Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door DIDI69 »

EINDELIJK / FINALLY "3 diverse mannen in rok"
Gisteren met het zonnige weer een terrasje gedaan in Antwerpen.
Natuurlijk met rok ....echter nog 2 andere mannen in rok gezien allen in diverse stijl.
Mn vriendin kon haar ogen niet geloven van "zoveel" mannen in een rok te zien.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door mrcsk »

Prachig weer om in rok(je) buiten te komen.

Een mooi voorbeeld voor je vriendin als ze zoveel mannen in rok(je) zie lopen.
Dan moogt ge van u vriendin nu altijd in je rok rond lopen.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door Jos »

waar dat mooie weer al niet goed voor is.
Vermoedelijk geen leden van het forum, die daar in de buurt wonen?

Ik hoorde gisteravond in een restaurant waar ik had gegeten, dat er nog twee mannen bij mij in de buurt in rok rondlopen, helaas ben ik ze nog nooit tegen gekomen.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door wimjansma »

]SAM_2475.JPG[/attachment]Het weer is altijd een belangrijke factor om in een rokje te kunnen rondlopen. Blote benen zijn dan normaal.
Ik ben nu twee weken achtereen wezen tanken en flappen tappen in een rokje en hoewel het vrij druk was, is er bijna niemand die opkeek van mijn rokje. Eén keer bij de tank: een donkere jongen zei: gô, je hebt een rokje aan. Ja, zei ik, een rokje zit heerlijk, veel lekkerder dan een broek. Moet je ook eens proberen. Nou, zei hij, bij ons hoef ik niet aan te komen met een rokje.....
Bijlagen
SAM_2475.JPG
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door WesleyN »

Ik heb wel vaker mannen in rok gezien. Op festivals durven sommige jongens van alles te dragen. Ik heb ook een keertje jongen in een rok gewoon in de wijk zien voetballen met andere jongens. En dat waren geen kilts. Maar gewoon van die korte rokjes.

Toch kan ik voorstellen dat je dat kan waarderen. Je ziet het toch wel erg weinig.

Voor het dat ik een man in rok/jurk zag, was zo'n dertig jaar geleden. Ik ging toen regelmatig naar een sociëteit. En daar zat toen ook een man in een mannenjurk. Ik was geïnteresseerd wat hem ertoe bracht. Het antwoord was vergelijkbaar wat ik hier en op die andere sites regelmatig hoor. Het zit prettig en gevoel van vrijheid. Ik was niet voor niets geïnteresseerd. Want ik was er toen al mee bezig. Maar het was mijn eerste ervaring dat ik niet de enige was.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door beachlion »

Ruim een maand geleden heb ik voor het eerst in deze contreien een man in een rok gezien. Ik was voor de aanschaf van een geheugenchip voor m'n mobiele telefoon (niet voor mezelf, voor diegenen die denken dat ik aan het aftakelen ben) bij Best Buy dat je kan vergelijken met een minder schreeuwerige Mediamarkt. De man was ongeveer 40, een wat stevig postuur, een aartsvaderlijke baard en een wat verfomfaaide hoed. De rok was knielang en leek van het UtilityKilt-type. Niemand besteedde er enige aandacht aan en ik ging ook weer verder met m'n aankoop. Maar het heeft me wel een klein beetje meer vertrouwen in het dragen van rokken in het openbaar gegeven.
Laatst gewijzigd door beachlion op 21 jul 2014 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door Jos »

zo is het maar net.
Je moet een rok dragen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Sorry, foute woordkeuze, het moet zijn:
je moet een rok dragen omdat het de normaalste zaak van de wereld is. ;)
een fervent rokdrager
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door Kiltmans »

Ja het dragen van een rok/kilt moet gewoon worden voor alle mannen.
Daarbij moeten we wel in de gaten houden dat het wel passend moet zijn:
We vinden als mannen dat een vrouw van ca. 100 kilo beter niet haar dijen al te veel moet blootstellen aan wat de mannen kunnen zien. Nou dat geldt natuurlijk ook voor ons: als we dikke bovenbenen hebben is het niet handig om met een (te) korte rok rond te lopen. Een rok/kilt tot net boven of onder de knie is prima. We willen wel shockeren, maar toch niet meer dan nodig is??

Mvg
Kiltmans
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door wimjansma »

Kiltmans schreef:Ja het dragen van een rok/kilt moet gewoon worden voor alle mannen.
Daarbij moeten we wel in de gaten houden dat het wel passend moet zijn:
We vinden als mannen dat een vrouw van ca. 100 kilo beter niet haar dijen al te veel moet blootstellen aan wat de mannen kunnen zien. Nou dat geldt natuurlijk ook voor ons: als we dikke bovenbenen hebben is het niet handig om met een (te) korte rok rond te lopen. Een rok/kilt tot net boven of onder de knie is prima. We willen wel shockeren, maar toch niet meer dan nodig is??

Mvg
Kiltmans
Mijn beste Kiltmans,
Met jouw openingszin ben ik het roerend eens. Het moet gewoon worden voor alle mannen ! Echter, ik ben een rasoptimist, maar denk toch, dat ik het met mijn 71 jaren niet meer zal meemaken.

Dat zwaarlijvige vrouwen beter geen te wulpse kleding zouden moeten dragen is geen vondst van mannen. Ook vrouwen denken er zo over. Zij zijn per slot van rekening kritischer dan mannen.

Maar een rok/kilt tot net boven of onder de knie gaat mij te ver. Ik val op hyperkorte rokjes en kiltjes. En met mijn ano-bovenbenen en kippepootjes-enkels heb ik daar geen probleem mee.

Hartelijke groetjes,
Wim
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Eindelijk / finally "diverse mannen in rok" gezien !!!

Bericht door beachlion »

Ik kan redelijk meegaan in het estetische aspect van de combinatie lichaamsbouw en kledingkeuze. Maar dit is een zeer persoonlijk en dus subjectief oordeel. Niet iedereen zal de lat op dezelfde hoogte leggen. Maar aan de andere kant moeten we niet vergeten dat we niemand kunnen verbieden zich op een bepaalde wijze te kleden. Alleen als het wettelijk niet is toegestaan is er een reden tot ingrijpen door de overheid.
Iedereen heeft het recht tot vrije expressie zolang anderen er geen nadeel of schade van ondervinden. Dat zouden mannen die rokken willen dragen zeer zeker kunnen begrijpen. Ik heb genoeg meisjes en vrouwen gezien in kleding die op een bepaald moment "in" was maar totaal niet bij het figuur paste. En het is vaak overgewicht dat de storende factor is. Maar als iemand graag in hippe kleding rondloopt en dan op een ingesnoerde rollade lijkt dan ben ik de laatste om het te bekritiseren. Maar verwacht niet van me dat ik het mooi vind. Ik vind het alleen moedig dat iemand het toch durft te doen.
Plaats reactie