UT Kilts

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

UT Kilts

Bericht door beachlion »

In Amerika zijn Utilikilts te koop. Het zijn eigenlijk een stevig soort van werkkilts maar met prijzen vanaf $150 flink aan de prijzige kant.
Als een alternatief heb ik UT Kilts gevonden die iets soortgelijks leveren maar voor een aanzienlijk lagere prijs, vanaf $50.
http://www.utkilts.com/

Vanwege de verrassende reactie van m'n vrouw heb ik hier een kilt besteld.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: UT Kilts

Bericht door mrcsk »

beachlion schreef:In Amerika zijn Utilikilts te koop. Het zijn eigenlijk een stevig soort van werkkilts maar met prijzen vanaf $150 flink aan de prijzige kant.
Als een alternatief heb ik UT Kilts gevonden die iets soortgelijks leveren maar voor een aanzienlijk lagere prijs, vanaf $50.
http://www.utkilts.com/

Vanwege de verrassende reactie van m'n vrouw heb ik hier een kilt besteld.
Ben ook benieuwd naar de reactie van je vrouw.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: UT Kilts

Bericht door jan »

Ik heb deze zomer ook een UTKilt gekocht.
Nadat de levering veel te lang duurde heeft Brice Lithgoe een tweede gestuurd omdat de track and trail van US postal service aangaf dat de kilt via Schiphol weer teruggestuurd was. Maar dat klopte niet want een paar dagen later arriveerde hij tóch, mét een rekening van de douane en BTW. € 30 moest ik betalen.
Kort daarna kwam de tweede ook maar ik had afgesproken met Brice dat ik die zou weigeren.
Over de kilt kan ik kort zijn: alle waar is naar zijn geld en dat geldt hier ook want het is een waardeloos ding: de doorgestikte binnenplooien zijn niet afgehecht dus de losse draden hingen erbij. Dat heb ik met HT2 textiellijm verholpen. De maat van 36 inch klopte precies maar door het gewicht zakte het geval elke stap een beetje af; van de keuken naar de woonkamer met een kopje koffie ging niet want voordat ik de koffie op de salontafel had kunnen zetten lag de kilt al op de grond.
In de tailleband heb ik antislip rubberband gelijmd zoals ik dat al vaker met rokken heb gedaan en altijd effectief maar als ik van beneden de trap naar boven nam lag de kilt op de grond op de overloop. :D
Erg belangrijk is dat de drukknopen niet helemaal tegenover elkaar zitten waardoor het er maar armetierig scheef uitziet.
Ik ben wegens hygiënische redenen gewend zittend te plassen en dan moet je een rok ofwel naar beneden doen dan wel omhoog. Met de Macabi skirt gaat dat ideaal door de elastieken tailleband en de jeansrok of sportkilt til ik gewoon op maar dat hoef je bij die UTkilt niet te proberen vanwege de stijve stof en de zijzakken.
Ik heb inmiddels een andere naam verzonnen: utkilt met een K ervoor. :mrgreen:

Jan
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: UT Kilts

Bericht door beachlion »

Normaal gesproken doe ik een beetje onderzoek naar ervaringen met zaken die ik van plan ben aan te schaffen. Dit keer heb ik wel gezocht maar niet diep genoeg. Pas nadat ik de bestelling had gedaan kwam ik bij toeval op een paar recensies. Die waren van matig tot lichtelijk tevreden. Het is vrij stug materiaal dat met flink wassen wat soepeler schijnt te worden. In eerste instantie had ik dit als werkrok willen gebruiken, eventueel na wat modificaties maar ook als voorbeeld want ik ben van plan zelf een paar kilts en rokken te gaan maken.
Deze kilt is eigenlijk het paard van Troje om de rok voor mij in de huishouding te introduceren.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: UT Kilts

Bericht door Jos »

is deze utilitykilt niet de mogelijkheid om de gewone rok te verkiezen boven de (utility)kilt, omdat deze van veel soepeler materiaal is gemaakt en dus veel prettiger in het dragen ? :D
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: UT Kilts

Bericht door beachlion »

Ik wil eerst de reacties afwachten met de bestelde kilt. Dan pas plan ik m'n volgende stappen. Uiteindelijk wil ik ten minste in rok in huis kunnen rondlopen. En ik wil tenminste enkele kilts zelf maken. Of er daarna rokken uit voort komen moet ik afwachten. M'n vrouw is niet behept met huishoudelijke vaardigheden maar een goede vriendin wel. Die heeft m'n shorts ingekort. Dan heb ik in ieder geval een back-up als ik problemen heb met het vervaardigen van kilts of rokken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: UT Kilts

Bericht door Jos »

het klinkt in ieder geval allemaal erg positief tot nu toe, dus succes met het vervolg van je "we have a lift-off" ;)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: UT Kilts

Bericht door beachlion »

Ik heb hedenmorgen de kilt ontvangen. Ik denk dat men de kwaliteitscontrole verbeterd heeft want de afwerking is zonder meer goed te noemen. Ook de maatvoering klopte precies. Ik viel net tussen 34 en 36 in maar dichter bij de 36 dan bij de 34. Met een riem met een redelijk toepasselijke gesp zat de kilt als gegoten. Het is vrij zwaar maar niet stug materiaal dat door het gewicht een goed aansluitend gevoel geeft tot op je heupen. Ik had de bestelling geheim voor m'n vrouw gehouden maar toen ik de kilt showde was ze erg enthousiast. Ook een goede vriendin, degene die al eens shorts korter heeft gemaakt, vond de kilt goed staan.

De eerste officiele stap is gezet, nu rustig verder. Deze kilt ga ik gebruiken in m'n werkplaats met houtbewerken of voor buiten de deur. Het heeft alle aspecten van een Schotse kilt behalve het kleurenpatroon. En dan is de volgende stap een naaimachine en ga ik ze zelf maken, maar dan wel iets korter. En dan ga ik ook langzaam over op rokken. Langzaam aan, dan breekt het lijntje niet.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: UT Kilts

Bericht door jan »

Ik heb 'm gezien op skirtcafe. Fraai hoor!
Je kan de foto ook hier plaatsen natuurlijk!
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: UT Kilts

Bericht door beachlion »

Dan komen nu de foto's.
P8300008q.jpg
P8300009q.jpg
Zoals ik elders al opmerkte heb ik de indruk dat een iets kortre kilt of rok me beter staat. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. Het is in principe wel een correcte lengte voor een kilt.
Plaats reactie