mannenrok gevraagd aan Zalando

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door rokwens »

Beste,
Mannenrokken komen steeds meer in de aandacht. Ik draag ze graag, het is eens wat anders dan steeds maar die eenvoudige pantalon zonder fantasie. Maar ze zijn zo moeilijk te vinden in de handel. Kunnen jullie niet eens wat mannelijke rokken opnemen in de collectie ? Designers (o.a. Vievienne Westwood) doen hun best om mannen ook eens wat meer kledingvrijheid te geven waar ze recht op hebben, maar de winkels volgens bijna niet. Dus zou het in deze 21ste eeuw, waar nu ALLE mogelijkheden aan dames worden aangereikt, niet eens tijd worden om mannen wat meer te verwennen ? Bij Desigual Wijnegem staan ze er in ieder geval al positief tegenover. Misschien beginnen met eenvoudige unisex-modellen in de catalogus of zelfs op TV promoten. Hopelijk denkt U hier eens over na, net zoals 14% van de mannen vindt dat ons onrecht wordt aangedaan en graag een rok wil dragen. Groeten.


Zalando België/Belgique
Beste, hartelijk dank voor jouw bericht en de feedback. Wij zullen het doorspelen aan onze afdeling inkoop. Ondertussen misschien gewoon tussen de damesmodelletjes neuzen? Vrouwen lenen tegenwoordig steeds meer van hun vriendjes (de boyfriend-look), ik kan me voorstellen dat dit andersom ook prima moet kunnen: http://zln.do/1ltB1jj. Groetjes, Carmen@Zalando.

Dankjewel Carmen voor de snelle feedback. Het is uiteraard mijn betrachting om veel meer kleding"soorten", waarover wij blijkbaar (nog) niet mogen beschikken, binnen de herenafdeling te krijgen zonder noodgedwongen bij de dames te moeten gaan shoppen. Bij vrouwenkleding wordt vrij regelmatig een mannelijke look gepromoot. Omdat hun kleding vrijwel het hele bestaande spectrum bestrijkt is het voor hen makkelijker om wat van hun boyfrend uit de kast te halen. Het gaat dus niet over mezelf maar over het algemeen belang. Organisaties zoals de uwe kunnen daar een bijzonder positieve rol in spelen. Hierdoor gaan mannen beseffen dat ook zij meer mogelijkheden aangeboden krijgen waardoor ze met meer variatie en fantasie van kleding kunnen genieten zonder nagekeken te worden. Fijn om te horen dat jullie dit willen doorspelen aan de inkoop. Groeten

Jullie kunnen deze zaak vinden op FB
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door WesleyN »

Dat doen we al rondneuzen bij de damesmode. Vind ik niet erg. Als er nu echte leuke mannenrokken komen en het gaat vaker gedragen worden, misschien wordt het thuis dan ook geaccepteerd. Dat is voor mij de grootste drempel. De acceptatie thuis. Dus een goede actie van je.

Met moeite heb ik de skinny-jeans geïntroduceerd. Je hebt nu echt leuke modellen. Dus die draag ik met grote regelmaat. Op mijn werk heb ik dan een slim-fit aan. Ook nog redelijk strak. En alles wat wijder is, gaat naar Roemenië of iets dergelijks.

Ik had bij Vivienne Westwood inderdaad mannenrokken gezien, waar ik wat mee kon. Het werd weliswaar over een broek gedragen. Maar dat zag er uit om mannen over de drempel te krijgen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door Ricky »

Misschien moeten we weer met ze allen massaal gaan mailen naar shops met de vraag naar mannen (jeans)rokken die een lengte hebben van net over de knie,en wijder zijn aan de onderkant.
Stoere mannen dragen een rok
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door ecokilt »

Goeie actie, rokwens
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door rokwens »

Misschien helpt het als jullie met zijn allen op de FB van Zalando gaan en mijn posting liken.
Ik heb al 29 likes, maar vooral van vrouwen....
Wel even doorscrollen want er staan maar 5 postings in zicht.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door Ricky »

Ik heb geliked
Stoere mannen dragen een rok
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door Snarf »

Fijn initiatief. Ik zond rechtstreeks naar Zalando het bericht dat ik op jullie site las dat zij een verzoek om rokken voor mannen te promoten ontvankelijk verklaarden en dat ik het graag van hen vernam als ze dit ook effectief zouden doen. Ik lees al enige tijd jullie berichten en deel het merendeel van de ingenomen stellingen. Hopelijk wordt de rok voor mannen binnen afzienbare tijd algemeen geaccepteerd. Ik zou er zeker dragen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door rokwens »

Bedankt Ricky en Snarf, voor jullie moeite. Dat zijn er toch al 2 van de 198 lezers.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door Jos »

ik heb van de week gezocht op fb, maar niet gevonden; misschien alleen voor België?
een fervent rokdrager
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: mannenrok gevraagd aan Zalando

Bericht door Ricky »

Ik kreeg dit als antwoord op mijn mail naar Zalando Nederland:
Beste Ricky, we vinden het een nobel streven. Daar wij een retailer zijn en dus niet zelf onze kleding laten maken, zijn wij afhankelijk van wat merken doen. Ik zal het in ieder geval aan de afdeling inkoop doorgeven. Groetjes en een fijn weekend.

Daarom ben ik van plan om een topic te starten waar alle mail adressen van merken in een overzicht te vinden zijn,zodat we een revolutie kunnen beginnen als we met ze alle weer berichtjes naar de merken gaan sturen.
Stoere mannen dragen een rok
Plaats reactie