De andere kant van de medaille

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

De andere kant van de medaille

Bericht door beachlion »

Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: De andere kant van de medaille

Bericht door Redhawkje »

:o
Marica
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: De andere kant van de medaille

Bericht door wimjansma »

In sommige landen leeft men nog in de middeleeuwen.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: De andere kant van de medaille

Bericht door beachlion »

Even ter aanvulling van het bericht: de dames hadden van te voren toestemming gevraagd en gekregen om tijdens een besloten bijeenkomst een broek te mogen dragen. Na de arrestatie zijn ze wel vrijgelaten toen die toestemming bekend werd. Het feit blijft er niet minder bezopen om. Ze hebben nog een lange weg te gaan, als er al sprake mocht zijn van vooruitgang.
Ik denk dat de Amerikaanse conservatieven, vooral van evangelische origine, hier likkebaardend naar zullen kijken. Hoe kunnen we die wetten in de USA krijgen?
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: De andere kant van de medaille

Bericht door john »

Gelukkig kunnen die Saoudische mannen binnenkort weer in hun witte jurk naar de bisoscoop.

Maar een vrouw in een broek vind ik ook wel erg aanstootgevend :lol:

John
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De andere kant van de medaille

Bericht door Yvan »

En zeggen dat we, ongeveer 60 a 70 jaar geleden, dezelfde mentaliteit hadden. Hier ging men de broekdragende vrouw geen zweepslagen of andere folteringen opleggen, maar in die tijd kwam je regelmatig bordjes tegen aan het uitstalraam van, onder andere, restaurants dat vrouwen met pantalon niet gewenst waren als klant. Mijn moeder is nog een van de "voorvechters" geweest van het recht voor vrouwen om een lange broek te dragen en die "strijd" heeft redelijk lang geduurd. Kan je je voorstellen dat "onze strijd" om rokken te dragen zeker een tijdje langer zal duren. In acht genomen dat de vrouw, destijds en ook nu, meer durf aan de dag legde om hun standpunt duidelijk te maken dan dat wij, mannen, het ooit zullen durven doorzetten. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: De andere kant van de medaille

Bericht door Redhawkje »

Echt mainstream zal het rokdragen door mannen nooit worden, tenminstte ik ga het niet meemaken denk ik. Maar willen we mainstream zijn? Ik niet, ik doe graag anders want dat maakt het leven veel leuker.
Marica
Plaats reactie