2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Jos »

de opkomst was inderdaad zeer mager. Ik kijk gewoon even in het algemeen:
er waren vrijdagavond 56 aanmeldingen en ik heb er niet meer als 20-25 geteld, inclusief de vrouwen die er waren.

Zelf was ik te laat bij het Honigcomplex, omdat ik de auto in de stad had gezet en me in de stromende regen had verlopen. Ik was pas rond 15.20 bij het complex en het groepje was net met de wandeling begonnen, waarbij Rokwens met zijn vriendin de enige bekenden waren voor mij. Bij de Kaaij aangekomen, hebben zich nog meer mensen in rok bij ons gevoegd. Jammer dat zij niet mee liepen ! De band heeft zich daarna nog van zijn goede kant laten zien, door een hele tijd te spelen, alleen jammer dat zij de rok hadden verwisseld voor een broek :o
Later bleek er nog een forumlid aanwezig te zijn: Hansvw

Met veel lawaai van de band zijn we door de rand van het centrum naar de Kaaij gelopen. Ik had het leuker gevonden als we iets meer door het centrum waren gelopen, waar ook een druk bezochte markt was

Beste Frank en vrij, ik vind het jammer dat je niet bent opgevallen, anders was ik zeker een praatje komen maken.

Al met al heeft de organisator zijn best gedaan voor de eerste keer. Dank hiervoor
een fervent rokdrager
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door hansvw »

Beste rokdragende mannen,

Ondanks de magere opkomst heb ik zeker genoten van deze openbaring van mezelf. Ik was om 15.00 uur aanwezig bij Brebl. Precies op tijd voor de wandeling door de drukke winkelstraten. De muziek was fantastisch, het weer prima, de sfeer uitstekend. Geen enkele nare opmerking moeten incasseren. Eerder veel complimenten over mijn lef en (mooie) benen! Ik dank ieder die deel heeft genomen aan dit openbare statement. Hopelijk krijgt het een vervolg. De eerste (publieke) stappen zijn gezet.....met bijzondere dank aan Theo!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door WesleyN »

Frank en vrij. Ik loop al regelmatig in rok in het openbaar. Ik ben zelfs met een collega op stap geweest. En ik geloof dat een aantal zelfs in rok naar hun werk zijn geweest. Wij zoeken allemaal onze eigen manier om in rok op stap te gaan. En voor mij is het dus liefst in mijn eentje. Of misschien om iemand te ontmoeten. Ik heb meerdere periodes dat ik kan. Ik ben 2 keer gewoon naar een stad gegaan, Mechelen en Gent. En ik ben naar 2 meerdaagse festivals geweest, waar ik ook nog even Antwerpen en Kortrijk heb aangedaan. In Antwerpen heb ik Musa ontmoet, ook hij was in rok. Al die keren, dit jaar, heb ik weinig problemen ondervonden.

Alleen één ontmoeting op de markt. Dat was samen mijn collega.

Een Marokkaanse koopman vroeg aan mij: "Waarom draagt u een kleedje?"
Ik antwoordde vrolijk: "Omdat het mooi is."
Dat marktkoopman geprikkeld: "Dat is niet mooi. Dat is voor vrouwen."
Waarop mijn collega boos reageerde: "Dat moet ieder voor zich weten wat hij of zij draagt."
Om niet in een onnodige discussie te geraken of misschien wel een ruzie, zijn we maar doorgelopen.

Ik dacht nog erbij omdat die kleding niet mooi is, moeten vrouwen het maar dragen. Dat noem ik discriminatie. Ha, ha, ha ik vond het wel mooi. Dus dan mag ik het als man wel dragen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door WesleyN »

Dit is pas voor de eerste keer dat ik gezeur over mijn kleding had in die 6 jaar. Dit jaar in Mechelen ben ik 's-avonds een aantal Marokkanen tegengekomen. Omdat ze hoorde dat ik uit Nederland kwam hebben ze gelijk een discussie gestart over dat Vlamingen niet aardig zijn en dat Nederlanders stuk aardiger zijn. Ik heb toen gezegd dat iedereen anders was en dat er ook aardige Vlamingen bestaan en niet aardige Nederlanders.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door rokwens »

Ik dacht dat er ook zoiets bestaat als een "Marokaans kleed"..... Uit mijn 13 jaar ervaring blijkt dat Nederlanders verbaal veel directer zijn en gemakkelijk mensen durven confronteren of bevragen als ze het niet met je eens zijn. In Frankrijk, Italie, Duitsland en Engeland heb ik nog nooit problemen gehad. Maar dan weet je dus ook niet wat ze van je kleding denken. Soms zie ik mensen bedenkelijk kijken (op de tram ofzo) en dan zou ik eigenlijk liever hebben dat ik hen mijn visie wat kan toelichten. Daarom is het wel goed vooraf wat mogelijke vragen en antwoorden te bedenken zodat je op elke vraag direct een pasklaar antwoord klaar hebt. Wat wel erg vaak voorkomt is dat mensen (vooral vrouwen) erg goedkeurend glimlachen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door WesleyN »

Meeste mensen reageren gewoon positief, indien ze reageren. Tegenwoordig reageren ook mannen steeds positiever. Dat valt me wel op. In datzelfde weekend wilde een man zijn broek omwisselen voor mijn rok. Ja, daar ging echt niet mee akkoord. Ik zei toen, dan draag je morgen toch gewoon een rok. Maar dat ging niet want dan ging hij naar een voetbalwedstrijd. Daar kan je toch ook een rok dragen?
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Frank en vrij

Re: 2 september 2017. Rokjesdag voor mannen

Bericht door Frank en vrij »

.
Plaats reactie