De rok en de familie

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: De rok en de familie

Bericht door Redhawkje »

Over een paar minuten loop ik naar de tandarts, zij gaat ook mijn rok zien. :)

Welgeteld 2 blikken en een frons van 2 dames in de wachtruimte.
Nu weer in de werkbroek op mijn werk in de bouw.
Marica
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: De rok en de familie

Bericht door musa »

Mijn familie weet het niet ..buiten mijn schoonmoeder....,maar moesten ze er per toeval opkomen zou ik het geen ramp vinden.
Ik hou het voorlopig op een "need to kwon base".
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De rok en de familie

Bericht door WesleyN »

Voorlopig weet de meeste van mijn familieleden niets van mijn rok dragen. En als zij het weten, zal dat geen probleem zijn. Maar omdat ik getrouwd ben en mijn vrouw helemaal niet zo'n voorstander is dat ik rokken draag, wil ze liever niet dat andere mensen daarvan op de hoogte zijn. Maar toch weet naast mijn gezin, mijn vader, nog een oom en een tante en twee vrouwelijke collega's en nog een aantal vrienden van mijn kledingvoorkeur. Voor mij is een rok of een jurk iets dat zeer vertrouwelijk voelt. Zover ben ik al.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: De rok en de familie

Bericht door Redhawkje »

musa schreef: 08 jan 2018 11:35 Mijn familie weet het niet ..buiten mijn schoonmoeder....,maar moesten ze er per toeval opkomen zou ik het geen ramp vinden.
Ik hou het voorlopig op een "need to kwon base".
Je bent dus niet bang dat je schoonmoeder haar mond voorbij praat. En het geen ramp zou vinden als men er achter zou komen.

Waarom dan niet de the full monty doen, en in rok gaan lopen.? Ik baal er zelf nog het meeste van dat ik in het geheim rokken heb besteld, want toen die binnenkwamen was mijn vrouw ook thuis en moest ik met de billen bloot. Dat vond ik zo lullig van mijzelf, dat ik besloot alles op tafel te gooien. De mails van bestellingen die nog onderweg waren van Bonprix bijv. Ik heb haar alles laten zien, en dat mijn voorkeur voor rokken niet betekend dat ik een vrouw wil zijn/nadoen.
Ze is er nu aan gewend, en ze helpt mij met het zoeken naar mooie en lekkere panty's en leggings, want zij is de ervaringsdeskundige tenslotte als het gaat om rokken en kleding die daarbij hoort. Afgelopen weekend 6 nieuwe leggings gekocht die meteen het stempel Unisex kregen. Mijn rokintegratie is volledig gelukt ! :D
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De rok en de familie

Bericht door WesleyN »

Ik probeer al jaren mijn kleding unisex te krijgen. Mijn dichtsbijzijnde omgeving accepteert het helemaal. Alleen mijn vrouw is hekaas nog steeds niet helemaal overtuigd. Daarom is het veel situaties nog stiekem. En kan ik niet altijd eerlijk zijn. Maar 's-avonds zit ik vaak beneden in rok op de bank. Mijn vrouw wil zij het alleen kan zien. Zeg het dat ze mijn voorkeur tolereert. Dus voorlopig hopen op betere tijden.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: De rok en de familie

Bericht door musa »

Beste Redhauwkje,met alle respect voor jou situatie en ik ben blij voor je maar voor mij liggen de dingen anders.
Mijn vrouw doet er niet moeilijk over maar andere mensen van de familie zijn minder ruimdenkend.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: De rok en de familie

Bericht door Redhawkje »

musa schreef: 09 jan 2018 20:05 Beste Redhauwkje,met alle respect voor jou situatie en ik ben blij voor je maar voor mij liggen de dingen anders.
Mijn vrouw doet er niet moeilijk over maar andere mensen van de familie zijn minder ruimdenkend.
Oeps ja ik was iets te voortvarend misschien, maar als je vrouw er niet moeilijk over doet, is dat een mooi begin misschien.
Marica
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De rok en de familie

Bericht door Yvan »

musa schreef: 08 jan 2018 11:35 Mijn familie weet het niet ..buiten mijn schoonmoeder....,maar moesten ze er per toeval opkomen zou ik het geen ramp vinden.
Ik hou het voorlopig op een "need to kwon base".
"need to kwon base" Die tactiek pas ik ook toe. De meeste familieleden kennen mijn voorkeur van kleding, enkel mijn vader en stiefmoeder hebben het er zeer moeilijk mee. Ze hebben me ooit gezien in een korte jeansbroek met zwarte panty en het hek was al van de dam. Sindsdien is het altijd keurig in "conventionele kledij" op bezoek bij vader en stiefmoeder. Bij de rest van de familie kan het losser. "De kerk in het midden van het dorp laten", noem ik dat. ;)
Real men wear skirts
sandra
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2019 21:17

Re: De rok en de familie

Bericht door sandra »

ik heb twee zusters die het weten.en de meiden van de thuiszorg
weten het.en als de winkels weer open zijn
ga ik met mijn zuster in de winkel voor eerst een jurk passen
gr sandra
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: De rok en de familie

Bericht door Redhawkje »

sandra schreef: 11 mar 2021 18:57 ik heb twee zusters die het weten.en de meiden van de thuiszorg
weten het.en als de winkels weer open zijn
ga ik met mijn zuster in de winkel voor eerst een jurk passen
gr sandra
Veel plezier dan maar. Jurken, lekker als het warmer wordt.
Marica
Plaats reactie