Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ricky »

Weet je welke beeld ik tegenwoordig krijg als ik een man in lange of korte broek naast zijn vrouw of vriendin zie lopen die een jurk of rok draagt. Dat de man er als een sul bijloopt die helemaal niks mag (van zijn vrouw)of durft in het leven dan alleen maar warme broeken te dragen,en de vrouw heerlijk van de vrijheid geniet.Waarom doet een man dit zichzelf aan,waarom blijft hij zo dom in een broek lopen.
Laatst gewijzigd door Ricky op 10 jul 2013 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Stoere mannen dragen een rok
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ben »

Wat is dit nu voor een rare reactie. :?: :? :|
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ricky »

Dit is geen rare reactie,dit is het beeld dat ik tegenwoordig krijg.
Stoere mannen dragen een rok
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ben »

Bijzonder.
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Helios »

Ergens kan ik me de reactie van Ricky wel voorstellen. Zeker nu ik zelf een paar dagen in rok heb gelopen merk ik dat het inderdaad veel lekkerder zit, zeker bij warm weer. Maar ik denk dat de meeste mannen er nooit bij hebben nagedacht dat een rokje lekker zit, het zou niet in ze opkomen om het te proberen! Het is (in hun ogen) namelijk vrouwenkleding. Naar mijn mening hebben de vrouwen het inderdaad veel beter voor elkaar, ze kunnen immers alles dragen. En als ik dan met het warme weer zoals vandaag vrouwen zie in een broek, dan denk ik pas echt 'wat doe je jezelf aan?'. Bij mannen is het eerder onwetendheid.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door musa »

Ricky heeft gelijk,ik denk juist hetzelfde.
Ik vind het een discriminatie waarom een rok niet gewoon een uniseks kledingstuk is waar wij als man de vrije keuze hebben of we het dragen of niet en niet iedere keer moeten tobben of we wel of geen reactie mogen verwachten als we
in rok rondlopen.
Al denk men dat de mensen niet reageren ...maar als je hun geachten zou kunnen lezen zou je verschieten.
Maar het is aan ons om ons te gedragen als pioniers en de rok-dragende man in het straatbeeld te brengen.

Dus trek jullie rok aan en toon jezelf.
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ben »

Jullie zijn echt heel bijzonder. Een man is een doetje als hij in een broek loopt en mag of durft niet van de vrijheid te genieten om een rok te dragen. Alsof het vanzelfsprekend is in onze maatschappij dat mannen in rokken lopen en als ze geen gebruik maken van dit "recht" dan zijn het idioten. Hahaha, ik zie mezelf al lopen in een rok naast mijn vriendin door de Kalverstraat. In welk land binnen de Europese Unie wonen jullie? Ik in Nederland. De rokdrager voelt zich nogal superieur? Als dit soort standpunten in openbare discussie naar voren gebracht wordt, zul je vast wel hoge ogen gooien.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door jan »

Ik kan je even niet volgen, Ben.
De man heeft, en niet alleen in Nederland, geheel het recht op het aantrekken van een rok. Mannen over de hele wereld doen dat dus hier kan dat ook.
Evenmin begrijp ik wat er mis mee is om gerokt naast je vriendin/vrouw in de Kalverstraat te lopen.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Jos »

Mijn idee ook, Jan
Ik loop geregeld met mijn kinderen in de winkel of waar dan ook, zo was ik afgelopen zaterdag in Duinrell en in Scheveningen in rok (mijn dochter heeft de foto gemaakt):
viewtopic.php?f=4&t=2578
een fervent rokdrager
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door sam »

Ik geef even een reactie op de opmerking van Ricky. kerels die in een broek lopen zijn geen watjes, maar hebben een kennisachterstand: ze weten niet dat het dragen van een rok veel relaxter is. Maar als je niet weet wat je mist?
Verder begrijp ik de opmerking van Ben wel, namelijk dat het bij het overgrote deel van de bevolking volstrekt niet is ingevoerd dat mannen in rokken kunnen lopen. Ja, Schotten die een kilt dragen en in Indonesie of Thailand mannen die sarongs dragen. Verdfer komt het niet en in de visie van heel veel mensen komt er ook geen andere reactie op de vraag waarom men geen rok draagt, dan dat dat kledingsstuk bij de vrouw "hoort". Een heel primitieve gedachte, maar wel gerechtvaardigd. Ik voel mij heel vereerd dat ik het genoegen ken van het dragen van een rok. Dat is prima en zolang men mij niet lastig valt als in gekleed ben in rok, dat wil zeggen op een verbale non-verbale agressieve manier, vind ik het allemaal best.
Plaats reactie