naar buiten in rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

naar buiten in rok

Bericht door Jos »

vrijdagavond laat thuis gekomen van etenje met collega's, bus gemist dus een half uur moeten lopen. Ik dacht, het is toch al laat (half twee 's nachts), trek een rok aan en ga nog even wandelen. Ik heb een knielange spijkerrok aangetrokken met zwarte laarzen met sleehak (ca. 6 cm). na enige minuten komt een brommer achterop gereden en stopt. Er zaten twee jongens op van ca. 17 jaar. Zij vroegen mij waarom ik een rok droeg en of de hakken lekker liepen. Ik heb ze uitgelegd, dat ik graag in een rok loop en dat dat veel lekkerder zit dan een broek. Ook verteld, dat ik het raar vind, dat vrouwen alles mogen en kunnen dragen en mannen niet. De jongens reageerden positief en reden door. Later ben ik ze nog eens tegen gekomen, even gezwaaid en eenieder vervolgde zijn eigen weg.

Zaterdagmiddag naar de drive-in drankhandel in dezelfde rok, alleen nu met platte, zwarte damesschoenen (is trouwens niet te zien dat het damesschoenen zijn en draag ze ook naar mijn werk). Ik heb alleen veel bekijks gehad, maar geen enkele echt zichtbare of hoorbare reactie. toen ik weer weg reed, wenste de medewerker van de winkel mij een prettige dag verder. Heel normaal dus.
Laatst gewijzigd door Jos op 05 apr 2009 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: naar buiten in rok

Bericht door rokwens »

Goed gedaan Jos. Gewoon doen of er niets aan de hand is. En eigenlijk waarom zou er wat zijn , Wat kunnen ze doen ? Je moet wel steeds allert zijn voor onverwachte reacties en adrem genoeg om het gepaste antwoord te geven.
Je moet wel bedenken dat je op zulk nachtelijk uur mensen kan tegen komen die in een benevelde toestand zouden kunnen zijn en dus "anders" reageren dan normaal.
Overdag in een supermarkt gaat inderdaad wel. Doe ik soms ook. De kassiersters knipogen wel eens naar elkaar van "daar is hij weer" maar verder geen commentaar.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar buiten in rok

Bericht door Jos »

dank je voor je reactie rokwens,
dit is de eerste keer op jullie forum, wel al eens contact gehad met Rokster ruim een half jaar geleden.
Ik heb vol interesse de diverse reacties gevolgd, waaronder de verhalen van Arjan, en vraag mij wel eens af, wat moeilijker is: het dragen van een rok in de openbaarheid of het dragen van zeer aparte kleding, zoals diverse bekende mensen op TV, die zich zeer extravagant kunnen kleden.
In beide gevallen telt, dat je er zelf achter moet staan, omdat je de meest vreemde commentaren kunt krijgen.
Ook wil nog zeggen, dat ik al ruim een jaar mezelf bewust ben, dat ik als man een rok moet kunnen dragen en daarbij gewoon man te blijven. In het verleden al vaker als vrouw verkleed over straat gelopen, maar was hier nooit zo blij mee.
Sinds mijn echtscheidng in 2006 ben ik op zoek gegaan op internet en dank zij jullie websites is het voor mij veel duidelijker en gemakkelijker geworden.
een fervent rokdrager
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: naar buiten in rok

Bericht door ecokilt »

Welkom, Jos.
Ik heb me ook jaren (onterecht) de vraag gesteld of het travestie was, waarmee ik bezig was.
Gelukkig weten we nu beter.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: naar buiten in rok

Bericht door rokwens »

Kijk nog maar eens naar de omschrijving van 'rok' op wikepedia, deze werd nog bijgewerkt.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar buiten in rok

Bericht door Jos »

ik ben de afgelopen maand in eerste instantie in en om het huis regelmatig in rok te zien geweest.
ik ben ook (met de auto) boodschappen gaan doen in de twee supermarkten bij mij in de buurt. voor zover ikzelf kan oordelen, alleen mensen gezien, die raar opkijken. Daarna naar Maasmechelen (belgie) gereden om te tanken (veel goedkoper), maar geen enkele reactie gezien. Op weg naar huis een bezoek gebracht aan de Makado in Beek (een redelijk groot winkelcentrum). Daar ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe rok (gekleed in rok): eerst bij Piet Kerkhof: uitgebreid rondgelopen bij de damesmode, een rok gepast, maar niemand gezien. Vervolgens naar C&A ook hier op mijn gemak rond gekeken, alleen rare blikken van andere klanten gezien, maar geen personeel. Als laatste nog snel even naar binnen bij Miss Etam: alleen rare blikken van andere klanten, maar geen personeel gezien.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: naar buiten in rok

Bericht door RokSterNL »

Overigens vind ik het wel getuigen van doorzettingsvermogen. Een compliment hoor, Jos.

Die rare blikken, doet jou dat wat ?

Mij raakt dat niet. Ze kijken maar raar.

Ik heb alleen maar een gloeiende hekel aan uitschelden en uitlachen. Je hoort wel aan de manier van lachen of het uitlachen is, of gewoon lachen om het gezicht. Vrouwen zullen je mijns inziens niet zo snel uitschelden, wel (uit)lachen. Mannen bezondigen zich gemiddeld aan beide. Zal wel weer een testosteronkwestie zijn.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar buiten in rok

Bericht door Jos »

hallo rokster,

nee, die blikken doen mij niets. Ik zou het leuker vinden als ik een verbale reactie kreeg, dan kun je tenminste wat terug zeggen. Bovendien heb ik enige weken geleden ook jullie kaartjes geprint en die in mijn beurs gestopt, maar ik krijg op deze manier ook geen gelegenheid ze uit te delen
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: naar buiten in rok

Bericht door RokSterNL »

Ja dat begrijp ik, maar dan moet het wel positief verbaal zijn, alhoewel als het negatief verbaal is, dan kun je altijd afhankelijk van hetgeen gezegd wordt 1 van de oneliners gebruiken die hier op het forum vermeld staan.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar buiten in rok

Bericht door Jos »

Ik ben alweer een aantal keren in rok naar buiten geweest, vooral om te winkelen, zonder enig commentaar.
Vanmorgen weer in rok naar de supermarkt geweest en heb een hele leuke reactie gekregen van een winkelende vrouw.
Zij vond mij sexy uitzien in rok en zei dat ik er heel leuk uitzag zo, nadat zij mij van voor en achter had bekeken en vroeg vervolgens of ik vaker een rok aan had, waarop ik antwoordde, dat ik dat steeds vaker doe, omdat het veel prettiger draagt dan een broek.
Ik had een groene ribrok aan van knielengte en een rood poloshirt.
een fervent rokdrager
Plaats reactie