Brutale meiden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Brutale meiden

Bericht door RokSterNL »

Donderdagavond was ik nog even naar een winkelcentrum gegaan op de fiets. Het is ongeveer 5 kilometer vanaf mijn huis daar naar toe. Uiteraard was het al donker.

Op de terugweg stond ik bij een verkeerslicht te wachten. Er passeerden mij 3 meiden op de fiets. 1 daarvan zei: 'Meneer, het licht is groen'. 1 van die meiden die daar achter fietste antwoordde: 'Het is een vrouw'. Overigens ze hadden het goed kunnen zien dat ik een man ben, want het was goed verlicht daar. Het was puur bedoeld om mij daarna belachelijk te maken.

Ik antwoordde toen: 'Dan moet je een bril opzetten, dan kun je zien dat ik een man ben'. 1 van die meiden op hun beurt reageerde toen: 'Je hebt een rok aan'. Ik anwoordde toen weer: Ja en jij een broek, dus ben jij een meneer. Dag meneer' Toen reageerde zij weer: 'Hou je grote bek'. Toen antwoordde ik nog 1 x: 'Dag meneer'. En wie had nu eigenlijk een grote bek :?: niet ik, want ik heb het heel netjes en zelfs met humor gezegd.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Brutale meiden

Bericht door Wiha »

Tsja, als ze met meerdere zijn dan durft de jeugd meestal wel iets te zeggen. Als ze alleen zijn, dan kijken ze even en meer niet. Het zal me ook niets verbazen als er groepjes jongens zijn die opmerkingen maken dat er wel 1 of 2 bij zijn die stiekem denken van 'dat zou ik ook wel willen, maar ik durf niet'
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Brutale meiden

Bericht door RokSterNL »

Inderdaad, maar om niet buiten de boot te willen vallen houden ze dan maar hun mond dicht. Dat zijn de zgn. 'meelopers'.
Peter v

Re: Brutale meiden Het hoort er blijkbaar bij :(

Bericht door Peter v »

Dat soort gedrag maak ik ook regelmatig mee, maar zeker niet elke dag, soms weken achter elkaar niet. Het heeft dan ook niets met ons in rok te maken maar met de schandalige respectloosheid van de betrokken jongeren, en niet te vergeten ook ouderen meestal tot een jaar of dertig. Daarna schijnt het dat die dan niet op straat zijn, hebben het te druk met andere zaken.

Hoe het ook zij, het mag in ieder geval nooit zo zijn dat wie van ons dan ook in een rok daar door ontmoedigd wordt om te doen wat voor ons zo wenselijk zo niet zo belangrijk / noodzakelijk is.

Brutale apen zijn het. Het is altijd een overweging om deze onprettige momenten te melden op de forum, maar het is wel de realiteit. Je kunt er van uit gaan dat wanneer je van die akelige figuren tegen komt dat er een opmerking kan volgen, overigens ook van uit auto's of gewoon uit de bewoner zijn eigen huis raam. Maar al is het beslist niet prettig, je kunt gewoon verder lopen, er is verder niets aan de hand.

Ik heb in sommige gevallen de jongeren aangesproken en dan komt inderdaad ook wel een andere zijde aan het licht. Dat er dan ook zijn die het hebben gemeend te "moeten" doen ter bevestiging van hun mannelijkheid of hun status tov anderen. wanneer dat niet aan de orde is kan er redelijk mee gesproken worden. Het blijft een schandalige vertoning, dat wel.

Het is ook een leer proces voor jezelf, om er mee te leren omgaan. Je leert hoe je het best op moet reageren als je überhaupt reageert. Met onder andere ad-rem antwoorden te geven die meestal voldoende zijn om hun tuk te zetten. Ondertussen maak dat je uit de buurt komt, om een heen en weer woorden wisseling te voorkomen. :(
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Brutale meiden

Bericht door Roktom »

Ja het gebeurd mij ook.
Maar ik heb zo iets van DAAAAAAAG, ik loop hoe ik loop.
En zij betalen mijn huur niet en doen ook niet mijn boodschappen.
Dus wat moet ik er mee.
Ik ga alleen met mensen om die mijn rok dragen wel een warm hard toe dragen.
En die zijn er gelukkig zat, pas nog een dame die het erg mooi vond dat ik een rok droeg.
Moesten meer mannen gaan doen zij ze, kijk daar kan je wat mee.
Ik zal je zeggen, ik moest van mijn vrouw naar de Riagg, zij denk dat er wel een pil is voor rok dragende mannen.
Nee dus, ik mag van de Riagg in rok komen.
Zij vinden het erg mooi staan.
Dus...........................
Vrouwen........of je heb ze mee of ze zijn tegen...
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Brutale meiden

Bericht door rokwens »

Zulke zaken heb ik ook enkele keren voor gehad in Nederland. In eigen land nog nooit eigenlijk.
Het heeft misschien te maken met de buurt en het tijdstip.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Brutale meiden

Bericht door RokSterNL »

Het is een nette buurt waar ik doorheen fietste. Het was tussen 20.00 en 20.30 uur. Dus nog niet zo laat.
Peter v

Re: Brutale meiden

Bericht door Peter v »

even off topic,
:shock: :?
Roktom, "ik moest van mijn vrouw naar de Riagg, zij denk dat er wel een pil is voor rok dragende mannen.

Daar is niet een pil voor, maar misschien hebben ze een pil voor vrouwen die een man in rok niet zien zitten..... um misschien bij Pearl een roze bril... om beter mee te kunnen zien... :? ;) ;) ;) ;) :)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Brutale meiden

Bericht door RokSterNL »

Ha, ha, ha, ha !

Beter misschien een bril met zwarte glazen waar ze niet doorheen kunnen zien :?: :idea:
Plaats reactie