De rechte- of kokerrok.

Algemene ervaringen met het rok dragen
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

De rechte- of kokerrok.

Bericht door willi »

De rechte- of kokerrok?

Persoonlijk vind ik deze rok minder geschikt voor mannen.
In lange of halflange uitvoering staat deze rok erg lijzig – voor dit type rok moet je heupen, dikkere benen en een smalle taille hebben. Vind ik.
Bovendien loert daar altijd het gevaar van de ‘bobbel’.
In korte of mini uitvoering komt daar nog het zit-ongemak bij. (bij mannen zit het zichtbare deel van het kruis nu eenmaal lager dan bij de vrouw)

Wat mij betreft is de ruim gerende, tot wijde rok van soepel vallende stof het meest geschikt; zelfs in mini-uitvoering.
Ikzelf draag ’t liefst wijde(re) rokken, net iets boven de knie of op minilengte in combinatie met een stevige legging. Daar kom je altijd goed mee weg.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door jan »

Leuk onderwerp, de kokerrok. De benaming zou kunnen doen vermoeden dat het geschikte kleding is voor Herman den Blijker of Jamie Oliver.
Dat de kokerrok gevaarlijk is in het verkeer is wel bewezen door een medestudente van de school voor taal- en letterkunde
die een keer een lift nodig had. Om bij mijn auto te komen moesten wij een drukke weg oversteken met een trambaan en ik nam die horde met mijn nepkilt in enkele welgemikte stappen maar zij liep met hele kleine stapjes terwijl lijn 3 er luid bellend aan kwam. Haar kokerrok was ook wel heel erg nauw om de knieën.
Het ging maar nét goed.
Hoe ik mijn rokken wil is welbekend; lekker ruim en daar past geen kokerrok bij.
Voor vrouwen is het wel wat omdat de heupelijke rondingen mooi uitkomen en er schijnen mannen te bestaan die dat fraai vinden.
Nou ja, ieder zijn meug.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door treintje »

Hm, ik weet niet of je daar gelijk in hebt Willi. Een man is vrij recht en ontbeert die rondingen, daar heb je gelijk in. Maar is het dan niet zo dat die kokerrok dan juist goed bij die rechte vormen past? De kokerrok is zelf ook recht en benadrukt dan dus de rechte mannelijke vorm, zou ik denken. Ik weet het niet hoor, ik heb er zelf geen en ik heb het dus ook nog nooit uitgeprobeerd, dus weet ik ook niet waar ik over praat, haha.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door jan »

Met mijn wat lompe motoriek (Willi noemt dat Neanderthaler) is een rok die niet wijd is een ramp. Zitten bijvoorbeeld is zoiets; je moet met je benen tegen elkaar en dat is voor mij onprettig, zeker als je in openbaar vervoer zit op langere trajecten.
Op een terras wil ik wat onderuit zitten met mijn benen uit elkaar dus een kokerrok is hoogst onpractisch, niet alleen voor mannen.
Maar ja, vrouwen doen alles om mooi te zijn. (Nou ja, mooi te lijken)
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door willi »

Treintje:
De kokerrok is zelf ook recht en benadrukt dan dus de rechte mannelijke vorm, zou ik denken.


Dat zou je denken. Maar die koker heeft wel een smalle taille, daar past de gemiddelde man niet in, dus wordt het een grotere maat die dan weer om de heupen slobbert. Dat is ook niet fraai.
En wat ik ook opmerkte, die bobbel weet je wel.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door Henry-L »

Zo nu en dan kan ik thuis wel genieten van een kokerrok. De mijne valt mooi op mijn heupen en omhelst mijn taille perfect. Hierbij komt hij tot net boven de knieën. Dank zij een split achteraan kan ik onbelemmerd stappen.
Natuurlijk beperkt deze rok wat meer mijn bewegingsvrijheid dan mijn van nature wijde kilts. Zittende kan ik onmogelijk mijn benen spreiden, maar dit kan ik niet meteen als oncomfortabel bestempelen. Van die gevreesde bobbel heb ik geen last. 't is te zeggen: met wat slim inpakwerk is er van een bobbel geen sprake.
Al bij al vind ik een kokerrok een heel vrouwelijke rok. Daarom draag ik hem ook alleen maar thuis.
...
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door mikvanes »

Alleen een t of een man-in-rok draagt een kokerrok in huis!
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door Henry-L »

Hier heb ik een tijdje moeten over nadenken. Eerst dacht ik :o wat zegt ie nu ?! Maar, ja, je hebt volkomen gelijk.
...
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door Jos »

ik heb afgelopen Carnaval tijdens mijn bardienst van de jeugdcarnaval in het dorp, waar mijn kinderen zijn geboren en opgegroeid, een iets langer model zwarte kokerrok (tot net onder de knie) met bijpassende witte bloes en zwart jacket gedragen, was absoluut geen probleem
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: De rechte- of kokerrok.

Bericht door jan »

Dat kan wel wezen Jos, maar jij hoefde niet snel over te steken vóór een naderende tram en je hebt betere knieën dan ik. :lol:
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie