Gewoon, man in rok.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door willi »

Viqueen
Toch merk ik het ook met klanten voor massages, als vrouw krijg je makkelijker klanten...in die zin heb je wel weer gelijk.


Tsja, vrouwen verkopen zich in ‘t algemeen veel beter dan mannen.

Toch blijf ik het voor de vrouwen opnemen, . . .

Dat kan natuurlijk geen kwaad, maar pas op dat je daarin niet doorslaat ten koste van de man.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door Viqueen »

Of dat met ' verkopen ' te maken heeft betwijfel ik.Massages is van origine een vrouwenwereld,en de meesten willen zich niet laten masseren door een man.

Ook weer stereotiepe vastgeroeste gedragspatronen van de vrouwen....discriminatie dus.Ik moet net zo mijn best doen om daar iets in te bereiken,als dat de vrouw moet doen wil ze een topfunctie in een bank krijgen.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door Viqueen »

Ik denk dat een deel van de vrouwen niet doorheeft dat een bepaald deel van de M bevolking dezelfde strijd voert om gelijke rechten als zijzelf.

Meer onwetendheid dan bewuste opzet volgens mij.

En dan heb ik het niet alleen over kleding....

En de media[samenleving] interesseert het al helemaal niet...
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door Wim Jansma »

mikvanes schreef:Viqueen:
want ik ben hetero en val op vrouwen
Ja, dat is heel logisch. Je bent hetero, je valt dus op vrouwen. Maar je vindt het ook leuk jezelf wat vrouwelijk te kleden. En dat betekent dus... dat je op jezelf gaat vallen.
Een wat late reactie van mij. Maar.....er zit wat in jouw laatste woorden. Is iemand die op vrouwenkleren valt ook iemand die op zichzelf valt ? Dat hij zichzelf mooi vindt ?
Ja, daar zit zelfs veel in. Als ik er nu nog eens over nadenk....als ik mezelf in een mooi rokje in een spiegel zie wordt ik meestal verliefd op mijn eigen beeltenis. Ik weet het: ik ben een echte Narcissus en dat heb ik al meer gezegd op dit forum. Ik vind mezelf soms adembenemend mooi.
Mag dat ?
Misschien zijn er mensen op dit forum die dat gevoel ook wel eens hebben ?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door willi »

Is iemand die op vrouwenkleren valt ook iemand die op zichzelf valt ? Dat hij zichzelf mooi vindt ?
ik ben een echte Narcissus en dat heb ik al meer gezegd op dit forum. Ik vind mezelf soms adembenemend mooi.
Mag dat ?
Misschien zijn er mensen op dit forum die dat gevoel ook wel eens hebben.

Dit is ’n diepe. . .
’t Is jammer dat Mik er niet meer is, voor een diepzinnig, psychologisch antwoord.
Ik kan slechts voor mezelf spreken.

Als ik me na het aankleden in de spiegel bekijk, doe ik dat in de eerste plaats om te controleren of de aankleding in orde, cq kleedkundig verantwoord is. Pas daarna kijk ik hoe ‘het plaatje met mij erin’, eruitziet . . . om te zien hoe ik in die kleding overkom.
Soms verbaast het me dan, tot mijn genoegen, dat ik er in die outfit perfect uitzie en dat geeft me dan een prettig gevoel.
‘Adembenemend mooi’ gaat me wat te ver. Daar moet je volgens mij een vrouw voor zijn.

Maar het ‘mag’ natuurlijk wel.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door Wim Jansma »

Willi,

Voor mij geen diepzinnige en psychologische antwoorden. Ik heb het geduld nog niet om ze tot het einde uit te lezen. Ze liggen me meestal ook te zwaar op de hand. En ik ben zelf, zoals je ziet, een magere tengere vent, dus zo'n gewichtig verhaal kan ik geen draagvlak bieden.

Wel bedankt voor jouw reactie. Adembenemend is inderdaad wel overtrokken. Laten we het erop houden, dat als ik mezelf met een leuk rokje aan in een spiegel zie, dan zie ik meestal een gelukkigen tevreden mens.

Groejes,Wim
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door Viqueen »

Tsja, en dat is normaal Wim dat heb ik al meerdere malen aangekaart.Je bent nl een menselijk wezen met hormonen,en die vind zichzelf aantrekkelijk net als een vrouw.

Alleen....in onze samenleving is dat aan vrouwen toebedacht,en verboden voor mannen....want mannen tonen hun gevoelens niet.....oke,alleen tussen 4 muren van hun eigen huis.

We leven in een schijnwereld,en de meesten hebben daar vrede mee....
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door Kiltmans »

Ja dat moet kunnen, afgelopen zaterdag reunie van mijn lagere school (1960 eraf gegaan) in Tricht - Betuwe. De meeste klasgenoten en van oudere jaren nooit meer gezien sinsdien, Erheen in Unionkilt met kniekousen en (dames) laarzen via grote maten winkel Caland in Rotterdam.
Iederreen (Ook de vrouwen) in broek. ca 45 mensen. Hele gezellige dag, wel vragen waarom ik in deze kleding loop; moet ik naar een optreden(die krijg ik wel vaker) ondeugende dames die eronder willen kijken, en een heleboel mannen die niet weten wat ze moeten zeggen en dus maar gewoon niks zeggen en gezellig met mij een biertje drinken.
Heb het bijzonder naar mijn zin gehad. Van de Gelderlander kwam een fotograaf ons op de kiek zetten dus wieweet; zie je me ertussen staan!

;)
roktom2
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 okt 2011 19:30
Locatie: Vlaardingen

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door roktom2 »

Ik had heel iets anders.
Ik gooi s"morgens de krant bij een klant door de bus, en hij staat plots achter me met de opmerking: is het niet te vroeg voor een korte broek......
Ik had een korte spijker rok aan.
Dus mensen kijken niet zo heel erg goed, zeker s'morgens niet {4.00 uur]
Al heb ik dat wel vaker, man met rok zien ze niet, korte broek blijkbaar wel, is er in gebakken.

Roktom
Rok al vanaf 1972
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door mrcsk »

roktom2 schreef:Ik had heel iets anders.
Ik gooi s"morgens de krant bij een klant door de bus, en hij staat plots achter me met de opmerking: is het niet te vroeg voor een korte broek......
Ik had een korte spijker rok aan.
Dus mensen kijken niet zo heel erg goed, zeker s'morgens niet {4.00 uur]
Al heb ik dat wel vaker, man met rok zien ze niet, korte broek blijkbaar wel, is er in gebakken.

Roktom
Maar zo vroeg in de morgen zou ik ook wel eens durven twijfelen of het een rok of korte broek is.
Als je klant juist uit zijn bed komt,of juist thuis komt van zijn werk of een nachtje uitgaan.
Dan zal ik toch ook twijvelen zekers weten.

Groetjes
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Plaats reactie