grote maten mode

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

grote maten mode

Bericht door Jos »

bij het doorbladeren van de Neckermann catalogus op internet, kwam ik een aantal rokken tegen, die door een man geshowd zouden kunnen zijn (voor mij zijn dit niet perse vrouwen :o ):
mannenmode neckermann.jpg
mannenmode neckermann.jpg (8.42 KiB) 10626 keer bekeken
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: grote maten mode

Bericht door mikvanes »

Hmm, ik weet niet of dat een aanbeveling is.

Ik draai het liever om. Als ik een minirok draag, is er niet één vrouw die die minirok kan dragen zoals ik hem draag.

Als ik die lange zwarte balletrok draag, zijn er gegarandeerd heel veel vrouwen die even denken: ik wou dat ik zo'n rok op die manier kon dragen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: grote maten mode

Bericht door Jos »

dat is wel zo Mik, maar het zijn wel rokken, die mannen heel goed kunnen dragen en als ik even terug kijk naar Antwerpen, waren er ook mannen met dit soort rokken.

Maar goed, jij kijkt anders tegen kleding aan.
Ik heb ook zo'n lange zwarte, zeer wijde rok, die ik echter meestal alleen in en om het huis draag; de een in kamerjas, ik in lange wijde rok :)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: grote maten mode

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Hmm, ik weet niet of dat een aanbeveling is.

Ik draai het liever om. Als ik een minirok draag, is er niet één vrouw die die minirok kan dragen zoals ik hem draag.

Als ik die lange zwarte balletrok draag, zijn er gegarandeerd heel veel vrouwen die even denken: ik wou dat ik zo'n rok op die manier kon dragen.
Niet te hoogdravend, Mik. Jij hebt hier gewoon voordeel van je lichaamsbouw. Volgens mij kan een vrouw die even lang en slank is als jij er exact hetzelfde uit zien als jij. Alleen val jij graag op. Het probleem is dus dat die vrouw er dan ook opvallend bij loopt, en veel vrouwen willen dat nou juist niet. Daar botst het dus.
Als ik naar mijn eigen persoontje kijk; nee, dan kan ik die rokken inderdaad niet dragen zoals jij, zelfs al wil ik graag opvallen. Bij mij heeft zo'n outfit een totaal andere uitwerking. Maar mijn lichaamsbouw is dan ook totaal anders en veel minder gunstig. Daarom zoek ik dus ook naar andere optima.

Maar even on-topic: Jos heeft hier ook wat een iets ander doel dan jij. Ik ben wel met Jos eens dat de bovenste helft niet terzake doet. Wat hij vermoedelijk bedoelt te zeggen is dat je deze rokken best als unisex zou kunnen beschouwen, en dat ben ik wel met hem eens.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: grote maten mode

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Niet te hoogdravend, Mik.
Ja, het klinkt wat over de top. Maar toch is het wel waar. Om te beginnen heb je niet zo gek veel vrouwen van 1.90 lang met maat 38. Maar zelfs als een vrouw dat wel heeft, is het gewoon een vrouw zoals er zo veel zijn. Ze kan dus nooit neerzetten wat ik neerzet. Het kan heel goed zijn, dat ze vreselijk veel knapper is. Maar die bijzondere twist van man in minirok of man in rok kan zij nooit goed neerzetten.

Bij de mensen die me gefotografeerd hebben, zie ik soms de opnamen van shoots met professionele vrouwelijke modellen. Die zijn onvoorstelbaar mooi en knap. Veel mooier dan ik ben. Maar toch zie je dat die net niet die bijzondere uitstraling hebben die mijn shoots soms hebben. Waarom zitten ze soms eindeloos te zaniken om me weer over de streep te trekken, terwijl veel jonge, knappe vrouwen dolgraag een shoot willen? Omdat er tienduizenden jonge, knappe vrouwen alleen al in Nederland zijn. Het is dus heel moeilijk om je met een shoot van een vrouwelijk model te onderscheiden.

Natuurlijk heb ik mijn figuur mee. Dat is een belangrijk voordeel hiervoor. Maar ik heb ook een bepaalde handigheid in het kiezen van de goeie kleren die lang niet iedereen heeft. Om een voorbeeld te geven. Voor mijn laatste fotoshoot hadden we een bestaand portretfoto van mij die ze opnieuw wilde maken in een hogere resolutie. Op die foto zag je alleen een zwart coltruitje en mijn gezicht. Nu heb ik heel veel zwarte coltruitjes, maar voor die shoot heb ik er iets van 30 gepast die ik allemaal net niet goed genoeg vond. Tenslotte kwam ik uit bij een afschuwelijk nylontruitje uit de zestiger jaren. Tweedehands gekocht voor een paar euro. Vreselijk om te dragen. Superstrak. Zweterig. En zo dun dat je er bijna doorheen kon kijken. Dat moest het zijn voor mijn idee. Wel, zit je er dan net naast of zit je net goed? Dat is voor mij ook afwachten. Bij die shoot zitten een paar foto's waarvan andere mensen zeggen: wham! Dat geeft wel een stuk zelfvertrouwen.

Dus ook al heb je een totaal ander figuur dan heb je nog steeds de mogelijkheid de sterke punten te benadrukken, goeie kleren te kiezen, kortom te gaan voor het plaatje. Maar je kunt pas gaan voor het plaatje als je die verliefdheid op de rok of jezelf of whatever kwijt bent.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: grote maten mode

Bericht door mikvanes »

Nu weer terug naar die rokken van Jos. Ik vind ze gewoon niet mooi. Natuurlijk kun je dat als man dragen. Maar als man kun je in beginsel iedere rok dragen. De vraag waar het om gaat is, of het een leuk plaatje oplevert. Als je als man graag een rok wilt dragen (vind ik al een fout uitgangspunt), waarom zou je dan niet proberen dat op zo'n manier te doen dat het er leuk uitziet? Waarom hebben mannen in rok vaak iets van: als het er maar niet uitziet, is het goed?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: grote maten mode

Bericht door jan »

Om mooi te wezen in een rok moet je over een redelijk geproportioneerd, gezond ogend lichaam beschikken.
In mijn geval met mijn afgeleefde, kromgetrokken lichaam heeft het geen zin om pogingen te doen met mijn rokken een esthetisch geheel te creëren. Ik hoef dus niet voor de spiegel te gaan staan om met ceintuurs te experimenteren; ik heb ze niet eens! Een spiegel heb ik wel maar daar kijk ik liever niet in want dan zie ik mezelf.

Voor Mik met zijn kaarsrechte slanke lijf en anderen ligt dat allemaal anders.

Kleur combineren doe ik wel enigszins. In Antwerpen waren de sokken in de kleur van het overhemd en in de schoenen was de kleur van de rok terug te vinden.
Mijn uitgangspunt blijft comfort en rokken bij de huidige temperaturen zijn niet comfortabel dus als ik naar buiten ga doe ik gewoon een joggingbroek aan. Er zit bij mij geen drang achter of zo..................
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

Mikvanes:
Als ik een minirok draag, is er niet één vrouw die die minirok kan dragen zoals ik hem draag.


Geldt dat niet voor álle mannen?
Het toeval wilde dat mijn vrouw en ik op een bepaald moment beiden ‘dezelfde rok’ in onze collectie hadden.
Resultaat, mijn vrouw was stikjaloers omdat ie ‘mij’ beter stond!

Als ik die lange zwarte balletrok draag, zijn er gegarandeerd heel veel vrouwen die even denken: ik wou dat ik zo'n rok op die manier kon dragen

Klopt dus!

Mikvanes:
. . . Die zijn onvoorstelbaar mooi en knap. Maar toch zie je dat die net niet die bijzondere uitstraling hebben die mijn shoots soms hebben.
Om te beginnen heb je niet zo gek veel vrouwen van 1.90 lang met maat 38. Maar zelfs als een vrouw dat wel heeft, is het gewoon een vrouw.


Zou dat niet gewoon komen door de wetenschap dat je (toch) een man bent? Is ’t niet juist dat ‘ongewone’, dat ‘bizarre’, dat voor die bijzondere uitstraling zorgt?

Die maten van jou zijn ook wel heel extreem. Zeker voor een man.
Ik heb ‘ns een jonge vrouw ontmoet (in een kledingzaak) die zelfs iets langer was dan jij (op lage schoenen), en die er bijzonder veel moeite voor moest doen om haar maat 38 vast te houden (zei ze).
Ervan uitgaande dat vrouwen (verhoudingsgewijs) een smaller taille hebben dan mannen, is jouw maat 38 wel heel bijzonder. Bijna bizar!
Overigens zag ze er patent uit. Haar lengte zat godzijdank voor een belangrijk deel in haar benen. Ik houd van lange vrouwen!

Als je als man graag een rok wilt dragen (vind ik al een fout uitgangspunt), . .

Fout uitgangspunt? Wat krijgen we nou! Op dit forum?

. . . waarom zou je dan niet proberen dat op zo'n manier te doen dat het er leuk uitziet? Waarom hebben mannen in rok vaak iets van: als het er maar niet uitziet, is het goed?

Volkomen mee eens.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: grote maten mode

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Als je als man graag een rok wilt dragen (vind ik al een fout uitgangspunt), ...
Waarom is dat een fout uitgangspunt? De motivatie erachter is vaak niet helemaal koosjer, dat ben ik wel met je eens. Maar met het uitgangspunt zelf is toch niets mis? Op die manier blijven we voor altijd met die starre, nauw afgebakende mannenrol zitten.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: grote maten mode

Bericht door mikvanes »

Ik ben niet echt gemotiveerd om een rok te dragen, omdat het me niets zegt. Ik ben wel gemotiveerd om er leuk/goed uit te zien en dat mag van mij op een foute manier (vrouwelijk) of op de geaccepteerde manier (mannelijk).

Je kunt volgens mij niet beide motivaties tegelijkertijd hebben. Ze zijn strijdig.
Plaats reactie