Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ricky »

Sam ik wilde nou niet direct mannen watjes noemen,dus verander ik het in sul.
Stoere mannen dragen een rok
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ben »

Ja dat is ook zo, we zitten hier op een rokkenforum en daar denken mensen natuurlijk dat het heel normaal is om in rokken te lopen. Ik bekeek het even vanuit de verkeerde invalshoek.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door WesleyN »

Sam. Zo denk ik er ook over. Het heeft me veel moeite gekost om in het openbaar in een rok te verschijnen. Ik durf het alleen nog maar op festivals te dragen en in de anonimiteit. De grootste angst was agressie. Maar dat is tot dusverre niet van toepassing. In tegendeel zelfs.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ben »

Op 3 augustus tijdens de Canalparade in Amsterdam is de uitgelezen kans om zorgeloos, in rok door het centrum van Amsterdam en over de grachten te flaneren. Heb ik vorig jaar in een roze string gedaan, dus in een rok kan het dan helemaal natuurlijk.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door willi »

Natuurlijk heeft Ben gelijk.
Germanen – volkeren uit het oosten en noorden van Europa – hebben nooit iets anders gedragen dan broeken; zelfs hun vrouwen deden dat regelmatig. (jajá, ook toen al)
Een rechtgeaard Germaan zal dus niet gauw op het idee komen een rok aan te trekken; zelfs niet als de mussen dood van het dak vallen.
Heel Europa is indertijd (circa 300 NC) onder de voet gelopen door broekdragende Germanen en hebben daarbij en passant de rokdragende Romeinen en Grieken uitgeroeid of hardhandig heropgevoed (na zich eerst hun cultuurschatten te hebben toegeëigend).

Tsja, en toen werd (Germaans) Europa ineens, te vuur en te zwaard, het belangrijkste continent van de wereld (met Engeland voorop) en zorgde ervoor dat driekwart van die wereld het Europese mannenkledingmodel werd opgedrongen. Zelfs de Afrikanen en Indianen ontkwamen niet aan het mannenbroekengeweld. De stakkers!
Vind je ’t gek dat het Germaans-Angelsaksisch model de hedendaagse man (op de Schotten na) nog steeds in zijn macht heeft?
Ik meen dat het koningin Victoria was die geprobeerd heeft het kiltdragen te verbieden!

Heus, mannen die rokken willen dragen zijn sociaal onaangepast. Zij keren zich af van onze heilige ‘Amerikaans-Angelsaksische’ samenleving, die nog steeds te vuur en te zwaard wordt verdedigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ben »

Doe waar je gelukkig van wordt. Leef je leven op jouw msnier en vooral niet zoals een ander graag ziet zoals jij je zou moeten gedragen.
Gusto10
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:05

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Gusto10 »

Het punt is niet alleen dat de man eer niet bij stil staat dat hij gelijk zijn vrouw of vriendin een rok aan zou kunnen doen, maar dat de vrouwen het veelal niet accepteren en dan meteen de man als sexueel deviant aanmerken. Dat laatste laat meteen zien in welke mate het de vrouwen aan kennis ontbreekt, daar in de psychologie de kledingkeuze als dat historisch verantwoord is, niet langer bepalend is voor het verkrijgen van een stempel op je bil.
We leven in een maatschappij van gekaderde gedachten waarbij de norm veelal niet verder komt dan wat in de dagbladen staat.
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ben »

Mooi geschreven en helemaal gelijk. Hier zit er ook zoeen op de bank. Mijn rok gaat tenkoste van haar vrouwelijkheid. Kun jij het nog volgen?
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door Ricky »

Ben schreef:Mooi geschreven en helemaal gelijk. Hier zit er ook zoeen op de bank. Mijn rok gaat tenkoste van haar vrouwelijkheid. Kun jij het nog volgen?
Dit denkgedrag van vrouwen hebben we te danken aan internet,de vrouwenbladen en boeken,waar alles klakkeloos uit wordt over genomen.Het is toch geen toeval dat de meeste vrouwen ineens allemaal dezelfde interesses op hun zogenaamde bucket lijst hebben staan.
Stoere mannen dragen een rok
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door rokwens »

Ja, Ricky , ik kan je volgen.
Ik ben een week op een dansfestival geweest in Frankrijk
De danstenten werden goed verlucht maar de temperaturen liepen toch naar de 35°
De meest verstokte broekdraagsters droegen nu toch een rok of kleed en geen short of bermuda !
Ze combineerden dit met luchtige, doorzichtige en blote bloesjes.
De anders zo behoudensgezinde mannen ruilden hun lange broek voor een korter model.
En ja, ik had medelijden met hen. Ik vroeg me af of ze niet ergens in een van hun hersenkronkels
het verlangen koesterden om in rok te lopen en jaloers waren.
Tegen het einde van de week zag ik al dat sommige mannen de rok van hun vrouw droegen.
In totaal heb ik wel een 10-tal rokdragende mannen gezien. Maar op 3000 dansers waarvan
minstens de helft vrouwen is dat nog erg weinig
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie