Naar het theater

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Naar het theater

Bericht door RokSterNL »

Zaterdag 25 oktober ben ik weer een avond gezellig naar het theater geweest. Fame, bekend van de televisieserie heeft nu ook een Nederlandse musical langs de theaters lopen.

Zoals altijd van mij gewend ben ik daar in een rok naar toe gegaan. Aangezien het nog droog weer was, ben ik op de fiets naar de binnenstad gegaan. Dat is ongeveer zo'n pakweg 4 kilometer, en heb mijn fiets kunnen stallen bij een bewaakte stalling die tot 01.00 uur open is. De voorstelling begon ongeveer om 20.15 en heeft met de pauze erbij gerekend tot ongeveef 23.00 geduurd.

In de pauze natuurlijk nog even de sanitaire handeling verricht. Net voor het betreden van het herentoilet loopt er achter mij een wederom wildvreemde vrouw mee. Op een gegeven moment toen ik net het toilet binnenstapte, reageerde zij door te zeggen 'Leuk dat je een rok aan hebt'. Ik antwoordde met ja. Zij ging ook de herentoilet binnen, omdat er bij het damestoilet zoals bekend een wachtrij stond, zo vertelde ze mij. Ik gaf haar een visitekaartje van het forum en het alombekende artikel van mij wat vorig jaar in het AD Haagsche Courant heeft gestaan. Zij herkende mij van de televisie zei ze. Ze dacht van Paul de Leeuw. Ik vertelde haar dat ik daar niet was geweest, maar wel wist dat daar een rokdragende man was geweest. Maar dat ik wel bij de Club van 100 op televisie ben te zien geweest. Ze zou het artikel thuis gaan lezen en vond het heel leuk en interessant.

Uiteraard was de voorstelling van Fame ook een spetterende show. Ik heb ooit jaren geleden al eens een Nederlandtalige versie van deze musical gezien, alleen deze voorstellingvond ik veel beter ook qua show en dynamiek in dans, zang en de performance van de nummers.

Voor het begin van het eerste gedeelte van de voorstelling nog even aan een medebezoeker gevraagd of deze mij wilde fotograferen. Dit zo vertelde ik hem omdat ik op een forum zit wat zich bezighoudt met de integratie van de rok voor de man. Jammergenoeg is het geen superscherpe foto geworden, omdat deze met mijn pocketdigitale camera gemaakt is en er waarschijnlijk ondanks de blitz toch te weinig licht was. Maar beter iets dan niets.
Bijlagen
tmpphpzRBnfM.jpg
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Naar het theater

Bericht door Wiha »

Op de fiets in een rok, lijkt me ook lekker, aangezien de wind lekker om je benen waait. Je hebt dan neem ik aan wel een damesfiets aangezien het met een stang in het midden met een rok wel moeilijk op de fiets is te komen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Naar het theater

Bericht door RokSterNL »

Dat is ook heel erg lekker, zeker in de zomermaanden als je met blote benen in een rok op de fiets zit. Ik heb het al menigmaal gevoeld als de wind er onder kwam.

Die damesfiets, die had ik al voordat ik echt in rok in het openbaar naar buiten ben getreden. Ik heb hem namelijk in 2000 gekocht. Wel met de achterliggende gedachte dat als ik ooit eens naar buiten zou gaan in een rok, en op de fiets dat ik dan zonder problemen moest kunnen fietsen. Nou vanaf 2003/2004 is het in het openbaar in rok naar buiten gaan voor mij begonen. Alleen toen nog niet op de fiets, eerst lopend. Dit is wel gebeurt nadat ik kennis had gemaakt met internet, en er achter kwam dat er veel meer mannen om dit kledingstuk gaven dan dat ik ooit had kunnen denken, en ook dat ik dus niet de enige was. Toen was deze site er nog niet, maar wel het voormalige Rok voor mannenforum van MSN, maar ik wil hierbij wel zeggen, zo zie je dat zulk soort fora wel van ontzettend grote waarde zijn. Ik ben er van overtuigd als ik toen geen kennis met internet had gemaakt en ook niet wist van het bestaan van dit soort fora, ik nu misschien nog binnen in huis in een rok had gezeten. Voor mij heeft het wel de aanzet gegeven door de ervaringen die ik toen weer van andere heb gelezen die naar buiten waren gegaan in rok, om het uiteindelijk ook te gaan doen. Ik vond het toen al zo knap dat er mannen waren die dit durfden. Niet wetende dat ik ooit ook dat stadium zou bereiken.
Plaats reactie