grote maten mode

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: grote maten mode

Bericht door Henry-L »

OK, snap ik. Maar wat doe ik dan met mijn kilts?
Je weet dat ik een duidelijke grens trek tussen de van oudsher mannelijke kilt en de hedendaagse vrouwelijke rok (die wij met z'n allen graag terug in de mannelijke richting willen duwen).

Mag ik nog, zo nonchalant als ik als man maar zijn kan, bij mijn kilt zomaar de in mijn kleerkast op dat moment voor het grijpen liggende kledingsstukken dragen? Waarbij de kans op een sterk gevarieerd kleurenpalet vrij groot is.
...
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: grote maten mode

Bericht door jan »

Tja, Henry-L, Treintje stelt dat de rest van de outfit in dienst van de rok moet staan maar ik denk dat hij daarmee de visie van Mik bevestigt.
Natuurlijk deel ik die visie helemaal niet. Zoals ik al vele malen heb gesteld gaat het mij om het comfort en wat het publiek van de kleurcombinatie vindt interesseert me niet.
Omdat ik toch niet van felle of opvallende kleuren hou zit ik altijd aan de veilige kant. Geen gele Nike's onder een blauwe rok dus.(Hoewel dat ook zou moeten kunnen).....
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

Onze bijdragen aan dit topic gaan allang niet meer over ‘grote maten’, maar wat geeft dat. Wat we nu bespreken lijkt me bijzonder nuttig.

Henry-L
Mag ik nog, zo nonchalant als ik als man maar zijn kan, bij mijn kilt zomaar de in mijn kleerkast op dat moment voor het grijpen liggende kledingsstukken dragen?


De kilt is een historisch, streekgebonden kledingstuk. (klederdracht)
Als je de kilt ‘goed’ wilt dragen moet je ook de rest in ‘die stijl’ houden. Kijk hoe de Schotten dat doen!

Niets ‘moet’ natuurlijk, maar we hebben ’t hier over ‘correct’ gekleed gaan en niet zoals je aangeeft over: “ik trek maar wat aan”.

Juist die ingeburgerde ‘mannelijke’ slordigheid en desinteresse voor kleding(mode) is één van zijn ‘slechte’ eigenschappen die ‘t de man bijna onmogelijk maken iets nieuws, iets ongewoons te kunnen dragen.

Jan:
Tja, Henry-L, Treintje stelt dat de rest van de outfit in dienst van de rok moet staan maar ik denk dat hij daarmee de visie van Mik bevestigt.


Nou ja, ‘in dienst van’, is door Treintje wellicht wat te sterk uitgedrukt.
Waar we echter wel rekening mee dienen te houden is het feit dat de rok vaak om een andere combinatievorm vraagt. En dan heb ik ’t niet over ‘kleur’, maar over ‘bijpassend’. Kleding die qua ‘vorm’ bij de rok aansluit.

Natuurlijk deel ik die visie helemaal niet. Zoals ik al vele malen heb gesteld gaat het mij om het comfort . . .

Terecht Jan, comfort is ook belangrijk.

en wat het publiek van de kleurcombinatie vindt interesseert me niet.

Nu voel ik me meer homo dan jij bent Jan.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

Onze bijdragen aan dit topic gaan allang niet meer over ‘grote maten’, maar wat geeft dat. Wat we nu bespreken lijkt me bijzonder nuttig.

Sorry, 1x te veel.
Laatst gewijzigd door willi op 24 nov 2011 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: grote maten mode

Bericht door treintje »

willi schreef:Juist die ingeburgerde ‘mannelijke’ slordigheid en desinteresse voor kleding(mode) is één van zijn ‘slechte’ eigenschappen die ‘t de man bijna onmogelijk maken iets nieuws, iets ongewoons te kunnen dragen.
Klopt, mannen zijn niet gewend om over kleding na te denken. Dat hoeven ze ook niet, want het kleurenpalet is beperkter en bestaat vooral uit 'veilige' kleuren. Ook qua stijlen is er veel minder variatie. Je doet het dus niet zo snel verkeerd. Het past al gauw bij elkaar.
willi schreef:Jan:
Tja, Henry-L, Treintje stelt dat de rest van de outfit in dienst van de rok moet staan maar ik denk dat hij daarmee de visie van Mik bevestigt.


Nou ja, ‘in dienst van’, is door Treintje wellicht wat te sterk uitgedrukt.
Waar we echter wel rekening mee dienen te houden is het feit dat de rok vaak om een andere combinatievorm vraagt. En dan heb ik ’t niet over ‘kleur’, maar over ‘bijpassend’. Kleding die qua ‘vorm’ bij de rok aansluit.
Dat is toch hetzelfde? Als je de rest van de kleding er op af moet stemmen, dan staat die toch in dienst van die rok? De rok vraagt immers een andere benadering van kleding. Die rok is dus bepalend. De rest moet erop afgestemd worden en staat dus in dienst ervan.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

Beste Jan, je maakt mij niet wijs dat jij je rokken ‘zomaar’ aantrekt, zonder overleg, zonder gevoel voor smaak. Alleen sta je daar niet meer bij stil, omdat je al zolang rokken draagt.

Treintje:
. . . mannen zijn niet gewend om over kleding na te denken. Dat hoeven ze ook niet, want het kleurenpalet is beperkter en bestaat vooral uit 'veilige' kleuren. Ook qua stijlen is er veel minder variatie. Je doet het dus niet zo snel verkeerd. Het past al gauw bij elkaar.


Toch is dit eigenlijk de omgekeerde wereld. Die beperkte variatiemogelijkheden zijn er slechts door het domweg aanvaarden ervan. (Mede veroorzaakt door gemakzucht of door gebrek aan kundigheid?)
Overigens zijn er ook veel vrouwen die zich slecht/verkeerd kleden!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: grote maten mode

Bericht door Viqueen »

Treintje:
. . . mannen zijn niet gewend om over kleding na te denken. Dat hoeven ze ook niet, want het kleurenpalet is beperkter en bestaat vooral uit 'veilige' kleuren. Ook qua stijlen is er veel minder variatie. Je doet het dus niet zo snel verkeerd. Het past al gauw bij elkaar.

Opmerkelijk want volgens heel veel vrouwen kunnen mannen zich niet kleden,en het ziet er ook niet uit....het blijft een raadsel dus waarom hier maar geen aandacht voor komt en het vrouwen klaarblijkelijk niets kan schelen dat 'de man ' er niet uitziet.

Dus hoezo...' het past al gauw bijelkaar ' :geek:
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: grote maten mode

Bericht door treintje »

Veel mannen kunnen zich inderdaad niet kleden, maar dat geldt ook voor veel vrouwen. Of wou jij soms beweren dat die leggings met Uggs zo fraai zijn?

Met mannenkleding maak je minder snel fouten, maar dat betekent nog niet dat fouten maken onmogelijk is. Het geeft slechts aan hoe weinig mannen nadenken over kleding. Ze trekken gewoon iets uit de kast en trekken dat aan. Klaar. Zo gaat dat.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: grote maten mode

Bericht door jan »

Treintje: Ze trekken gewoon iets uit de kast en trekken dat aan. Klaar. Zo gaat dat
Jan: Inderdaad!
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: grote maten mode

Bericht door willi »

De man aan deze kant van de (internet)lijn is al vele jaren getrouwd – met een vrouw. Een vrouw die net als alle andere vrouwen troost zoekt in het kleren kopen. Inderdaad, als mijn vrouw eens een paar rotdagen heeft (en wie heeft die niet op z’n tijd), dan werkt er niets zo opbeurend als lekker shoppen.

Ik durf het bovenstaande, na jaren met m’n neus op deze feiten te zijn gedrukt, keihard te beweren.
Desgewenst gevraagd antwoordde mijn vrouw dat ze het inderdaad doet om zich te vernieuwen, in kleding en schoenen. Het in ‘t nieuw steken geeft een geweldige mentale opsteker. Met name tijdens het ‘showen van de nieuwe outfit in haar omgeving, uiteraard met de bedoeling dat ze daarbij in positieve zin opvalt.

Dát, beste Viqueen heeft de gemiddelde vrouw met kleding. . . Behalve als ze ‘op jacht’ is, dan krijgt kleding er (noodgedwongen?) een functie bij.
Het liefst zou de vrouw zich in haar blote kont aan het manvolk vertonen, maar nu dat niet meer is toegestaan gebruikt ze op een zeer uitgekiende en nog net toegestane manier zo weinig mogelijk lapjes stof om ‘de man’ te laten raden waar alles zit en hoe dat ‘het’ eruit ziet.

De teneur van de laatste alinea is, volgens de huidige maatschappelijke normen, voor de man niet van toepassing. Het is voor hem meer dan voldoende, om in een kledingzak, genaamd ‘pak’, zijn opwachting bij de dames te maken.
Voor de man is ’t zelfs aan te bevelen zoveel mogelijk aan het zicht te onttrekken.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie