In rok bij de modelbouw club

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

In rok bij de modelbouw club

Bericht door Roktom »

Het begon zo:
Of ik zaterdag ook naar de club kwam? was de vraag door de telefoon.
Ja zij ik maar ik kom in rok hoor.
Andere kant van de lijn was even stil...... geen probleem hoor je doet maar.
Nu zijn modelbouwers over het algemeen niet zo moelijk, maar dit had ik niet verwacht.
Dus ik afgelopen zaterdag naar de club in rok.
Achteraf hoorde ik dat de zaal beheerder was ingelicht, er zou een lid van de club in rok verschijnen.
Tot mijn verbazing, zij niemand wat over mijn rok.
Ja ze keken, maar meer niet.
Zo kan het ook.
Alleen weet er iemand hoe ik lijm uit mijn rok kan krijgen, van die hobbylijm.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: In rok bij de modelbouw club

Bericht door Peter v »

Roktom, goed voor jou.
( en wat vond de vrouw er van? ...... )
En waarom zou je niet in rok gaan?
Overigens van te voren "waarschuwen", dat kan natuurlijk, maar eigenlijk zou je gewoon moeten gaan gekleed zoals je dat zelf wilt, zonder voor aankondiging. Want al is dat wel te begrijpen zit er ook een negatieve kant eraan, in die zin dat je zelf daar mee bevestigt dat ook jij vindt dat er iets heel anders aan is, terwijl het eenvoudig alleen een ander kleding stuk is, dan de broek, maar toch een heel gewoon kleding stuk. Door het van te voren aan te kondigen kun je heel misschien daar mee de anderen de suggestie doen dat zij er dan anders op zouden moeten reageren, terwijl zij bij het voor het eerst daar van zien geen bijzonder reactie zouden geven. Nu kan men erover na gaan denken en een houding proberen aan te nemen. Wat het beste is moet toch ieder voor zich uit maken.

En eh :( lijm in een rok? :o :( net als lijm in een broek... heel lastig om het eruit te krijgen. Vraag aan een stomerij, misschien weten zij wel een goede methode.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: In rok bij de modelbouw club

Bericht door RokSterNL »

Roktom schreef: Alleen weet er iemand hoe ik lijm uit mijn rok kan krijgen, van die hobbylijm.
Ik ben voor je gaan googlen en heb op een site diverse tips gevonden voor allerlei soorten lijm hoe je die uit je kleding moet krijgen.

Plakstift, Lijmpen, Hobbylijm, Chico en Plaksel.
Verontreinigde kleding kan met water en een synthetisch wasmiddel worden gereinigd.
Ingedroogde lijmresten kunnen het beste enige tijd in warm water worden geweekt en daarna met een borstel worden verwijderd. Huid wassen met water en zeep.

Alles-Lijm.
Verontreinigde kleding kan met een verdunner worden gereinigd.
Alvorens verdunner te gebruiken, eerst testen op een niet in het oog springend deel van de kleding om te zien of er kleurverschil optreedt. Beslist geen water gebruiken.

Fotolijm
Overtollige lijmresten kunnen worden verwijderd met rubbercementgum of met de vinger.
Verontreinigde kleding kan met wasbenzine worden gereinigd.
Alvorens wasbenzine te gebruiken eerst testen op kleding om eventueel kleurverschil waar te nemen.

Secondenlijm.
Vlekken direct verwijderen met aceton.

Bron: Bruynzeel
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: In rok bij de modelbouw club

Bericht door Roktom »

Laatste nieuws modelbouw club.

Brief van de voorzitter:
De modelbouw club heeft geen bezwaar dat dhr. Roktom bij de club bijeenkomsten in een rok verschijnt.
Geen van de 126 leden heeft bezwaar aangetekend.
Dit was aangevraagd op verzoek van de penningmeester.

De penningmeester was de enige die bezwaar had, nu niet meer.
125 man voor een tegen.
De massa wint.
Nu de rest nog.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: In rok bij de modelbouw club

Bericht door Peter v »

Roktom schreef:Laatste nieuws modelbouw club.

Brief van de voorzitter:
De modelbouw club heeft geen bezwaar dat dhr. Roktom bij de club bijeenkomsten in een rok verschijnt.
Geen van de 126 leden heeft bezwaar aangetekend.
Dit was aangevraagd op verzoek van de penningmeester.

De penningmeester was de enige die bezwaar had, nu niet meer.
125 man voor een tegen.
De massa wint.
Nu de rest nog.

Roktom, allereerst mooi dat het zo positief uitviel.

Ten tweede, Ik sta Perplex. :shock: :o :o :roll: :twisted:
"bezwaar". ... En is hij dan wel man genoeg om die bezwaar aan jou persoonlijk voor te leggen?
Ik ben zelf heel benieuwd erna hoe hij dan wel bezwaard was. Uit zorg voor hoe anderen in de club het zouden ervaren, of uit persoonlijk gronden, onbegrip, afkeer.....

Ik vind dat wanneer iemand te kennen geeft "bezwaar" te hebben, hij dat dan wel mag uitleggen.

Maar dat even terzijde, ook het feit dat het überhaupt werd aangenomen door de andere leden daar over te stemmen vind ik rond uit schandalig. Maar is weer tekenend van hoe men er blijkbaar over denkt. Stel je nu voor dat de helft + 1 er op welke manier dan ook bezwaar had gehad, was jij dan geweigerd, terwijl de anderen "geen" bezwaar hadden. Wat had jij dan gedaan? En hoe had jij gevoeld als de stemming voor de helft min 1 was geweest, zou je je dan nog prettig voelen wetend dat al zeggen de mensen het niet persoonlijk tegen jou, dat bijna de helft op de één of ander manier bezwaar zou hebben? :shock: :?

Ik kan uit persoonlijk ervaring spreken hoe zo iets aan voelt, en ik word er nu nog raar van al bij de gedachte. :twisted: :twisted: :twisted: Het betrof wel iets anders dan rok dragen maar betrof wel het "anders zijn" dan de over grote meerderheid, maar dan wel een gezond anders zijn. Er werd dan ook gestemd, en het viel negatief voor mij uit.

Op zich is het wel heel mooi te vernemen dat al hadden al de anderen moeten zeggen "maar daar doen wij niet aan mee" hij is een mede lid net als alle anderen... dat ze toch "geen bezwaar"" hebben gestemd.

Het is trouwens wel de vraag hoe ze hadden gereageerd als ze jou niet met broek hadden gekend, als je bv je had aangemeld in rok........... :?

Ik vind dat je over sommige issues niet mag / kunt stemmen, daar dat insinueert dat het iets is wat niet normaal is, afwijkend van het normale. Een man in rok is niet alle daags, dat is wel wat anders, je bent niet een rare mens of iets dergelijks door, dus er over stemmen is niet nodig. In het geval bv dat je ergens zou werken, en er iemand bezwaar zou maken daar tegen, dan zou die persoon, niet jij zich moeten verklaren, uitleggen aan zijn bazen waarom hij problemen met iemand heeft louter omdat hij anders gekleed is. Nou ja, eind goed al goed.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: In rok bij de modelbouw club

Bericht door Roktom »

Peter,
De man had bezwaar om dat hij bang was dat er kinderen van leden dit erg raar zouden vinden, en dat daar de club zijn goede naam door geschaad zou worden.
Hij wenste ook niet met mij aan een tafel te gaan zitten, uit angst dat "HIJ" daar voor zou worden op aangekeken.
De man is 61 jaar.
Geen van de andere leden had problemen hier mee.
Hij is ook uit de club gestapt, na de uitspraak.
Ik heb van de rest van de club alle steun, zij vinden het ook een rare bedoening.
De club wil daarom niets meer van de man weten.
Zij staan niet achter het bezwaar dat door hem is aangetekend, maar zij moesten wel, gezien dit in de statuten staat.
Er is nu in de statuten van de club opgenomen dat niemand mag worden geweigerd om zijn of haar kleding.
Kijk een nul voor mij.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: In rok bij de modelbouw club

Bericht door willi »

Zie je wel Roktom, de rokkenhemel licht om de hoek, heel dichtbij, en zo voor het grijpen.
Waar hebben ze die rotknop toch verstopt.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: In rok bij de modelbouw club

Bericht door Roktom »

Welke Knop?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: In rok bij de modelbouw club

Bericht door Peter v »

Roktom, nog bedankt voor de duidelijke uiteen zetting! :D ( daar hebben mannen in rokken wat aan )
"Kijk een nul voor mij." Nou en of!

Jammer dat het zo moest geschieden, maar het zij zo.
Plaats reactie