Rok seizoen 2018

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door RokkenRob »

Nederlandse wikipedia staat het volgende: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Een foutje van Wikipedia. Er stond geen Nederlands vermeld in de vertaallijst van de Engelstalige versie.

Maar het onderbouwt m'n opmerking voldoende.
Rob76
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 aug 2018 08:21

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door Rob76 »

Hmm blijkbaar maar goed dat ik niet stateside woon, mijn humor kunnen ze niet aan :D
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

You could be shot for less.

Vooral als het een tweede taal voor je is dan moet je meer op je tellen passen. Soms is een vertaling van een Nederlands woord of zin net iets anders. Meestal levert het iets komisch op maar men kan zich ook beledigd voelen. Het is een continu leerproces.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

wimjansma schreef: 10 aug 2018 17:16
Rob76 schreef: 10 aug 2018 06:41 Muhahahahaha je had ook kunnen zeggen dat het je zomeroutfit van de klu klux klan is :D
Ik moet hierbij denken aan de Italiaanse opera I Pagliacci. Daarin maakt iemand tegen de hoofdrolspeler op een gegeven moment een wat ongepaste grap. Zijn antwoord dat daarop volgt eindigt met de woorden:
Un tal gioco, credetemi, é meglio non giocarlo.
Vertaald:
Een dergelijk grapje, geloof me, het is beter daar geen grapjes over te maken.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Als jonge onderzoeker ben ik natuurlijk even in de materie gedoken.

https://www.youtube.com/watch?v=nyhrOD2wsH0
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

Luchiano Pavarotti: NY Metrepolitan 2004.

Wat goed van jou, Beach, dat je deze aria eruit hebt geplukt. Hij doet het geweldig, omdat sommige zangers de neiging hebben om de veroorzaker van hun woede bij de keel te grijpen. Des Guten zuviel.
Pav, stelt zich bescheiden op en maakt verder geen stennis. Een bewijs van zijn goede smaak.

Trouwens grappig, dat je jezelf een jonge onderzoeker noemt: mijn vrouw en ik gebruiken dezelfde term als we iets nieuws willen bekijken.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door beachlion »

Ik vond het concept van de jonge onderzoekers een goed idee en waar mogelijk steunde ik dat.

Na een regenperiode en een komend regenachtig weekeinde moest ik de afgelopen woensdag pakken om naar het strand te gaan. Ik had ook voor de eerste keer een goud/bruine denim mini aan, 40 cm. In de auto met het zitten kroop die rok wat meer op dan de andere rokken en met alle ramen open gaf dat een lekkere verkoeling. Op de parkeerplaats waren een paar mensen met de fiets aan de hand. Ik ben al zo gehard in het rokdragen dat ik niet eens op hun reacties lette. Ik groette ze wel en ze groetten terug.

Op het strand was het heerlijk. De zon was door het gevorderde jaargetijde niet zo fel en er stond een lekkere bries uit het westen, op mijn strand dus een zeewind. Om 17:30 ging ik weer huiswaarts. Na het tanken bij m'n gebruikelijke benzinestation haalde ik twee bekers frisdrank (ongeveer een liter elk). Toen ik met die twee liter bekers in één hand en de sleutels in de andere naar de auto liep hoorde ik vanuit een busje een meisje tegen haar vriendin roepen:"Yes, you are right. Wow, he dares." En dat terwijl ze mijn richting uit keek. De rest van het verhaal kon ik zelf wel invullen. Toen ik thuis kwam was het al donker. De volgende keer maar eerder van het strand af want in het donker rijden hier is geen pretje. De dimlichten hier hebben niet die afscherming aan de bovenkant zoals de rest van de wereld die heeft.
Vanaf een laag standpunt genomen, zoals een modale hond het ziet.
Vanaf een laag standpunt genomen, zoals een modale hond het ziet.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door wimjansma »

Het is hier al een aantal weken grandioos weer. Temperaturen tot meer dan 30 gr C, Mijn lief en ik rijden heerlijk rond op onze scooters door de natuur. Kopen bij boerderijen in straattentjes verse pruimen, gedroogde walnoten en peren.
Soms gaat het vrouwtje oppassen bij de kleinkinderen. Dan ga ik in mijn eentje in mijn hyper kort military-look rokje dwalen door het landschap, de weiden, de bossen en de dorpen.
Merkwaardig genoeg ziet kennelijk niemand mij in dat heerlijke, verukkelijk korte rokje op mijn scootertje. Wat een weelde ! En wat een heerlijk gevoel. Z0 ontspannen.
Ik zou het tegen iedereen willen uitschreeuwen: Mannen, houdt toch op met die knellende en schurende broek. Neem toch een lekker rokje Voel je vrij, laat alles los, neem een heerlijk rokje, vrij, vrolijk, ga op in de natuur,.....,
Afijn, julie zijn een van de weinigen in de lage landen (en natuurlijk onze Lion in the united States) die mij wel begrijpen .
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rok seizoen 2018

Bericht door Redhawkje »

wimjansma schreef: 17 aug 2018 23:15 Het is hier al een aantal weken grandioos weer. Temperaturen tot meer dan 30 gr C, Mijn lief en ik rijden heerlijk rond op onze scooters door de natuur. Kopen bij boerderijen in straattentjes verse pruimen, gedroogde walnoten en peren.
Soms gaat het vrouwtje oppassen bij de kleinkinderen. Dan ga ik in mijn eentje in mijn hyper kort military-look rokje dwalen door het landschap, de weiden, de bossen en de dorpen.
Merkwaardig genoeg ziet kennelijk niemand mij in dat heerlijke, verukkelijk korte rokje op mijn scootertje. Wat een weelde ! En wat een heerlijk gevoel. Z0 ontspannen.
Ik zou het tegen iedereen willen uitschreeuwen: Mannen, houdt toch op met die knellende en schurende broek. Neem toch een lekker rokje Voel je vrij, laat alles los, neem een heerlijk rokje, vrij, vrolijk, ga op in de natuur,.....,
Afijn, julie zijn een van de weinigen in de lage landen (en natuurlijk onze Lion in the united States) die mij wel begrijpen .
Ik begrijp je heel goed Wim
Marica
Plaats reactie