Rondje boodschappen met de auto

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Rondje boodschappen met de auto

Bericht door sam »

Nou, dat was me wat. Gisteren had ik vrij genomen om een aantal boodschappen te doen voor in en rond het huis en in de tuin. Aangezien het al weer een tijdje geleden was dat ik een rok aan had gehad heb ik besloten op een halflange denim rok (tot net boven de knie) aan te doen in combinatie met een donkerblauwe panty en lage schoenen. Dit had ik gecompleteerd met een lichtblauw overhemd en een trui en een half lange jas. Ik ben in de auto gestapt en ben naar de gamma gereden voor wat schuurmiddelen. In de gamma was het niet al te druk en ik kon aardig opschieten. Ik probleem had ik wel: had een paar keilbouten nodig en die kon ik niet vinden en na de 4e omloop besloot een meisje aan te spreken. Zij keek mij heel nadrukkelijk aan en bekeek mij van boven naar beneden en weer terug, maar maakte geen opmerking. Zij wees mij vriendelijk naar de stelling waar ik moest zijn. Met twee plastic tassen vol ging ik de Gamma uit en reed naar het winkelcentrum. Zelfs op de woensdag ochtend was het daar al druk en ik kreeg toch enige aarzelingen om mijn tocht voort te zetten. Niettemin gedaan en bij de slager in de supermarkt moest ik een paar zaken bestellen. "meneer?" Omdat ik op dat moment naast mij keek wist ik niet dat hij mij bedoelde. "Ja, die meneer met die rok!" Daarop reageerde ik en ik bestelde, kreeg de boodschappen rekende daarna af en ging naar de auto en vertrok. Daarna naar het tuincentrum gereden voor de plantjes en kreeg hulp van een meisje van het tuincentrum bij het inladen van de spullen in de auto. "tuiniert u ook in die kleding?", vroeg ze. "Vaak wel, maar als ik moet spitten dan niet want deze outfit in combinatie met werkschoenen dat is geen gezicht!", zei ik. zij glimlachte en ging weg. Daarna nog benzine getankt en naar huis. Toch wel een dag waarin ik ben opgevallen en waarbij ik toch leuke interactie had.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rondje boodschappen met de auto

Bericht door musa »

Eigenlijk een leuke interactie zoals je het zelf zegt,tof om mee te maken. :)
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rondje boodschappen met de auto

Bericht door Jos »

dan heb je zeker een leuke dag gehad, Sam
Meestal krijg ik niet zoveel reacties op een dag, zelfs niet in een hele week. Misschien begint men eraan te wennen ?? :D :D
een fervent rokdrager
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Rondje boodschappen met de auto

Bericht door sam »

Het was inderdaad een toffe dag met als hoogtepunte dat meisje in het tuincentrum. Ben afgelopen weekend terug geweest in nagenoeg dezelfde outfit om nog wat plantjes te halen. Toen ik met mijn boodschappenwagen de kas in reed kwam ze al op mij af om te vragen wat ik nodig had. Ja dat was wel leuk en in een veel drukkere omgeving. Omdat we zo met elkaar bezig waren heb ik nauwelijks op reacties op blikken gelet. Verder die dag geen reacties gehad. Misschien omdat ik er aan gewend raakte.
Jos, het kan best zijn dat men wel reageert op jouw outfit of zo, maar voor jou is het denk ik veel gewoner.
dino
Berichten: 124
Lid geworden op: 30 mei 2012 22:52

Re: Rondje boodschappen met de auto

Bericht door dino »

sam schreef:Het was inderdaad een toffe dag met als hoogtepunte dat meisje in het tuincentrum. Ben afgelopen weekend terug geweest in nagenoeg dezelfde outfit om nog wat plantjes te halen. Toen ik met mijn boodschappenwagen de kas in reed kwam ze al op mij af om te vragen wat ik nodig had. Ja dat was wel leuk en in een veel drukkere omgeving. Omdat we zo met elkaar bezig waren heb ik nauwelijks op reacties op blikken gelet. Verder die dag geen reacties gehad. Misschien omdat ik er aan gewend raakte.
Jos, het kan best zijn dat men wel reageert op jouw outfit of zo, maar voor jou is het denk ik veel gewoner.
Hoi Sam,
Ik heb ook goeie reacties gehad van een jonge winkelbediende inJBC kledingzaak. Ze was zeer behulpzaam en vroeg of
de maat goed was en ze belde zelfs of de maat iN een ander filiaal voorradig was. Ze hoopte dat de rok zou ingang vinden bij mannen, vond het leuk
Plaats reactie