Vakantie in Macedonië

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Vakantie in Macedonië

Bericht door Jos »

Ik heb onlangs mijn vakantie in Macedonië doorgebracht en door een aantal excursies een mooie kijk op een prachtig mooi land gekregen.
De enige broek, die ik bij me had, was mijn zwembroek ;)

Aankomst op het vliegveld van Ohrid, waar dagelijks 1 a 2 vliegtuigen landen
het was 's morgens 07.45 uur
het was 's morgens 07.45 uur
We zijn bussen naar de betreffende hotels gebracht en dit was mijn uitzicht vanaf het balkon
2013-09-24 09.29.47 uitzicht vanaf balkon.jpg
onze eerste excursie ging naar Ohrid, een van de grote plaatsen in het land. We zijn helemaal naar boven gelopen en hadden vanaf de deels gerestaureerde ruïne een prachtig uitzicht
2013-09-25 09.16.19 ruine in Ohrid.jpg
Deze stad heeft 365 kerken, voor elke dag een. Ik zal er slechts een laten zien hier
2013-09-25 10.21.20 een van de vele kerken.jpg
Onderweg naar de hoofdstad Skopje een bezoek gebracht aan de grootste rivier de Vardar, waar een kleine energiecentrale is gebouwd; daarna blijft nog een klein stroompje over, zeer geschikt om te kajakken
2013-09-26 12.02.50 rivier Vardar na stuwdam.jpg
Volgens studies wordt de hoofdstad Skopje elke 500 jaar deels vernietigd door een aardbeving. De laatste heeft plaats gevonden in 1963. Gevolg is dat men nu nog steeds bezig is met de wederopbouw van de stad. Hierbij wordt enerzijds getracht gebouwen in oude stijl op te bouwen, deels nieuwbouw. Daarnaast zijn er grote pleinen met enorme standbeelden van belangrijke mensen, die een idee geven over de historie van Macedonië.
Alexander de Grote (356-323 voor Christus)
Alexander de Grote (356-323 voor Christus)
Aan het meer van Ohrid bevindt zich een heel oud vissersdorp op palen in het meer met zeer eenvoudige hutten
2013-09-27 11.41.42 oud vissersdorp op palen.jpg
Tijdens ons bezoek aan het binnenland mochten wij een deel van de tocht op een ezel rijden, een bijzondere ervaring. Het was een prachtige tocht met geweldige uitzichten
2013-09-29 10.05.19 ezelrit.jpg
En van de lokale begeleiders was traditioneel gekleed en volgens onze lokale gids droegen mannen zo'n 150 jaar geleden allemaal rokken.
2013-09-29 11.44.08 met lokale bewoner.jpg
Ons bezoek aan klein privémuseum met authentieke kleding was zeker de moeite waard.
deze jurk weegt ca. 60 kilo
deze jurk weegt ca. 60 kilo
een mannenrok was gelukkig ook aanwezig
een mannenrok was gelukkig ook aanwezig
Tot slot: de laatste dag werd afgesloten met een enorme regenbui (gelukkig de enige de hele week)
na regen komt zonneschijn
na regen komt zonneschijn
een fervent rokdrager
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Vakantie in Macedonië

Bericht door sam »

Nou Jos, dat was een mooie reis!
Plaats reactie