positief promoten

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: positief promoten

Bericht door sam »

Daar ben ik het niet mee eens. Ben is kritisch en terecht. De afgelopen tijd zijn er veel discussies gevoerd over rokdragen en de frustraties dropen ervan af. Sommigen zijn heel bewust afgehaakt omdat ze zich niet konden vereenzelvigen met de anderen. Soms vanwege de vermeende "verwijfdheid" van sommigen, soms vanwege weer andere redenen. Een deel van ons wil het rokdragen voor mannen promoten en grijpt elke ontwikkeling aan voor houvast. anderen dragen gewoon, weer anderen dragen rokken en beelden zich in dat het de gewoonste zaak van de wereld is. Natuurlijk kan het zo zijn dat als jij een speech voorbereidt voor een gezelschap en daarover rustig een pleidooi houdt voor het rokdragen door mannen dat er een aanzienlijk deel zenkt: "goh, moet ik eens doen". Zo ben ik zelf overtuigd geraakt dat het rokdragen voor mannen voordelen heeft. Anderen zullen de draak steken of ronduit afwijzen. Zo zit de wereld in elkaar. Ikzelf draag zo nu en dan een rok. Vaak ben ik alleen of met mn vriendin, maar soms krijg ik bezoek (meestal vrouwen die langwippen) en de ene die beschouwt het als "leuk", maar ook een andere vriendin van me vond het maar niks. ik zeg dan ook: ieder zijn meug. Ik ben er persoonlijk niet op uit om het rokdragen door mannen te gaan promoten, maar ik draag zo nu en dan en vaak ga ik er ook de deur mee uit. Als ik voor mijn werk de deur uitga niet, want ik vertegenwoordig mijn werkgever dan en ben dan niet een privepersoon. Maar prive trekt ik de stoute schoenen (+rok en panty)aan en begeef ik mij in de openbaarheid. Vaak word ik dan wel vreemd aangegkeken, maar vaak krijg ik ook leuke reacties. Ik draag voor mijzelf als ik mij daarvoor in de stemming voel. ik heb de rok ontdekt. Anderen hoeven niet. En nog een punt is dat ik rokken draag die vrij neutraal zijn, dus niet met te veel versierselen, maar zakelijk. dat wordt door sommigen "geaccepteerd".
ik vind het overigens wel leuk dat leden van dit forum regelmatig bijeenkomen. Helaas is het mij nog niet gelukt om mee te gaan. wat mij opvalt is dat ook in dat gezelschap hele andere draagstijlen zijn. Sommigen geheel in het lang, anderen weer kort, sommigen in wijde rokken.
Als er onder ons mensen zijn die het gevoelmatig vreemd vinden dat mannen rokken dragen ondanks dat ze dat zelf soms ook doen is dat niet vreemd. Ik doel gewoon op het feit dat wij onderling tolerant moeten zijn.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: positief promoten

Bericht door Ricky »

Als Ben zijn voorstel post veranderd met de tekst dat hij een rok dragen maar niks vind.Komt hij bij mij over als iemand die de lolbroek wil uithangen,met de intentie flink tegengas geven.
Ik ga toch ook geen lid van een forum worden over een bepaald thema waar ik helemaal niks aan vind.
Stoere mannen dragen een rok
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: positief promoten

Bericht door willi »

Sam schrijft:

En nog een punt is dat ik rokken draag die vrij neutraal zijn, dus niet met te veel versierselen, maar zakelijk. dat wordt door sommigen "geaccepteerd".


Kijk Sam, daar erger ik me nu aan.
Het gaat bij mij niet om de rok, maar om de ‘uitvoering’ van de kleding. Mannenkleding is waar het fantasie, fleur en kleur betreft te lang achtergebleven bij vrouwenkleding.
Waarom moet een man in ‘sober’, wat heeft dat voor zin!
Of ga jij er nog steeds vanuit dat je daaraan het verschil tussen mannen en vrouwen herkent?
Bullshit!!!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: positief promoten

Bericht door Ben »

Willi. Als je iemand citeert, kun je ook een quote invoegen, dat leest ff makkelijker.
Mannenkleding is waar het fantasie, fleur en kleur betreft te lang achtergebleven bij vrouwenkleding
Kijk eens goed naar de kleurstellingen en designs. Mijn vrouw zei onlangs nog dat ze liever mannen- dan vrouwen kleding ziet vandaag de dag. Mannenkleding is veel fleuriger.

Ik denk dat sam bedoeld dat het geheel moet kloppen en daarom de voorkeur geeft aan niet al te uitbundige motiefjes. Het moet bij je passen toch?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: positief promoten

Bericht door willi »

Zolang ik nog in modebladen de tekst lees, ‘uitgevoerd in VROUWELIJKE kleuren (rood/roze), besef ik dat er nog veel te sleutelen valt aan de trutterigheid van de rolpatroonhouderij.

Maar ook versiering (niet in kleur) moet in mannenkleding verwerkt kunnen worden. Al zijn het maar interessante sierstiksels. Maar ook kant of gekke knopen, of ritsen voor de sier. En ook de stofdikte moet worden uitgebreid.
Waarom moet een man absoluut in plankspijker- of legerstoffen rondlopen (stoer? . . Behhh!).
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: positief promoten

Bericht door rokwens »

Ben schreef:
ik kan het zelfs niet opbrengen om al jullie teksten volledig te lezen.
Ik word daar moe van.
Jouw bijdrage krijg ik ook niet door mijn keel trouwens, maar dit terzijde.

Inderdaad Ben, mijn tekst is ook te lang geworden. Iets beknopter had beter geweest.
Maar anderzijds, is het een beetje een reactie op verschillende onderwerpen van dit forum.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: positief promoten

Bericht door rokwens »

Ik ben vorige week uitgenodigd geweest op een modeshow van een school voor kleding en design.
Naar schatting 95% van de ontwerpers zijn meisjes. Er werd volgens opgelegde thema's gewerkt.
Eén van de jongens had een grijs kleed ontworpen en zelf gepresenteerd, niet meer als man te herkennen.
Een andere had een lange wijduitlopende jas gemaakt met grote kraag, vertikale panden wit/zwart.
Eén jonge kerel had een lange witte rok aan en een kort zwart vestje erop, mooie combinatie.
Misschien bestel ik die wel. Dat was dan toch een positief vooruitzicht

Maar alle andere jongens hadden zwarte pakken aan of ontwierpen
dameskleding, door een van hun klasgenoten gepesenteerd.
De dameskleding was zoals verwacht uitzinnig creatief, gedurfd, sexy enz...
Dit ter inlichting .
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: positief promoten

Bericht door sam »

willi schreef:Sam schrijft:

En nog een punt is dat ik rokken draag die vrij neutraal zijn, dus niet met te veel versierselen, maar zakelijk. dat wordt door sommigen "geaccepteerd".


Kijk Sam, daar erger ik me nu aan.
Het gaat bij mij niet om de rok, maar om de ‘uitvoering’ van de kleding. Mannenkleding is waar het fantasie, fleur en kleur betreft te lang achtergebleven bij vrouwenkleding.
Waarom moet een man in ‘sober’, wat heeft dat voor zin!
Of ga jij er nog steeds vanuit dat je daaraan het verschil tussen mannen en vrouwen herkent?
Bullshit!!!
Willi,

Kijk uit voor je hart!
Ik respecteer je mening en geniet van wat jij mooi vindt. Ieder zijn meug. Ik hoef geen tierelantijnen. Ik draag zakelijk, net als mijn vriendin. Ik heb 2 rokken die zij ook heeft. En die blinken uit in zakelijkheid. Zij draagt die van haar en ik draag die van mij soms. Dat is unisex. En verschillen tussen mannen en vrouwen zitten vooral in heel wat andere dingen!
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: positief promoten

Bericht door Ben »

;) in wat voorn dingen?
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: positief promoten

Bericht door sam »

Duh
Plaats reactie