ervaring met de pechstrook ?

Je ervaringen met de mannenrokken van de diverse webshops
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

ervaring met de pechstrook ?

Bericht door rokwens »

Het hele kledingaanbod is te vergelijken met een 3-vaks-autostrade.

Dames maken met snelle wagens gebruik van alle vakken en betreden zonder verpinken en zonder enige reactie uit hun omgeving eveneens de pechstrook.
Mannen durven alleen de smalle pechstrook gebruiken en kruipen inschikkelijk en langzaam verder, schielijk kijkend naar al dat moois dat hen voorbij stormt. Maar owee als ze even over de witte lijn gaan, dan krijgen ze op hun donder.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: ervaring met de pechstrook ?

Bericht door Peter v »

:? 8-) Ik denk het te begrijpen. er zijn twee kampen, de mannen die bewust hebben gekozen voor een voortzetten van hun mannelijke manier van kleden, zoals voor heen, met broeken, maar dan met een rok. En de anderen die dat niet willen, maar wat anders, die tweede groep wordt vaak of bijna altijd terug gefloten als ze maar een hint geven om iets anders dan het ouderwetse ingebakken macho achtige mannen manier van kleden dat al zo lang ingestampt is. :roll: :( :(

Van wie krijgen ze op hun donder eigenlijk... :? :roll: Wie laten ze beslissen over hun leven, alsof het kleine kinderen betreft die op hun plaats worden gewezen door de ouders. :? :( :roll:

Wij zijn er nog niet met een rok alleen, als wij niet daar bij het vrije handelen ook behartigen, blijft het voor vele mannen bij een mannen uitrusting, maar dan met een rok ipv een broek, voor sommigen een heel bewuste keus en misschien al lang blij,.... dat het mag :o ;) maar voor zo velen nog altijd een zeer forse beperking op hun vrijheden. Wanneer je voor de bugatti gaat, kom je met een fiat panda thuis. Nou dan hoeft het ook bijna niet eens. Denk nu niet meteen dat mannen linea recta naar het extreme willen, als vrouw willen zijn. Helemaal niet. Maar er is meer dan puur het mannelijke, het saaie. Het kan dan ook nog "mannelijk" zijn maar veel vlotter, en de man maakt zijn kleding zelf mannelijk, door als man in zijn kleding te zijn. ...... :? 8-) ;)

Het kleding anbod is veel en veel meer, voor de vrouw dan de man, wat veel mannen niet interesseert, en voor diegene als die dan een rok gaan dragen, er geen behoefte hebben aan iets anders, .. voortzetten van wat ze voorheen deden. Echter voor de andere mannen is het kleding aanbod dat officieel voor de man is, dan zeer beperkt, oftewel hij is kleurrijker dan het kleding aanbod hem biedt. Tot de tijd dat er meer gevarieerd aanbod voor mannen is, zullen diegene die er weg mee weten, gebruik kunnen maken van verschillende kleding stukken die voor de dames op de plank liggen.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: ervaring met de pechstrook ?

Bericht door Roktom »

Het probleem hier in is dat dames meer kleding kopen dan mannen.
Dus blijft de kleding voor mannen beperkt.
Broek, t-shirt, trui, pak.
Waarom zou je geld steken in iets wat je toch niet verkoopt, kijk naar de otto mannen rok, en H&M rok?
Weg.
Niet meer te koop.
Nederlandse mannen willen daar niet aan, JA als hun vrouw dat zou willen, want zij maken in de kledingwereld de dienst uit.
Zij bepalen het beeld van de mannen kleding.
En ja je laat je man toch niet in een rokje lopen, wat zouden je vriendinnen er wel niet van zeggen?
Of de buurvrouw.
Als je als vrouw je man in een rok laat lopen, weet je dat je iedereen over je heen krijgt, zo werkt dat nu een maal.
Mijn vrouw vind het ook maar niets.
Maar ik loop elke dag in een rok, ik heb er meer dan zij.
Ik werk er zelfs mee.
Ik geloof in de rok voor mannen.
Nu de rest nog.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: ervaring met de pechstrook ?

Bericht door Peter v »

Roktom, laat de vrouw ( in zijn algemeenheid) de aflevering van James bond met Sean Connery er in in een kilt zien, en dan de vrouw "vragen" :( :? ( zeggen) dat je een kilt (gaat) wilt dragen. Misschien vinden ze dat nog wel net kunnen... :? :roll: :roll:

Wat ik niet begrijp, is dat de vrouwen waar mee iemand getrouwd is, heel goed hun manneke kennen, en die moeten weten dat er niets an de man verandert als hij een rok gaat dragen. Hij is niet een travi, homo of wat dan ook. Waarom wil dan diegene die "zo van je HOUDT" :roll: :shock: :? :roll: :? :roll: :? .....dan er niets van hebben?
Wat moeten wij mannen dan met vrouwen die soma er alles aan doen om juist zo veel OP MANNEN TE GELIJKEN, en soms erg saai er uit te zien?

( gelukkig zijn niet alle vrouwen saai mannelijk gekleed)
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: ervaring met de pechstrook ?

Bericht door rokwens »

Een andere vergelijking : het spectrum : kleurenspectrum & kledingspectrum

Van het hele spectrum neemt de vrouw het overgrote deel als het hare, zij overschaduwd zelfs het nauwe deel dat er voor de man over blijft. En haar domein deint nog steeds uit naargelang nieuwe kledingvormen opduiken.

Design van herenkleding moet zich dus op een erg smal deel van dit spectrum bewegen.
Nieuwe kledingvormen komen er voor mannen niet bij. Laagjesmode, beenmode, laarzen, sluitingsystemen, speciale broeken e.d. worden meteen aan het vrouwelijk spectrumdeel toegevoegd waardoor de kansen voor mannen verkeken zijn.
Bij de minste creativiteit zullen mannen dus tegen de grens van het vrouwelijk spectrumdeel aanstoten en erover gaan.

Ik zie nu een duidelijke opmars vanuit de couturiers, die het mannelijk spectrumdeel weer willen verruimen. Meer kleuren, bermuda's met felle prints, shorts, korte shorts, schoenen met klitteband, kleurige sportschoenen, doorzichtige stoffen, handtassen enz..

Het is aan ons om hiervan gebruik te maken willen we niet terug de berg af gaan binnen enkele jaren. Het schrikt me dus reeds af dat men weeral spreekt over de nieuwe zwart-wit-trend. We zijn net geboren en de lijkkist komt er al aan !
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: ervaring met de pechstrook ?

Bericht door rokwens »

En voortgaande op wat ik daarvoor schreef zie ik nu dat de trends voor herenkleding "voorjaar 2009 " inderdaad het spectrum voor mannen verruimen door over de grens heen te gaan. We zien nu de opkomst van diep ingesneden kragen, decolletés tot haverwege de borst, gebruik van zachte stoffen, van doorzichtige stoffen, grote rondingen aan vestjes enz. Ook de mannenlegging komt ten tonele. Dat is een goede ontwikkeling om de broek in de laarzen te dragen want met brede pijpen is dat geen zicht.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie