kiltair verongelukt

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

kiltair verongelukt

Bericht door rokwens »

net gevonden , op zoek naar de site van Jan Bruyndonckx die aanwezig was bij de rokdragers in Tilburg, samen met zijn vrouw Jaklin

Jan Bruyndonckx heeft een inklapper op geringe hoogte boven de rotsen gehad te Annecy. Hij nam er deel aan een stage overlandvliegen en had de vorige dag een afstand van 80 km gevlogen. Na zijn inklapper slaagde er aanvankelijk in zijn koers te corrigeren, maar een volgend vliegincident maakte dat hij met grote snelheid naar de grond spiraalde. Jan was een voorzichtig en ervaren piloot en ook hier is er reeds een discussie op gang gekomen uit dit ongeval lering te trekken. De BVVF wenst haar oprecht medeleven te betuigen aan de familie en vrienden van Jan.


ACCIDENT de Jan Bruyndonckx alias KiltAir
Démarrage de l'événement 05 Mai 2008 pour 3 jours

Posté: Lun 05-05-2008, 10:17
--------------------------------------------------------------------------------

J'ai la tristesse de vous annoncer le déces d'un ami parapentiste qui volait parmi nous, les compairs.

Jan Bruyndonckx (connu sur le forum comme KiltAir) a violament percuté le sol à Montmin ce dimanche 4 Mai, après une grande fermeture qui a provoqué une autorotation engagé.

Mes pensées sont avec sa femme, sa famille, copains et autres proches.
Je n'ai pas de mots... Bon vol, Jan!
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: kiltair verongelukt

Bericht door rokwens »

hier zijn foto
Bijlagen
jan bruyndonckx.jpg
jan bruyndonckx.jpg (4.31 KiB) 8411 keer bekeken
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: kiltair verongelukt

Bericht door Wiha »

Dit is inderdaad triest nieuws. Hij had ook al sinds 3 mei dit jaar niet meer ingelogged op het forum. Nu weten we de reden. Hij was het 3e lid van dit forum. Onderstaand nog een nederlands berichtje wat ik hier over tegenkwam.
Zwart weekend voor Belgische paraglider wereld
Submitted by Trogie on 7 May, 2008 - 11:46.
Veel plezier is er niet aan om dit bericht te plaatsen: dit weekend verloor de Belgische paraglider wereld 2 piloten. Jan Bruyndonckx en Luc Aubry kwamen om in een ongeluk...

Luc Aubry, uit Charleroi, voorzitter van de club Les Condors, vloog een tandemvlucht met een 9 jarige passagier in Urbès, Frankrijk tijdens een clubuitstap. De tandemvleugel is in een turbulentie samengeklapt op 150meter hoogte en Luc, ondanks zijn 13 jaar ervaring, heeft hem niet meer kunnen herstellen. Hij brak evenwel de val van zijn passagier die ongedeerd bleef.

Na een grote sluiting van zijn scherm in Montmin, Frankrijk verloor Jan Bruyndonckx, ook als KiltAir gekend, de controle over zijn scherm en kwam in een autorotatie terecht die hij niet meer hersteld kreeg.

Veel sterkte aan de familie en vrienden van de slachtoffers.
Zijn oude website is nog in de lucht maar zonder foto's: http://users.telenet.be/jbruyndonckx/
Zijn nieuwe welke daar gelinkt is, bestaat niet meer. Alleen maar reclame links.

Sterkte aan zijn familie met dit verlies. Jammer dat we hier zo laat (meer dan een half jaar later) achterkomen.

Rokwens bedankt voor dit bericht. Ook al is het geen leuk nieuws, nu weten we wat er gebeurd is en waarom we hem op het forum niet meer tegenkomen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: kiltair verongelukt

Bericht door RokSterNL »

Rokwens, ook bedankt. Ik heb hem toen nog ontmoet tijdens de opnamen van de Club van 100 in Tilburg bij het Nederlands Textielmuseum in februari 2006.

Ik wens zijn familie en vrouw vanaf deze plaats ook heel veel sterkte en kracht toe dit verlies te kunnen dragen.

Hieronder nog een groepsfoto die ze toen van ons gemaakt hebben.

Jan staat als 2e links vooraan naast wijlen Ferdi la Roche.
Bijlagen
tmpphpR9msLS.jpg
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: kiltair verongelukt

Bericht door rokwens »

Vrienden van Kiltair
Ik heb vandaag contact gehad met de vrouw van Jan. Zij is een moedige vrouw en ze stond volledig achter haar man in al zijn ondernemingen en hobby's. Dus ook parasailing. Hij kreeg de mogelijkheid zichzelf te zijn en zich op zijn manier te ontplooien. Daar is ze nu wel erg tevreden over. Ze blijft ook staan achter de mannenrok.
Ze kan maar moeilijk al die sites terug vinden waarop Jan actief was, temeer omdat hij overal persoonlijke codes en wachtwoorden op had gezet. De voorbije maanden waren uiteraard niet van die aard dat ze nog veel tijd kon besteden aan internet. Ze is er ook niet mee vertrouwd. Ze vind het goed dat ik dit bericht geplaatst heb en ze zou ook graag weten of jullie kunnen zeggen op welke sites Jan ook nog werkte. Misschien zijn er onder jullie die zijn naam nog tegen kwamen en zet daar dan aub ook een overlijdensberichtje op en meldt dit dan hier.
Verder kunnen jullie hier een betuiging van medeleven neerzetten. Ik draag dit dan aan haar over.
Vrienden van haar zijn nu bezig om zijn website weer actief te krijgen. Die zit naar men zegt in de grijze zone.
Hopelijk is de naam nog niet vervallen en indien dit zo is heb ik de raad gegeven een naam te zoeken die fonetisch hetzelfde is maar eventueel op een licht-andere manier geschreven wordt zodat google dit toch herkent.
Met dank aan ieder die voor Jan zijn nabestaanden nog iets wil doen.
Eventueel kunnen we de laatste berichtjes van Jan hier even neerzetten ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: kiltair verongelukt

Bericht door ecokilt »

Ook van mij mijn deelneming aan de familie. Jammer dat we dat zo laat weten.
Ik heb Jan een paar keer ontmoet op de laatste bijeenkomsten van het voormalig MSN-Forum.
De allerlaatste bijeenkomst - juni 2007 - waren we maar met twee en dat was Jan en ik - hadden we in Mechelen in "het Anker" afgesproken en daarna door ' t stad gewandeld - er was vanalles te doen - was heel tof.
Ik vond het zo fantastisch aan hem dat hij rokken zo gewoon vond, niet te veel over discussiëren, ze gewoon aandoen als je zin hebt. En hij maakt zijn originele rokken zelf.
Dit berichtje, waar hij onze bijeenkomst bevestigde, heb ik nog gevonden:
Re: Bijeenkomst‏
Van: Jan Bruyndonckx (jbruyndonckx@telenet.be) Verzonden: donderdag 7 juni 2007 10:23:29
Aan: Kris Ecokilt (ecokilt@hotmail.com)
Kris,
't is genoteerd in iCal.. om welk uur is de afspraak?
groeten en nog eens bedankt!
Jan
Peter v

Re: kiltair verongelukt

Bericht door Peter v »

Wat is dit zeer trieste nieuws. Wat moet je zeggen bij het vernemen van zoiets. :(
Ik weet niet wat ik zou moeten zeggen, behalve dat het uiteraard voor zijn vrouw het meest aangrijpend zal zijn, en ik ben alleen een lid van een forum waar hij ook lid van was, en een mede rok drager. :( :( :(
Plaats reactie