Een kokerrok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Een kokerrok

Bericht door beachlion »

Omdat ik toch wat vage lentekriebels kreeg dacht ik een rok te maken. Ditmaal een kokerrok tot nagenoeg op de knie. Een kokerrok is wat formeler zodat dat een wat grotere lengte bij past naar mijn gevoel.

De rok was vrij snel gemaakt en door de ervaring kwam het naaitechnisch redelijk uit de verf. Maar bij het passen werd me duidelijk waarom A-lijn of cirkelrokken bij mannen beter staan. De onvermijdelijke bobbel. Ik ga nog één poging wagen met een model dat wat ruimer rond de heupen is en in zwart. Bij zwart vallen ongerechtigheden vaak weg.
P1010116qq.jpg
P1010118qq.jpg
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Een kokerrok

Bericht door Remko »

Je kan nu in elk geval zeggen dat je het geprobeerd heb!
Ik ben zelf ook niet echt een voorstander van een koker rokken maar idd ook meer van a lijn rokken. Dat verhult net wat meer en zit lekkerder.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Een kokerrok

Bericht door Jos »

Remko schreef: 07 mar 2018 21:13 Je kan nu in elk geval zeggen dat je het geprobeerd heb! Ik ben zelf ook niet echt een voorstander van een koker rokken maar idd ook meer van a lijn rokken. Dat verhult net wat meer en zit lekkerder.
klopt helemaal, maar eigenlijk is het raar dat we over die bobbel vallen. In een broek is die vaak ook heel duidelijk zichtbaar :?
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een kokerrok

Bericht door WesleyN »

Ik maak me daar ook geen zorgen over. Ze zien toch wel dat je een man ben. Maar je dragen waar je prettig in voelt. En ik zie het ook dat een rok op een mannelijke manier gedragen kan worden. Je bent zoals je bent. Ik ga ook niet mijn kale plekken op mijn hoofd bedekken. En als er iets van beharing op mijn gezicht aanwezig is, dan probeer ik dat ook niet krampachtig te verstoppen. Meestal scheer ik mij gewoon. Maar soms heb ik zin in een eendagsbaard. Of gewoon een dag geen zin om me te scheren. Dus die bobbel zal ik ook niet proberen te verstoppen. Ook al zijn mijn rokken meestal echte rokken. En hoef ik mij daar ook niet druk om te maken of er wel of geen bobbel te zien is.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Een kokerrok

Bericht door beachlion »

De bobbel als zodanig is niet het probleem maar de plooien in de stof die het effect extra benadrukken. Ik ga kijken of ik met een iets gewijzigd model dat effect wat kan verminderen. Als ik met A-lijn- of cirkelrokken loop zie die bobbel ook als er een beetje wind staat maar het is een stuk minder opvallend. Door de beweging van de stof "verdwijnt" het effect regelmatig bij het lopen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Een kokerrok

Bericht door Jos »

een vergelijkbaar iets is bij de vrouwen te zien bij tegenwind en een soepel stofje van de rok:

Y

hier zegt ook niemand iets van
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Een kokerrok

Bericht door Yvan »

Probeer maar eens een kort wollen rokje aan te trekken, niet te doen. Ik schaam me niet om een man te zijn, maar wil het nu ook niet echt benadrukken. Wollen rokjes en rokjes uit erg rekbare stof zijn een ramp.
Alhoewel, een sportbroek of legging bij de dames is ook niet altijd verhullend, de "kamelenteen" is soms ook duidelijk zichtbaar. :lol:
Real men wear skirts
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Re: Een kokerrok

Bericht door Bruno »

Het hangt er maar van af, hoe wijd zo'n rokje is. Ik draag bijna altijd een volle cirkelrok en dan vertoon je geen ongewenste effecten. Als een cirkelrok echt kort is, is er zolang je blijft zitten niets aan de hand, maar als je dan opstaat moet je wel meteen goed rechtop blijven staan om ongewenste vergezichten te vermijden. Indien het rokje nog korter is, zijn de effecten dan verrassend voor anderen, die je al hadden zien zitten, maar niet voorbereid waren op wat ze dan te zien zouden krijgen. Het is handiger om dat te vermijden, maar een strijd met jezelf om uit te vinden wat voor jou eigenlijk te kort is! Met een beetje wind beleef je dan ook van alles.

Bruno.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een kokerrok

Bericht door WesleyN »

Mijn dochter houdt niet van die korte jeansrokjes. Mijn rokjes vindt ze heel mooi en ze denkt dat die ook lekker zitten. Ik draag zelf vaak wat wijdere rokken of jeansrokken van dezelfde maat als die wijdere rokken. Ik heb ook een a-lijn rok. Die zitten allemaal fijn. Ik heb wel kortere rokken. Maar dan draag vooral een zwarte korte rok. Daar valt die bobbel ook niet zo op. Daaronder draag ik dan wel een zwarte onderbroek. Dan valt die ook niet zo op als er weer mensen die er onder willen kijken.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Een kokerrok

Bericht door Redhawkje »

Lol @ Bruno, zo herkenbaar. :mrgreen:

Ik heb alleen knielengte A lijn rokken van skirtcraft en wat andere knielengte rokken waaronder een stretchstof kokerrokje wat erg fijn zit en loopt. De jurkjes die ik heb zijn daarentegen zijn erg kort te noemen, en dan moet rekening gehouden met bepaalde zaken. Altijd bij het gaan zitten en opstaan de benen bijelkaar. Uit de auto stappen ook, eerst beide benen naar buiten en dan opstaan uit de auto. Het moet een tweede natuur worden en ik heb deze tips van een vriendin gekregen.
Marica
Plaats reactie