Het grote kleding combi topic

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Het grote kleding combi topic

Bericht door Ricky »

Hier een initiatief van mij om met elkaar kleding combi's uit te wisselen in dit topic,en op deze wijze van elkaar te leren door elkaar te helpen met opbouwende tips. Hieronder mijn eerste combi om te beginnen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ricky op 25 aug 2013 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoere mannen dragen een rok
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door Ben »

Opbouwende kritiek?
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door Ricky »

Opbouwende tips heb ik er van gemaakt,klinkt beter.
Stoere mannen dragen een rok
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door Kiltmans »

Dag Rick,

Goed idee om dit te doen.
Ik laat mij vaak leiden door de adviezen van mijn vrouw.
Wij mannen zijn in grote getale (Ik in ieder geval wel) tamelijk kleurenblind en kunnen dan de meest idiote combinaties uitkiezen die door de mensen die wel goed kleuren zien (waaronder veel vrouwen) niet gewaardeerd worden.

Een van de combinaties die ik vaak gebruik:
Een effen zwarte polo shirt met een licht grijze utility Mocker kilt (Van Utilikilts)(de zakken zitten in de rok en niet zoals bij de meeste utility kilts er buiten op aan de zijkant) met daaronder in de zomer blote benen en zwarte sandalen. In de winter met een maillot en zwarte laarzen.

Mijn teken talent is niet erg groot dus beschrijf ik het maar even.
In deze outfit staat er trouwens ook een foto van mij elders op de website.

Hartelijke groet,

Kiltmans
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door WesleyN »

Ik heb wel enkele tips of mijn eigen spelregels:

- Houdt de kleuren een beetje sober, om het "mannelijk" te houden;
- Vermijdt roze of paars. "Dan weten ze zeker dat je homo bent." Je medemens zit vol met vooroordelen;
- Als er een gulp in de rok zit. Let dan op dat deze op de juiste plaats zit. Kijk maar naar je (mannen)broek;
- De riem draag ik ook op de wijze zoals ik gewend ben; Zowel de gulp als de riem "hoort" bij vrouwen in spiegelbeeld;
- Als de rok aan de korte kant is, trek dan ook iets van een legging/panty aan;
- En het moet natuurlijk bij jezelf passen. Wij willen allemaal onze eigen identiteit tonen.

Dit zijn mijn combinaties.

Kleuren die bij elkaar passen zijn bv. beige met groen of groen met rood.
Combinaties 1 en 2
Combinaties 1 en 2
En ik heb een grijs shirt die ik bij diverse rokken kan dragen.
Combinaties 3.jpg
En tenslotte mijn "punk"-tenue. De korte rok met een legging en een riem die er bijpast.
Combinaties 4 en 5.jpg
Met blote benen trek ik geen laarzen aan. Ik heb 2 paar mannenlaarzen. Dan blijf ik bij de All-Stars.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Arie
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2013 14:51
Locatie: Utrecht

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door Arie »

Wat een leuke topic! Ik draag zelf graag wat langere rokken. Dan hoef ik er geen legging onder en dat vind ik persoonlijk in de zomer wel lekkerder. Ik heb voornamelijk zwarte rokken en combineer deze vaak met zo'n spijkerjasje zonder mouwen of met iets van een grijs shirt (ik draag graag wat donkerdere kleuren). Misschien moet ik eens zo'n kortere blauwe spijkerrok proberen zoals hierboven, dat ziet er op het plaatje nog best leuk uit!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door WesleyN »

Arie schreef:Misschien moet ik eens zo'n kortere blauwe spijkerrok proberen zoals hierboven, dat ziet er op het plaatje nog best leuk uit!
Toen ik dat shirt en de EDC-rok (links) droeg, kreeg ik een compliment van een Waalse vrouw. Zij communiceerde via een andere vrouw, die het allemaal in het Engels voor mij vertaalde. Ik heb die rok pas geleden bij V&D gekocht. Ik liep er per ongeluk langs.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Arie
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2013 14:51
Locatie: Utrecht

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door Arie »

Dat zijn fijne reacties en ik hoop dat ik dat ook nog zal mee maken. Zelf koop ik nog geen rokken in de winkel, ik bestel ze via online shops. Ik heb het wel geprobeerd maar ik was totaal niet ontspannen en heb alles maar weer terug gehangen en ze op internet opgezocht. Maar ik ga het zeker in de toekomst nog een keer proberen als ik mijn angst wat meer overwonnen heb!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door Jos »

WesleyN schreef:Toen ik dat shirt en de EDC-rok (links) droeg, kreeg ik een compliment van een Waalse vrouw
Bij mijn bezoek aan Keulen onlangs, kreeg ik ook een compliment van een jonge vrouw: zij zag, dat ik een EDC-rok droeg en zei: ook nog een modebewuste man. Ik moet zeggen, het is een hele fijne rok, die ik heel veel draag nu.
Arie schreef:Dat zijn fijne reacties en ik hoop dat ik dat ook nog zal mee maken. Zelf koop ik nog geen rokken in de winkel, ik bestel ze via online shops. Ik heb het wel geprobeerd maar ik was totaal niet ontspannen en heb alles maar weer terug gehangen en ze op internet opgezocht. Maar ik ga het zeker in de toekomst nog een keer proberen als ik mijn angst wat meer overwonnen heb!
Als je een rok draagt en dan de winkel in gaat om daar een nieuwe rok te kopen is mijn ervaring, dat mensen je soms even vreemd aankijken en dan gewoon hun gang gaan. je draagt immers al een rok; soms krijg ik zelfs reacties bij het passen van dames, die ook aan het passen zijn
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Re: Het grote kleding combi topic

Bericht door Helios »

Ik heb dit uitgeprobeerd in Zermatt (Zwitserland), waar ik in de donkere The North Face rok de The North Face winkel binnen liep op zoek naar de lichte variant. Er kwam gelijk een verkoopster op me af. Zonder naar mijn rok te kijken vroeg ze of ze me kon helpen. Ik vroeg of ze ook rokken verkocht, ze keek naar mijn rok en zei "natürclich!" en ze liep voor me uit naar het rek met rokken. Helaas zat mijn maat er niet bij. Ze keek geen moment raar op.
Plaats reactie