Rok seizoen 2018

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door RokkenRob »

beachlion schreef: 14 apr 2018 19:21 Ik krijg al een beetje kleur.
Nu nog last van rode wangetjes als je buiten in een rok loopt? ;) :mrgreen:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

RokkenRob schreef: 15 apr 2018 09:41...... Nu nog last van rode wangetjes als je buiten in een rok loopt? ;) :mrgreen:

Rob
Ik denk dat wij op onze leeftijd de schaamte ver achter ons gelaten hebben. Blozen is meer voor bakvissen om een aan de leeftijd aangepaste benaming te gebruiken.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door WesleyN »

RokkenRob schreef: 15 apr 2018 09:41 Nu nog last van rode wangetjes als je buiten in een rok loopt? ;) :mrgreen:

Rob
Dit noemen ze tegenwoordig dissen. Als je veel met de jeugd om gaat, dan leer je ook hun taalgebruik kennen. En dat is een veelgebruikt woord. Als je naar de betekenis kijkt: iemand publiekelijk voor schut zetten?! Nou zo erg is de betekenis ook niet meer. Het wordt meer gebruikt expres iemand verkeerd begrijpen... en op die manier op iemand reageren. Een manier om iemand te plagen. Mijn collega is morgen vrij. Dus je zegt tegen hem. Oh dat geeft, we hebben je morgen toch niet nodig... Dat doe je alleen als je elkaar goed kent...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door RokkenRob »

Nou geef mij dan maar de gewone ouderwetse omgang, daar begrijp ik nog iets van. :mrgreen:
Zo blijkt wel dat de uitspraak: "vroeger was alles beter" toch wel een hele grote kern van waarheid bevat. ;)


Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Den Haag heeft op dit gebied een naam op te houden. Onder vrienden is het vrij normaal om elkaar te bestoken met iets dat ongeveer halverwege ligt tussen plagen en afzeiken maar wel met een kern van humor. We noemen het zieken. Het klinkt negatiever dan het in de praktijk wordt ervaren. Dus als Hagenees ben ik sommige zaken wel gewend en reageer dan hopelijk ook gepast op iets dergelijks.

Nu weer terug naar rokken. Er komt weer een koude storm aanzetten vanuit het noordwesten en met gevoelstemperaturen tussen de 10C en 15C is het deze week jeans-weer. Maar gelukkig hebben we niet de halve meter aan sneeuw gehad uit het middenwesten.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door RokkenRob »

Afzeiken wordt overal wel gedaan, maar het wordt wat lastig als men de humor ervan niet ziet en/of snapt. :P

Zoals de voorspelling nu lijkt gaat het komende woensdag dan het eerste rokjesdag worden in het noorden des lands en anders donderdag wel.
Het nadeel hiervan is wel dat je dan niet van je panty voorraad afkomt. :oops:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door Redhawkje »

Vanavond na de maaltijd lekker een stukje lopen. Even de polder in langs de Heimanswetering richting 's Molenaarsbrug en Koudekerk a/d Rijn.

Geen legging want het is warm genoeg voor de blote benen onder de rok. :mrgreen:
Marica
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Het lekkere weer is eindelijk losgebarsten. Vandaag 20C met een zacht briesje. Ik had wat boodschappen te doen in het naburige winkelcentrum en dat ging uitstekend in een overhemd en een dunne denim rok. Het fladderen van de stof voelde weer vertrouwd aan. De flanels zijn in de winterberging en de overhemden met korte mouwen zijn er voor in de plaats gekomen.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Het ziet er naar uit dat het comfortabele warme weer stevig voet aan de grond heeft gekregen. Er zal wel eens een mindere dag tussen zitten en ook de regen zal ons niet bespaard blijven maar 's ochtends stap ik in een rok. De lengte hangt af van het dagprogramma en alleen als een rok niet gepast is voor de gelegenheid gaat die uit.
Ik ga zo onkruid verwijderen aan de voorkant van het huis. Zittend op een krukje doe ik dat liever in shorts. Ik ga geen show weggeven aan voorbijgangers, zeker niet nu de scholen uit gaan. :P
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door Remko »

Niet hè wat flauw :D

Zelf als ik uit het werk kom en smorgens voor ik naar het werk ga dan heb ik idd de rok aan. Zalig gewoon met dit weer en minder klam aan je benen.
Plaats reactie