Rok gedragen in België

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Rok gedragen in België

Bericht door Helios »

Afgelopen week was ik met vrienden in De Panne in België. Deze vrienden zijn op de hoogte van mijn kleding voorkeuren en hebben mij gestimuleerd om een rokje aan te doen. Zo gezegd, zo gedaan, ik heb anderhalve dag in mijn geruite rokje rond gelopen. We hadden een appartement aan de boulevard dus ik moest de drukte wel in... en dat ging verrassend goed! De meeste mensen viel het niet op en ik heb ook geen commentaar gehad. Ook hebben we nog een lange boswandeling gemaakt, ik was blij dat ik een rok droeg. Daarna zijn we nog in de Carrefour geweest. Het was weer een leuke ervaring!
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rok gedragen in België

Bericht door musa »

Aan de kust zijn ze tolerant,ik loop ook regelmatig aan de zeedijk (boulevard) rond in rok en misschien zijn ze het al gewend van mij,lol :D
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Rok gedragen in België

Bericht door mrcsk »

Een leuke ervaaring .De grote stap gezet.
Leuke vrienden die je zo stimuleerd om in rokje te lopen.
Uit al die verhalen die ik al gelezen hebt.
Met een groepje vrienden bijeen en dan een of twee personen in rok(je) heb je minder reactie van de mensen als je alleen bent.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
stapjevoorstapje
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:46

Re: Rok gedragen in België

Bericht door stapjevoorstapje »

Zelfde ervaring. Aan de kust val je in rok blijkbaar niet op.
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Rok gedragen in België

Bericht door DIDI69 »

Hi Helios,
Hoe meer mannen zich publiekelijk in rok tonen, hoe sneller het als "normaal" zal worden beschouwd / aanvaard.
Heb in geen enkele stad problemen met het dragen van een rok, meestal ben ik niet alleen op straat, dit kan inderdaad wel een punt zijn.
(enkel in buurten waar allochtonen het straatbeeld domineren, geen toffe reacties gezien & gehoord)
Ook aan de kust zelfde ervaring (zie foto's) ondervonden, misschien omdat hier meer de gewoonte is om meer korte kledij te dragen ...
Good luck & doe zo voort!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok gedragen in België

Bericht door WesleyN »

Ik heb dit lang weekend ook in België (festival) alleen maar rokken gedragen. Ook in het hotel waar ik overnachtte en in de auto.
Met dit weer, hele dag op het festivalterrein, schuurt dit niet tussen je benen, zoals een korte broek dat wel doet. Geen rode plekken op je lies. En het zit veel lekkerder. Zeker als het een beetje begint te waaien.

Vorig jaar had ik dit ook al gedaan. Toen was het veel spannender. Maar een toen een meisje zei: "Kijk een jongen in een kort rokje." was de angst ineens verdwenen.

Ondanks dat veel mensen je uitlachen, (helemaal niet erg. Ik lach vriendelijk terug) ook veel complimenten gehad. Voor het merendeel zijn het de vrouwen waarvan ik de complimenten heb ontvangen. Je moet ook vaak beantwoorden waarom ik een rok draag. Dat is gewoon dat ik graag een rok draag. Liefst een vrouwenrok. Die zijn een stuk goedkoper en veel mooier.

Het enige wat ik wel jammer vind, is dat je gelijk homo als etiket krijgt. Dat is bij mij absoluut niet het geval. Maar zo is de maatschappij nou eenmaal. Ben je anders, dan ben je homo.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Rok gedragen in België

Bericht door Ben »

Je kunt ook zeggen dat je vrouw de broek aan heeft en jij daarom rokken draagt.

Ik draag graag strings. Toen ik vorig jaar op een grasveldje lag te zonnen, kwam ik aan de praat met een stel wat naast me lag. De vrouw fluisterde naar je en zei "mijn zoon is ook homo". Toen ik haar vertelde dat ik al 20 jr een relatie met dezelfde vrouw had, viel ze bijna flauw van verbazing.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok gedragen in België

Bericht door WesleyN »

Hahaha. Dat doet ze ook. Vrouwen regelen graag alles. En mannen zijn veel makkelijker. De vrouwen zijn de "denkers" en de mannen de "doeners". In mijn geval in ieder geval.
Ik heb een paar keer gezegd dat ik geen broek bij me had en daarom een rok droeg.

Ik heb nog een paar leuke ervaringen. Dat vrouwen onder je rok kijken of je wel een onderbroek draagt. Of zelfs gaan voelen. De rok is te kort en ik draag geen kilt. Dus een onderbroek is echt noodzakelijk. En ik wil niet anders.
Ook willen mensen een foto van je maken. Maar gelukkig heb ik meestal over andere dingen gepraat, dan wat ik draag. Over muziek, festival en je dagelijkse leven.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Rok gedragen in België

Bericht door Ben »

Je kunt ook voor € 30 250 visitekaartjes laten maken met een foto erop van jezelf en evt aanvullende gegevens als je dat zou willen.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Rok gedragen in België

Bericht door jan »

Er was een keer een groepje opgeschoten jeugd bij de snackbar in ons winkelcentrum die wilde weten of ik een onderbroek droeg.
Voor de grap zei ik "voor 5 euro laat ik het zien" waarop een jongen een briefje van vijf uit zijn zak haalde en aan mij gaf.
Vervolgens heb ik mijn rok opgetild, eerlijk is eerlijk.
Zo kun je er nog aan verdienen ook.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie