Halve dag in rok gelopen op Hoge Veluwe inclusief restaurant

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Halve dag in rok gelopen op Hoge Veluwe inclusief restaurant

Bericht door w-sure »

Hoi allemaal,

Ben vandaag met mijn vriendin wezen wandelen op de Hoge Veluwe. Ik had het er van tevoren met haar wel eens over gehad dat ik wel overdag naar buiten zou durven in rok. Zij was alleen bang voor de mensen die je dan tegenkomt (dat ze je zouden volgen naar je huis en dat je daar dan voortdurend lastiggevallen zou worden, we wonen in een 'Vogelaar wijk'). Dus ik concludeerde dat het haar dan in onbekende omgeving niet uit zou maken. Dat gaf ze inderdaad toe.

Vandaag wouden we lekker gaan wandelen (doen we vrij vaak). Ik zeg, zal ik een rok aantrekken? Dat vond ze prima, als het maar wel een wat mannelijk en langer exemplaar was. Ik had een redelijk stoere outdoor groene rok tot net boven de knie, met zwarte opaque 70 denier panty en wandelschoenen aan.

We zijn wezen wandelen op de Hoge Veluwe. Een groot aantal mensen tegen gekomen (zowel op de fiets, als in de auto als lopend), maar geen reactie (positief noch negatief).

Aan het eind van de middag zijn we wezen eten in een restaurantje bij de uitgang. Het was er behoorlijk druk, ook ouders met kleine kinderen. Ook hier geen rare blikken (dat moest zelfs mijn vriendin toegeven).

Op de terugweg de huurauto weer afgeleverd, en teruggelopen naar huis. Er werd wel een keer getoeterd, maar mijn vriendin zei dat ze waarschijnlijk de rok zagen, en niet de man erin.

Het is ons allebei heel erg meegevallen, en zeker voor herhaling vatbaar. Bij bekenden vindt mijn vriendin het ook niet zo erg als bij vagere kennissen. Bekenden waarderen je al wel om wie je bent en kunnen de rok die ze erbij krijgen waarschijnlijk makkelijk accepteren, terwijl je de reactie van vagere kennissen moeilijker kunt inschatten.

Een leuke dag, en Nederland is weer een openlijke rokkendrager rijker (of telt het nog niet?).

groet,
Wichor
Peter v

Re: Halve dag in rok gelopen op Hoge Veluwe inclusief restaurant

Bericht door Peter v »

Een leuke dag, en Nederland is weer een openlijke rokkendrager rijker (of telt het nog niet?).

Ja dat telt zeker.
Wel hoe vaker hoe beter, voor jezelf natuurlijk.
en wat anderen denken? Dat weet je toch niet wat / waar anderen aan denken, dus nu maakt het ook niet uit.
En als mensen aan de kant gaan voor jou, des te mooier, heb jij meer ruimte! 8-)
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Halve dag in rok gelopen op Hoge Veluwe inclusief restaurant

Bericht door rokwens »

Bekenden waarderen je al wel om wie je bent en kunnen de rok die ze erbij krijgen waarschijnlijk makkelijk accepteren, terwijl je de reactie van vagere kennissen moeilijker kunt inschatten.

Ja Wichor, dat vind ik ook. Bij vrienden en goeded kenissen kan je er eerst eens over praten. Ze kennen dan je standpunt en als ze je dan eens in rok tegen komen gaan ze niet panikeren. Bij mensen die je niet zo goed kent is dat anders. Daar heb je vaak niet de gelegenheid om er wat over te vertellen en zij zullen dan de gekste verhalen de wereld insturen vanuit hun eigen beleving en fantasie, zonder dat je het weet en zonder dat je er wat kan aan doen. Als je dat stoort kan je best het onderwerp zelf aansnijden bij zulke ontmoeting en je idee kenbaar maken.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie