Gewinkeld in breda

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Gewinkeld in breda

Bericht door Helios »

Afgelopen zaterdag ben ik met een vriend gaan winkelen in Breda. Hij weet van de rokken en vindt het geen probleem als ik er een draag. Ik was gekleed in een knielange spijkerrok, daaronder een zwarte legging en korte zwarte laarsjes zonder hak. Deze laarsjes konden doorgaan voor herenlaarsjes. We parkeerden een stuk buiten het centrum (gratis parkeren) en liepen naar het winkelgebied. Zo kon ik langzaam wennen aan de toenemende drukte. Onderweg hoorde ik een vrouw tegen haar man zeggen: "dat staat hem goed". In het centrum was het enorm druk, er was intocht van Sinterklaas en we kwamen midden in de stoet terecht. We hebben gewinkeld, ook naar rokken. Uiteindelijk heb ik geen rok gekocht maar wel een trui en leuke dierenpantoffels. In grand café " 't Hart van Breda" hebben we geluncht. Het was er enorm druk, we moesten wachten op een tafeltje. Ook hier: geen aandacht voor mijn rok. De hele dag heb ik geen enkele opmerking gehoord over mijn rok. Het leek erop of 90% van de mensen het niet zag. De mensen die het wel zagen wierpen kort een blik maar vonden het ook wel prima leek het. Zelfs in de dames H&M kregen we geen aandacht. Bij de V&D, op de damesafdeling, kreeg ik een vette knipoog van een leuke winkelmedewerkster die het duidelijk wel zag maar het leuk leek te vinden. Ze hielp professioneel zonder aandacht te schenken aan de kleding die ik aanhad of ging passen. In de Coolcat kregen we iets meer aandacht van de verkoopster, ze zag duidelijk dat ik vrouwenkleding aanhad en paste, ze maakte er op een leuke manier grapjes over, ik kon mijn lach niet meer inhouden. Later hoorde ik van mijn vriend dat één groepje tienermeisjes wat moest lachen en naar me wees, maar dat heb ik zelf niet eens opgemerkt. Voor mijn gevoel wordt een discrete rok gewoon geaccepteerd. Voor mij was het weer een overwinning die zeker voor herhaling vatbaar is!
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Gewinkeld in breda

Bericht door mrcsk »

Ja een leuke ervaring hé.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Gewinkeld in breda

Bericht door Jos »

Helios schreef:Voor mijn gevoel wordt een discrete rok gewoon geaccepteerd. Voor mij was het weer een overwinning die zeker voor herhaling vatbaar is!
zo is het maar net :)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gewinkeld in breda

Bericht door Wiha »

Dat is geweldig Helios. Ik hoop voor je dat dit jou geïnspireerd heeft om dit vaker te doen. Deel ze ons met je, dit kan anderen over de streep halen om hetzelfde te doen. Ook goed van die vriend dat hij hier mee akkoord gaat.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Gewinkeld in breda

Bericht door WesleyN »

Ik hoop dat je een voorbeeld bent voor andere mannen. En je kiest voor de trendy zaken. Een rok is op zich al vooruitstrevend.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Gewinkeld in breda

Bericht door sam »

Heel herkenbaar! Naarmate je anoniemer bent is het veel makkelijker
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gewinkeld in breda

Bericht door Wiha »

Klopt, in een onbekende omgeving (of ver buiten je eigen omgeving) is het makkelijker omdat de kans om bekenden tegen te komen wel enorm klein is.
Ik hoop dat Helios binnenkort nog meerdere ervaringen met ons kan delen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Re: Gewinkeld in breda

Bericht door Helios »

Wiha schreef:Klopt, in een onbekende omgeving (of ver buiten je eigen omgeving) is het makkelijker omdat de kans om bekenden tegen te komen wel enorm klein is.
Ik hoop dat Helios binnenkort nog meerdere ervaringen met ons kan delen.
Ik hoop het ook! Ik ken nu genoeg mensen die het niet erg vinden als ik in een rok loop. Maar in mijn eigen woonplaats zal ik het nog niet doen.
Plaats reactie