Shoppingtrip naar Dusseldorf

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door DIDI69 »

Gisteren 11/11/11 een fijne shoppingtrip met vriendin naar Dusseldorf.

As usual, casual gekleed in rok en nylons ....
Tot verwondering van vriendin ..., 2x een zeer positieve mondelinge reactie gekregen van vrouwen!!
- mooie benen in nylons van een oudere goed geklede dame.
- mooie rok & sexy van een jonge hippe vrouw.

Heb wel gemerkt dat er "aandacht" was voor mn kledij, enkel een aantal giechelende / lachende tienermeisjes waren minder aangenaam ...

In de "alte stadt" ontzettend mooie schoenenwinkels met veel variatie, dat was uiteindelijk ons doel vd reis.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door Viqueen »

Mooi dat je vriendin er voor open staat,toch wel belangrijk.En die positieve reacties zijn altijd mooi meegenomen :)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door mikvanes »

Je ziet dus dat (sommige) vrouwen dat best leuk vinden.
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door Kiltmans »

Hoi Mik,
Hetzelfde heb ik ervaren: positieve reacties meestal van vrouwen!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door willi »

Heb wel gemerkt dat er "aandacht" was voor mn kledij, enkel een aantal giechelende / lachende tienermeisjes waren minder aangenaam ...

Tja, tienermeisjes (bakvissen) hebben er de meeste moeite mee. Overigens giechelen die wichten vrijwel doorlopend.

Je ziet dus dat (sommige) vrouwen dat best leuk vinden.

Uiteraard, áls er al mensen zijn ‘die ’t best leuk vinden’ zijn het vrouwen! Zij zijn gewénd aan een grote verscheidenheid aan kleding.
Gewone mannen zijn alleen maar bang! Die vinden ’t eng!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door mikvanes »

Mijn ervaring is ook dat vrouwen er heel positief op kunnen reageren. Dat had ik al gezegd. Sommige gaan soms zelf nog een stuk verder. Dat vind je als wat afwijkende man natuurlijk prachtig.

Maar ik loop al een tijd mee en ik lees net over René Stoute. Ook die raakt door enthousiaste reacties van vrouwen nogal gecharmeerd van dameskleding, zullen we maar zeggen.

Maar wat heb je daar uiteindelijk aan? Als puntje bij paaltje komt, heb je aan die vrouwen heel weinig. Zij zien jou als een leuk speeltje of als een soort grappig aapje. Op het moment dat je in de problemen zit, en dat kom je op deze manier eerder dan je denkt, sta je er wel alleen voor en heb je aan al die leuke reacties van vrouwen alleen wat morele steun. Ook niet weg, maar het zet geen zoden aan de dijk.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door willi »

Mik:
Mijn ervaring is ook dat vrouwen er heel positief op kunnen reageren. Dat vind je als wat afwijkende man natuurlijk prachtig.


Natuurlijk kun je volharden in het hanteren van de term ‘afwijkende man’; net zoals je de kapitalist een slavendrijver kunt noemen of onze regering een stel . . . . . .
Wat ‘wijkt’ er immers niet ‘af’ van de oorsprong. . ; van de eigenlijke vorm. Een vorm die binnen afzienbare tijd volledig achterhaald is.

. . . ik lees net over René Stoute. Ook die raakt door enthousiaste reacties van vrouwen nogal gecharmeerd van dameskleding, zullen we maar zeggen.
René Stoute
. . . een keurige echtgenoot en vader met als enige bijzonderheid dat hij er genoegen in schept vrouwenkleren aan te trekken en make-up te gebruiken. . .


“Dameskleding’! / Vrouwenkleren’ aan te trekken!!!!”. Ik ga over m’n nek!
Dames- en vrouwenkleding bestaat slecht bij de gratie van onze goodwill en een stelletje hypocriete modeontwerpers.
Laat ze toch lullen, wees sterk en trek aan wat je wilt!
Niemand heeft het alleenrecht op kleding!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door willi »

Mik:
Maar wat heb je daar uiteindelijk aan? Als puntje bij paaltje komt, heb je aan die vrouwen heel weinig. Zij zien jou als een leuk speeltje of als een soort grappig aapje. Op het moment dat je in de problemen zit, en dat kom je op deze manier eerder dan je denkt, sta je er wel alleen voor en heb je aan al die leuke reacties van vrouwen alleen wat morele steun. Ook niet weg, maar het zet geen zoden aan de dijk.


Wat een grafstemming Mik.
Ik geef toe, de manier waarop jij het populo laat schrikken; gekleed en uitgevoerd in textiele en lederen omhulsels die slechts door hoogadelijke artiesten kunnen worden gedragen, is natuurlijk risicovol. Dat is ’t zelfs voor (gewone) ‘vrouwen’.
. . . Een beetje achting alsjeblieft voor de simpele zielen onder ons. (B)

Denk aan het Joodse volk en aan de Hugenoten in den vreemde. Zorg voor een onafhankelijke opstelling tegenover de autochtone massa en leid je eigen leven.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door mikvanes »

Willi:
Wat een grafstemming Mik.
Ik denk dat je realistisch moet zijn.

Als man in rok wijk je af, op welke manier je die rok ook draagt. Dat weet je als man in rok prima. Als een vrouw dan positief reageert, vind je dat prachtig. Terecht en begrijpelijk. Maar wat heb je nu uiteindelijk aan dat soort positieve reacties? Op het moment dat jij door die rok in de shit zit, zul je het toch echt zelf moeten oplossen, vrees ik.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door willi »

Op het moment dat jij door die rok in de shit zit, zul je het toch echt zelf moeten oplossen, vrees ik

Maar waarom zou je door een rok in de shit zitten.
Je laat je leven toch niet beheersen door een rok!? Dat is gekkenwerk!
Door juist regelmatig te variëren van kleding bereik je een voor iedereen aanvaardbare tussenweg. ‘Hij die wel ‘ns wat anders wil dan die té beperkte klederdracht voor mannen’. Daar kan niemand iets op tegen hebben.

M.i. zijn er slechts twee mogelijkheden voor de man.
1. Hij die zich niét voor kleding interesseert en er slobberig, maar wel in voor de man goedgekeurde kleding rondloop.
2 Hij die zich wél voor kleding interesseert en er perfect (modieus) gekleed, in wat voor kleding dan ook bijloopt. Zelfs in een rok.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie