Mannen laten zich zien tijdens castlefest

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Peter v

Mannen laten zich zien tijdens castlefest

Bericht door Peter v »

Hallo, ik was zondag op het Castlefest te Lisse, bij het kasteel keukenhof. Een pracht feest for liefhebbers van fantasy, gothic, keltic etc. Daar heb ik naar schatting dertig mannen van alle leeftijden in kilts gezien, in verschillende configuraties.
Die hebben zich prima vermaakt, en zeker daar was er vrijwel niemand die er zichtbaar zich er aan stoorde. Het was een prachtige gezicht. Natuurlijk was het een terrein afgesloten van publieke wegen, behalve de toegangen en parkeer terreinen. Maar die mannen droegen wel degelijk "in het publiek".

Dat sterkt mijn idee dat er veel en veel meer mannen zijn die rokken ala kilts dragen. De vraag is natuurlijk of die mannen die zo relaxed de kilts droegen, het ook wel "én publiek" zouden doen? Dat heb ik maar niet gevraagd. Dat zij kilts dragen zal niet meteen zeggen dat zij iets met andere rokken hebben, maar het zijn toch wel rok genieters, en er was ook beste muziek daar aanwezig, er werd dus ook "gerokt" op het muziek.

Het is in feite één grote vriendelijk maar tegelijk serieus verkleed partij, maar het dragen van kilts zoals zij dat deden doe je niet zo maar, je moet wel iets met rokken hebben volgens mij.

Het is nu de vraag, hoe die mannen als ze daar idee bij hebben, ook op straat. In het openbare leven in hun mooie kilt kledij.

In ieder geval was het een prachtige dag, ook vanwege de vele mannen die een grote vrijheid toonden door een rok te dragen.

Voor het eerst sinds maanden droeg ik daar terplaatse gen rok, maar een tuniek achtige gewaad, gelijkend op een tempelier ridder. Met bruine maillot en bruine laarzen. Op zo'n dag kun je heel iemand anders zijn. Wat misschien een klein beetje geldt voor de rokken dragers daar, in een heel positieve zin.
leetah1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2008 16:26

Re: Mannen laten zich zien tijdens castlefest

Bericht door leetah1965 »

Ook ik was op dit feest aanwezig en heb intens genoten van de mensen om mij heen. De vrijheid je te kunnen kleden zoals je wilt zonder commentaar van de omgeving is heerlijk. Vooral het grote aantal mannen die zich hadden verlost van de voorgeschreven standaard kledij was groot. Gelukkig maar! Het word hoog tijd dat dit soort initiatieven toenemen en de kleding zoals men durft te dragen op een castlefest bijeenkomst ook gewoon bij de supermarkt kan.

Voor mij was het geen 'verkleedpartij' want het dragen van zwarte fantasy- achtige kleding is iets wat ik al jaren doe en ook blijf doen. Dus ook bij de supermarkt en op het werk. De vreemde reacties van de omgeving zijn de prijs die ik betaal. Het zij zo...Ik zal nooit afstand doen van mijn keltische sierarden/ draken etc. en 'black lace'.
De mannen in mijn omgeving stimuleer ik zoveel mogelijk de kleding te dragen die zij aangenaam vinden. Dus mijn partner heeft het comfort leren kennen van een schotse kilt en heerlijk koele wikkelrokken in de zomer.
Dus volhouden mannen!!!! op een dag is het doodnormaal en loopt de halve wereld erin rond.
Peter v

Re: Mannen laten zich zien tijdens castlefest

Bericht door Peter v »

Welkom Leetah, de aanwezigheid en deelname van een vrouw op de forum zal ongetwijfeld een extra dimensie geven aan de anders eenzijdige forum, en zo mogelijk een positieve inbreng kan geven gezien vanuit een vrouw haar standpunt. Dat is wel zo prettig, daar klaarblijkelijk zo veel van de vrouwen van de members het niet eens zijn met de keuze van hun mannen / partners.
Plaats reactie