Blues/Jazz optreden bezocht in 't Syndicaat in Den Haag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Blues/Jazz optreden bezocht in 't Syndicaat in Den Haag

Bericht door RokSterNL »

Op zondag 9 november ben ik naar een optreden geweest met blues en jazzmuziek. De zanger die daar optrad is de zanger van de Livin' Blues Xperience. Voorheen in de jaren '60 en '70 de Livin' Blues.

Daarvoor heb ik nog even aan de uitbater gevraagd of ik het artikel uit het AD Haagsche Courant en een visitekaartje op zowel het prikbord als op de tafels neer mocht leggen. Ik kreeg direkt toestemming. Dus even op alle tafels een A4 met daaraan vast geniet, een visitekaartje van het Rok voor mannenforum. Later kwam er een vrouw naar mij toe met de vraag of ik nog zo'n formulier had met een visitekaartje daarbij. Ik overhandigde haar dit. Zij vertelde mij dat haar vriend/man ook rokken draagt, alleen Gothic. Ik vertelde haar dat ik het juist heel prettig vind zitten. Dat is ook de reden waarom hij het draagt antwoordde zij.

Een aantal weken geleden ben ik bij hem thuis geweest, en zodoende dat ik van hem gehoord had dat hij op 9 november daar weer op zou treden met een aantal goede muzikanten die met hem dan komen musiceren.
Het was een daverend optreden, met daar tussendoor ingelaste pauzes om de inwendige mens te kunnen voorzien.

Vanzelfsprekend ben ik ook nog (in rok) hoe kan het ook anders in mijn geval op de foto gezet. Twee met de band spelend op de achtergrond, en twee met Nicko Christiansen, en een mede bezoekster die ik ooit al eens eerder gezien had bij een optreden van Cuby + Blizzard. Ik ben met deze vrouw ook nog in gesprek geraakt over rokdragende mannen. Ik vroeg haar hoe zij hier tegen aan kijkt. Ze antwoordde het is heel dubbel, als een man in vrouwenkleding gaat lopen uit oogpunt van opwinding dan ben ik het daar niet mee eens, wel als je het draagt omdat je ook meer kledingkeuzevrijheid wil genieten. Ik antwoordde haar toen ook, dat ik er totaal geen enkele opwinding bij heb, en het gewoon heel fijn vind dragen.

De totale happening was van 15.00 - 21.00 uur. Ik ben echter niet tot het einde gebleven. Ben omstreeks 20.15 uur vertrokken. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Bijlagen
RokSterNL op de foto met vlnr. een medebezoekster van het optreden, RokSterNL, Nicko Christiansen (Zanger, en muzikant van diverse muziekinstrumenten waaronder een saxofoon, gitaar, bongo. Foto genomen op 9 november 2008
RokSterNL op de foto met vlnr. een medebezoekster van het optreden, RokSterNL, Nicko Christiansen (Zanger, en muzikant van diverse muziekinstrumenten waaronder een saxofoon, gitaar, bongo. Foto genomen op 9 november 2008
RokSterNL tijdens optreden in 't Syndicaat met op de achtergrond de band spelend. Foto genomen op 9 november 2008
RokSterNL tijdens optreden in 't Syndicaat met op de achtergrond de band spelend. Foto genomen op 9 november 2008
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Blues/Jazz optreden bezocht in 't Syndicaat in Den Haag

Bericht door rokwens »

Zo, weeral wat reclame. Ik denk dat hij een van de ontelbare is die wellicht alleen thuis een rok durft aantrekken. Hij heeft blijkbaar wel zijn "trendy"-vrouw mee, anders had die geen folder gevraagd. Je mag hen allebei eens uitnodigen op een bijeenkomst.
Misschien krijg je die man zover dat hij eens in rok gaat optreden.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Blues/Jazz optreden bezocht in 't Syndicaat in Den Haag

Bericht door RokSterNL »

Nee die op de foto is het niet. Links op die foto is de zanger en muzikant van Livin' Blues Xperience en zij is een medebezoekster van deze happening. Die vrouw die het aan mij vroeg was ook wel een medebezoekster, maar daar heb ik geen foto van. Misschien dat ik die nog eens tegen kom.

Overigens wat Nicko Christiansen (die zanger en muzikant) tegen mij gezegd heeft, toen ik een aantal weken geleden bij hem thuis ben geweest, dat hij vroeger op Aikido heeft gezeten en ook van die Japanse rokken heeft gedragen. Hij noemde dat een Hakama.

Dat is nu niet echt iets wat ik ambieer om te dragen. Geef mij maar de reguliere damesrokken.
Plaats reactie