolang er geen mentaliteitsverandering komt in het brein van mannen zal het dus niet aanslaan.

Maar, zegt ze erbij, er is wel een segment vanwaaruit het stilaan kan groeien; dat zijn de homo's die veel meer aandurven en doorgaans verfijnder zijn. Vanuit die hoek kan men trachten de kilt (of afgeleide met ruiten) in de rekken te krijgen omdat dit een reeds geaccepteerd en bekend mannelijk kledingstuk is.
Daar heeft ze wel gelijk in moet ik bekennen. Alleen waarom willen die mannen altijd zo stoer en puur mannelijk overkomen ? Alsof ze van die keiharde spijkers zijn en je je zachtere kant laat zien dat je dan een watje bent. En ik ben er niet zo blij mee dat de rok direkt door haar weer wordt verbonden, 'dat zijn de homo's die veel meer aandurven en doorgaans verfijnder zijn. Vanuit die hoek kan men trachten de kilt (of afgeleide met ruiten) in de rekken te krijgen omdat dit een reeds geaccepteerd en bekend mannelijk kledingstuk is.'] Ik wil niet alleen maar inzetten op de kilt. Als die er dan in zou komen bij ons, denken de modebroeders/zusters direkt weer dat dat het ultieme kledingstuk is wat de man wil en verder weer niets anders. Dan kom je daar weer in een vastgeroest patroon te zitten. Terwijl ik naast de kilt ook die gewone rok wil. Dat hoeft nogmaals voor mij geen speciale mannenrok te zijn. De gemiddelde damesrok is voor ons goed draagbaar. Bijv. jeans is zo'n voorbeeld, en zo zijn er nog tal van rokken die wij als man kunnen dragen.

Er zijn ook genoeg mannen die wel dat zachtere in zich hebben. Wij mogen het alleen niet tonen. Ik heb ooit eens van een leraar op school te horen gekregen, toen ik ergens om zat te huilen, kom op joh een man mag niet huilen. Ik dacht toen al wat is dat nu weer voor een onzin. Vrouwen zijn gemiddeld genomen vrijer in het tonen van hun emotie, maar waarom zouden mannen dat evengoed niet mogen tonen. Dat is nu weer typisch zo'n vastgeroest gegeven. Daar moet maar eens een verandering in komen, niet door alleen maar een kilt te gaan dragen.

Het is gewoon de rokken blijven dragen wat je nu als man graag draagt. En dat dat kan verschillen van man tot man is niet erg. Diversiteit moet er zijn, dat maakt het ook afwisselend.

Of heeft iemand andere suggesties ?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Jptje op bezoek bij RokSterNL

Bericht door rokwens »

Ik begijp best wat je bedoelt RockSter maar je moet je verplaatsen in de denkwereld van het grote publiek, net zoals die dame doet. Je moet dit globaal bekijken. Als een aantal mannen zich geroepen voelen om een rok te dragen zullen ze een hogere drempel moeten nemen als ze beseffen dat ze dan als homo kunnen bekeken worden. En dat is niet leuk voor een hetereo. Dus met een kilt is die drempel lager en wordt de kans iets groter.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Jptje op bezoek bij RokSterNL

Bericht door Peter v »

rokwens schreef:Ik begijp best wat je bedoelt RockSter maar je moet je verplaatsen in de denkwereld van het grote publiek, net zoals die dame doet. Je moet dit globaal bekijken. Als een aantal mannen zich geroepen voelen om een rok te dragen zullen ze een hogere drempel moeten nemen als ze beseffen dat ze dan als homo kunnen bekeken worden. En dat is niet leuk voor een hetereo. Dus met een kilt is die drempel lager en wordt de kans iets groter.
Met doem scenario's komen wij er niet. Zoals met alles, dient naar het positieve, het genoegen ervan te worden gekeken en dus naar al die mensen die ons nu al begrijpen of op zijn minst neutraal gezind zijn. Van die mensen hebben wij zoal geen last om het zo te noemen, en die vormen zeker geen reden om mannen in het algemeen aan te sporen erg terughoudend te zijn. Rok dragen is zo wie zo een individuele aangelegenheid. Maar wel iets dat veel mannen aangeven te willen, al vraag ik me af hoeveel het alleen als en verkleed partij willen houden in de beslotenheid van hun huis of hoeveel het ECHT willen als alternatief / vervanger van de vanouds opgedrongen broek? En dan nog hoeveel het rok willen dragen maar enkel dagen per jaar of het hele jaar rond, al zou het dan alleen maar zijn buiten werk uren.

Jouw gedachte klopt alleen misschien voor individuele gevallen, heel misschien jouzelf. Wat is eigenlijk de denkwereld van het grote publiek, en levert de huidige gedachte wel eigenlijk feitelijke belemmeringen op, zodanig dat rok dragen niet mogelijk is? En welke percentage van het ons vriendelijk of neutraal gestemd publiek zou """Nodig"""" zijn :shock: :? om er gerokt op uit te gaan ?

Ieder begint waarschijnlijk toch onopvallend, en het is dan aan hem en zijn durf om verder te gaan, dat heeft feitelijk niets met het grote publiek te maken. Anders zou een man al niet eens een rok aan doen. Want een rok is een rok, hoe het er ook uitziet.

Of is het alleen een handvol van mensen die feitelijk daadwerkelijk er een stok voor steken en individuele rok dragende mannen er in belemmeren ( De onwelwillende partner niet te vergeten)? Mensen die er altijd wel te vinden zijn. Op die mensen hoeven wij ZEKER niet te wachten. Het grote publiek volgt wat het ziet maar grijpt niet in, dus al zou het grote publiek allemaal vinden ( WAT NIET het geval is!!!!) dat mannen in rokken homo's zijn, zolang er niets "ondernomen" wordt tegen die mannen, dan is dat wederom geen excuus het te laten, of het maar sober te doen. En trouwens homo's zijn ook maar gewone mannen, mar met een bepaalde voorkeur. ( Of zijn er hier lieden die de verpelijke gedachte volhouden dat alle homo's verwerpelijke mensen zijn, voor welke redenen ook? )Zeg dan dat je bang bent voor een minder waardige mens aangezien te worden, of iets van die strekking. Want het is toch het gedrag van de mensen dat evt als bezwaarlijk zou aangemerkt kunnen worden en niet hoe je je kleedt of wat voor seksueel voorkeuren je hebt.

Ons inhouden is niet aan de orde. Gewoon dragen wat JIJ zelf wilt, als nu eindelijk alle zogenaamd rok dragen willende mannen het echt zouden doen, naar hun eigen wensen, dan zou er een beeld te voorschijn komen zoals het werkelijk is. En daar mee moet dan het publiek het mee doen, wat die resultaat is. En ik denk dat die het grootste deel een sober rok outfit zou zijn, maar dat is maar aftewachten. In ieder geval hoeft niet iedere rokdragerterwille van iemand anders of terwille van andere rok dragers zich in te houden. Zeker niet om een beeld neer te zetten wat heel misschien een totaal verkeerde is dan de werkelijkheid. daar schiet niemand iets mee op. Zeker niet in onze leeftijd.

En moeten wij vanuit onze kant gedachten bevestigen die zij misschien niet eens hebben door juist erg in te houden, door te doen zoals jij dat voorstelt. Nee wat het grote publiek nu denkt, zal een worst zijn, velen weten dat een man een man blijft ook al kleedt hij zichzelf anders. De anderen hebben vermoedelijk toch een foute idee als ze überhaupt kunnen denken.... :( :shock: :? :( :roll: Dus daar houden wij geen rekening mee. Het is apart, want voor wat zou heel Nederland het er mee eens moeten zijn om het uiteindelijk te kunnen doen? Niets, dus waarom wordt de suggestie alsmaar aangehaald dat zowaar de gehele bevolking helemaal zo over mannen in rokken zou moeten denken als wij ( sommigen van ons :roll: ) eer dat men gerokt op straat kan, en dan ook nog alleen op heel sobere wijze.

Na dat te hebben gezegd, is er volgens mijn eigen bevindingen al geruime tijd ruim voldoende draag kracht van publieke opinie om in het openbaar een rok te dragen, het grote probleem zit hem echter bij de mannen zelf. Zolang als zij zelf niet "man" genoeg zijn om de stap te zetten die zij verklaren te willen doen, dan komt er nooit wat van, en onderwijl het publiek de "schuld" ervan geven. Natuurlijk zijn er nog knel punten zoals werkgevers etc, maar dat staat er los van. In het privé leven moet er normaal gesproken geen enkele reden zijn om het rok dragen 'en-publiek te laten. Het regelmatig publiekelijk dragen van ENKELE leden bevestigt dat.

Dus is het aan ons, de belanghebbenden om ieder met ons eigen handelen te laten zien dat er iets aan de gang is, in het engels Free styling genoemd, en daarin staat het rokdragen voor ons centraal.

Als je een nieuwe auto merk wil aan bieden, en nadrukkelijk vermeldt dat die auto merk alleen die auto kan zijn is als die zwart is, heb je zelf een probleem gecreëerd wanneer je er modellen wil verkopen met een andere kleur. Opeens kennen de mensen dan jouw auto (merk) niet meer, want jij hebt er zo op gehamerd dat die alleen zwart kan zijn.

Laten wij die vergissing niet maken.

En met homo's en hun gedragingen heft rokken dragen helemaal niets. Dat zijn trouwens ook gewoon mannen! Al hebben ze een duidelijk andere seksueel voorkeur dan de meeste mannen, en seksueel voorkeur is hier helemaal niet aan de orde. Laten wij alstublieft niet mensen aan andere gedachten in die richting brengen. Heeft helemaal geen nut en moet alleen later met tien keer zo veel moeite ontdaan worden.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jptje op bezoek bij RokSterNL

Bericht door Wiha »

Heren, dit begint wel erg af te wijken van het bezoek van jptje bij RokSterNL... Graag in een ander onderwerp verder gaan.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Jptje op bezoek bij RokSterNL

Bericht door jptje »

sorry voor de late reactie maar ik heb het erg druk gehad wet werk.
en helaas geen tijd gehad voor een reactie te plaatsen
maar het was weer kei gezellig bij roksternl
groeten jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Plaats reactie