2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Frank en vrij

2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Frank en vrij »

.
Laatst gewijzigd door Frank en vrij op 29 sep 2017 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door RokkenRob »

Helaas moet ik dit aan mij voorbij laten gaan.
Ik hoop dat het die dag mooi weer en wens iedereen alvast een hele plezierige dag toe.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door WesleyN »

Ik kan helaas ook niet. Ik ga wel aanstaande weekend weer naar België.

Maar wie is Frank eigenlijk? Kan je ook onder het kopje Wie ben ik zetten.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door rokwens »

Ik ben van plan om er naartoe te gaan maar als het daar een gayparade wordt ben ik gelijk weer weg.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Frank en vrij

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Frank en vrij »

.
Laatst gewijzigd door Frank en vrij op 29 sep 2017 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door hansvw »

Het is voor mij de 1e keer als 57-jarige om in het openbaar te gaan met rok. Best spannend! Kunnen jullie mij met mij enkele ervaringen delen bij eerdere bijeenkomsten. Is iedereen welkom? Hoe wordt er gereageerd door niet-rokdragende mannen/ vrouwen? Zijn jullie ervaringen positief te noemen? Onzekerheid is helaas troef bij mij.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Yvan »

Wel een leuk idee. Ik wacht de weerberichten wel af want 250 km (enkele reis) met de motorfiets in de regen heb ik er niet voor over.
Real men wear skirts
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door rokwens »

Beste Hansvw. U-Ik ben al een jaartje ouder dan jij maar heb er ruim 13 jaar ervaring op zitten.
Ik kan je alleen zeggen dat het een bevrijding is wanneer je de stap hebt durven zetten en na
enige tijd zal je denken : waarom ben ik er niet eerder aan begonnen ?

Mijn persoonlijk advies-idee
a)
Ik meen dat je instap gemakkelijker is voor jezelf en je omgeving als je een kilt draagt of gelijk
wat met "ruiten". Ik ondervind nog steeds dat "men" het daar minder moeilijk mee heeft.
Later ga je stap voor stap verder.
b)
Tracht je in het begin ook niet te extravagant voor te doen maar gewoon alledaags, ietwat onopvallend
van outfit en rustige kleuren.
c)
Maak je outfit "AF" ttz: wees kritisch op je kledingcombinatie en zorg dat alles mooi bij elkaar past en
dat het ook nog goed bij je fysionomie past. Dat is niet gemakkelijk, zelfs dames hebben het daar
moeilijk mee. Maar als je een uitgebalanceerd plaatje neerzet zal je veel mooie reacties krijgen.
d)
Gedraag je op een gewone rustige manier en probeer zelfverzekerd te zijn, net of je een broek zou dragen.
Kijk niet de hele tijd schichtig om je heen , speurend naar reacties. Doe gewoon, gewoon of er niets aan de hand is.
(en dat is het eigenlijk ook).
e)
Geniet van de vrijheid waar niet alleen vrouwen recht op hebben.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door WesleyN »

Ik heb niet persé een groep nodig om een rok te kunnen dragen. Maar die adviezen van Rokwens die onderschrijf ik ook. Ik heb vorige maand samen met Musa afgesproken in Antwerpen. En dat was een prima uitstapje onderweg naar Dour toe. Maar misschien als mijn vrouw er wat makkelijker tegenover mijn rokdragen staat, dan zal ik kijken wanneer ik een keertje mee ga. Zolang houd ik mijn uitstapjes beperkt. Maar wel zo vaak mogelijk. En komend weekend ga ik met mijn collega's op stap. En we hebben er helemaal zin in.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door hansvw »

Beste Rokwens,

Dank je wel voor je correcte reactie! De eerste stappen zijn altijd het moeilijkst.....net als leren lopen, etc. Ik wil wel komen op deze bijeenkomst,
en reken eigenlijk op een ontspannen Samen Zijn met de rokdragende mannen.
Plaats reactie