Je wordt opgelicht!!!

Je ervaringen met de mannenrokken van de diverse webshops
Plaats reactie
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Je wordt opgelicht!!!

Bericht door Kiltmans »

Hallo Rokdragers

Bij Utilikilts.com bestelde ik een kilt.
Voordien had ik al een Utilikilt gekocht via Marktplaats.

De kosten van de Jilt: US$ 200
Daarbij kwam US$60 verzendkosten.
OK ik wilde zo'm kilt en dus ging ik daarmee akkoord.

Het blijkt dat Utilikilt hun verzendingen doet via UPS,

Tijdens de schermen op de website is niet te zien wat de levervoordaarden zijn.
Dus ik dacht: voor die 60$ ben ik het heertje en heb ik de spullen in huis.
( Ik vond dat bedrag al aan de hoge kant)

Toen kwam de chauffeur van UPS aan de deur en vroewg een bedrag aan transportkosten van Euro 32,35
Je kunt je voorstellen: Daar was ik niet blij mee!

Klacht ingedient bij Utilitilk.
met uitgebreide omschrijving van de situatie.

Reactie van Utilikilt: sorry, maar we kunnen daar niets aan doen.

Terug geschreven:\
Dit is oplichterij: jullie verkopen geleverd dit, en dan laat je de klant betalen voor iets waar hij ( in de meeste gevallen) al voor betaald heeft.
Ik doe een beroep op jullie om niets meer te kopen bij Utilikilts.com

,vg
Kiltmans
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Je wordt opgelicht!!!

Bericht door Wiha »

Karel schreef (ivm samenvoegen Kiltman1 en Kiltmans):
Vervelend, dat vind ik een duur rokje.

Kan het zijn dat de bezorger je geld vroeg voor iets anders dan transport, bijvoorbeeld kosten van inklaren of BTW?
Als dat het geval is, is het misschien minder onredelijk dan het lijkt. Die kosten hebben ze je voorgeschoten, en ze hebben niet veel te maken met transport. Ook de leverancier is niet echt verantwoordelijk te houden voor wat de Nederlandse autoriteiten bij import van je eisen.

Je kunt het ook zo zeggen: jij bent iets aan het importeren en moet aan de grens de Nederlandse douane volgens de geldende regels invoerrechten voldoen. Hetzelfde had in principe kunnen gebeuren als je de rok zelf in Amrika had opgehaald en op schiphol had ingevoerd. Al was de kans dan groot geweest dat je van een vrijstelling gebruik had kunnen maken, of dat ze te afgeleid waren door je dazzling looks (ik neem even aan dat je de kilt in dat geval had gedragen).
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: Je wordt opgelicht!!!

Bericht door Natuurmens »

Ja jongen als je uit de USA dingen besteld moet je VAT betalen en dat is het bedrag wat je voor de kilt hebt moeten betalen, dat geld voor alle artikelen die je in de USA besteld. Dat daarover invoer rechten moeten worden betaald. Soms slipt je pakketje er doorheen. VAT dat is inklaring douane en BTW die je in USA betaald kan je terug vorderen en soms word het kledingstuk zonder BTW geleverd maar moet je hier wel BTW betalen, of het verschil
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
Haselas
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2012 09:25

Re: Je wordt opgelicht!!!

Bericht door Haselas »

Moraal van dit verhaal: je kan maar beter een Utilikilt aanpassen en meteen meenemen in een plaatselijke zaak. Bvb http://triskel.be :-)
Dan weet je tenminste hoeveel het kost zonder verrassingen achteraf.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Je wordt opgelicht!!!

Bericht door wimjansma »

Driehonderd dollar voor een rokje..... Meer dan 250 Euro ! Da's toch te gek voor woorden.
Ik heb wel veertig rokjes, de een nog leuker dan de ander. Maar geen enkele is duurder geweest dan tien Euro. Meestal slechts 2 á 3 euro in de uitverkoop.
Tweehonderdvijftig Euro: ik sta sprakeloos.

Mijn beste Kiltmans, kleren worden gemaakt in India, China of Bangladesh. In al die landen ben ik op vakantie geweest. Een stofje kopen kost daar twee á drie euro en een naaister die daar een rokje, een hemd of een broek van maakt kost vier á vijf euro. Ik heb er vele sarongs, hemden en rokjes laten maken. Heerlijk om te dragen.

Maar neem mij niet kwalijk, als je tevoren weet dat een rokje 200 dollar kost plus 60 dollar verzendkosten dan vraag je toch om opgelicht te worden ! Er is toch geen enkele verhouding meer tussen dat kledingstuk en de prijs !

Mijn moraal van dit verhaal: je bent niet opgelicht, maar je hebt erom gevraagd opgelicht te worden !
Plaats reactie