rare jongens, die Amerikanen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door willi »

jan reijman schreef:Dat een herenfiets gevaarlijk is voor vrouwen (of heren!) in rok lijkt mij baarlijke nonsens.
Ik bedoel ook niet het fietsen zelf, maar het op en afstappen. Dat kan als je snel moet reageren problemen opleveren.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door Jos »

willi schreef:
jan reijman schreef:Dat een herenfiets gevaarlijk is voor vrouwen (of heren!) in rok lijkt mij baarlijke nonsens.
Ik bedoel ook niet het fietsen zelf, maar het op en afstappen. Dat kan als je snel moet reageren problemen opleveren.
dat snel reageren telt altijd, willi, als we het hebben over een fiets met een stang tussen zadel en stuur (ook wel herenfiets genoemd ;) ). Het zal dan weinig uitmaken of er een heer of een dame opzit, zolang ze maar geen enge rok dragen, met ruime rok of broek is er geen verschil. Ik spreek hier uit ervaring, maar ben net als Jan overgegaan op een "damesfiets", omdat dit gewoon veel gemakkelijker is
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door willi »

Oké heren, vertel mij dan maar ‘ns waarom de vrouwen in ’t begin van de vorige eeuw er zo’n drukte over maakte; over dat niet kunnen fietsen als ze geen broek mochten dragen. En dan niet aankomen met een verhaal luidende: daar hebben de vrouwen nooit over geklaagd, want dat hebben ze wel.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door jan »

Heel eenvoudig: vrouwen zeuren altijd. Dat zou jij als hetero nog beter moeten weten als ik.
Vroegere fietsen heetten trouwens velocipède en die dingen hadden een klein achterwieltje en een heel groot voorwiel.
De trappers bedienden direct het voorwiel en maakten dus een veel grotere slag. misschien ging dat minder makkelijk met zo'n hoepelrok van vroeger.
Ik verzin maar wat......
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door Jos »

jan reijman schreef:Ik verzin maar wat......
ik zal je nog wat verder helpen, Jan.
jan reijman schreef:Vroegere fietsen heetten trouwens velocipède en die dingen hadden een klein achterwieltje en een heel groot voorwiel.
en bovenop dat grote voorwiel zat het zadel. met een rok bleef dus de stof tussen de spaken zitten en dan valt er weinig te fietsen.
Later kwamen er andere fietsen met twee gelijke wielen en voor de stevigheid zat er een horizontale stang in het frame, toen wel noodzakelijk. Maar het was voor een vrouw niet netjes om haar ene been over de fiets te gooien. Denk hierbij ook aan het paard rijden. In vroeger tijd was en een speciaal dameszadel, waarbij beide benen aan dezelfde kant van het paard waren. Er zat een knop bovenop het zadel, waarover een knie werd gelegd, zodat ze stevig op het paard kon zitten en de lange rok gevallig over het paard gedrapeerd kon worden.
Tevreden :?: ;) :o :D
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door jan »

Tevreden :?:

Nee, als je toch uitvoerig doet had je nog kunnen vermelden dat het gaat om de zogenaamde AMAZONE-ZIT :!: :evil:
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
karel
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2011 14:08

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door karel »

Vanavond "A Girl like me" gezien op RTL8. Amerikaanse tearjerker in sommige opzichten, maar ik heb toch geboeid gekeken. Geen happy end, helaas.

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Girl_Lik ... aujo_Story
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door treintje »

karel schreef:Geen happy end, helaas.
Het is ook een real life story. In real life komt het wel vaker voor dat transgenders geen happy end hebben.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door mikvanes »

Jos:
Ik zie met mooi weer wel meer vrouwen op een herenfiets in een kort rokje. Ik heb dit al een ergens aangegeven, want ik zou graag eens zien hoe ze van de fiets op- of afstappen ;)
Is geen probleem. Gewoon je been over de stang tillen of zwaaien. Ik heb wel eens moeten fietsen op een herenfiets in een ontzettende strakke leren minirok. Dat gaat prima. De rok schuift gewoon wat omhoog. Maar omdat je er natuurlijk toch een broekje onder hebt, maakt dat niet uit. Wat wel een probleem is, dat de panty bij het zadel langs kan schuren. Als je een lange fietstocht hebt, kan je panty aan het einde een slijtplek hebben.

Een lange rok is wel een probleem, omdat die in het achterwiel vast kan komen te zitten.
Plaats reactie