(Bijna geen) reacties in het openbaar

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
tommie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2013 13:32

(Bijna geen) reacties in het openbaar

Bericht door tommie »

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag in deze http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/produ ... n/114075/1 rok (maar dan met blote benen) door een redelijk drukke winkelstraat gelopen en ben ook een aantal winkels binnengegaan.
Ik lees wel vaker dat je eigenlijk rustig als man in een rok kunt lopen omdat je hier geen opmerkingen over krijgt. Nou dat klopt helemaal, ik heb geen nare reacties gekregen. Soms zie ik heel even een beetje een verbaasde blik of een beetje lachend gezicht of iemand die nog even omkijkt, maar daar blijft het eigenlijk bij.
Van de ene kant is dat wel prettig, maar van de andere kant vind ik het eigenlijk wel jammer. Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat andere mensen ervan vinden. Is dat herkenbaar voor jullie?
Rok in Hongarije
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2013 21:52

Re: (Bijna geen) reacties in het openbaar

Bericht door Rok in Hongarije »

Dit is voor mij volledig herkenbaar!

Ook ik heb nu na drie weken constant in rok gekleed gaan, waar ik ook naar toe ga, geen enkele negatieve ervaring gehad. Inderdaad een keer een verbaasde blik, beetje lacherige pubers, dat soort dingen. Maar vandaag ook uitgesproken positieve ervaringen. Mijn vriendin heeft een rok die ik heel graag wilde hebben. Maar ja, mijn vriendin heeft maatje 34 ik 40-42. Dat ging dus echt niet lukken. Stad en land afgelopen voor iets vergelijkbaars, jammer maar helaas. Vandaag de juiste stof gekocht en naar een kleermaakster gegaan met stof en rokje van mijn vriendin. Uiteraard was ik nu ook gekleed in rok (zwarte kilt), de kleermaakster keek haar ogen uit en vond het fantastisch en vond het prachtig om voor mij een nieuwe rok te maken. Alle maten opgenomen; over een kleine twee weken kan ik gaan passen. Dus over een paar weken heb ik een volledig op maat gemaakte rok.

Toen we buiten kwamen stond daar een stelletje op ons te wachten, ze hadden mij in rok gekleed bij de kleermaakster naar binnen zien gaan en al die tijd op ons staan wachten. Ze vonden het zo geweldig dat ik in rok gekleed ging en vroegen of ze een foto mochten maken (de man bleek professioneel fotograaf). Echt een leuke ervaring.

Deze jongen loopt de rest van zijn leven nog maar weinig in broek :D Hoewel? Omdat ik de laatste weken een aantal rokken gekocht heb kwamen mijn vriendin en ik voor mijn kleding meer op de vrouwen afdeling dan de mannen afdeling. Wat blijk: daar hangen veel meer leuke dingen voor ons mannen, sommig vrouwenshirts zijn voor mij zeer geschikt, zonder te vrouwelijk te worden, maar met net een beetje meer flair. Gisteren zag mijn vriendin op de vrouwen afdeling een broek hangen waarbij ze direct zei: "dat is een prachtige broek voor jou!". Het was een zwarte super-skinny broek, geheel zwart met ingeweven bloemmotief. "Die moet je passen!" Zei mijn vriendin zeer stellig, ik had mijn twijfels. Maar die broek zat heerlijk, helemaal strak om de benen maar soepel. En staat nog heel goed ook. Het is me nu nog een beetje te warm hier in Hongarije voor een lange broek dus blijft dit exemplaar nog even in de kast hangen. De koelere avonden ga ik voorlopig gekleed in rok met een bijpassende legging of dikke panty.
rokkie
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:23

Re: (Bijna geen) reacties in het openbaar

Bericht door rokkie »

Wat is Hongarije toch een manvriendelijk land maar spijtig voor mij ietsje te ver .
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: (Bijna geen) reacties in het openbaar

Bericht door WesleyN »

't Is volgens meer een kwestie hoe je leefsituatie eruit ziet. Je partner erover denkt, je werk en in mijn geval ook dat ik een kind heb.

Als ik een tolerantere vrouw had en in een totaal andere branche werkte, ja dan... want in het buitenland en in de anonimiteit heb ik er helemaal geen probleem mee om in een rok te verschijnen. Want een skinny kan ik niet eens overal dragen. Op mijn werk doe ik dat bijvoorbeeld niet meer, ook al zijn daar geen kledings-voorschriften. Thuis kan ik legging als een soort homebroek dragen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie