Flying pretty

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Flying pretty

Bericht door Alex »

Laats het ultieme ‘in de openbaarheid’ gedaan: met het vliegtuig naar Asië gevlogen in een spijkerrokje en antracietkleurige panty.
In het begin zat ik met mijn vest over mijn benen maar later dacht ik ‘bekijk het allemaal maar” (letterlijk en figuurlijk).
Uiteraard kreeg ik van niemand opmerkingen.

Ik heb tijdens de reis (van 14 uur) aan een Aziatische dame naast me gevraagd of ze er last van had. Ze vond het bijzonder stoer dat ik dit deed en ‘als jij je er lekker in voelt, moet je dat vooral dragen’.
Later aan de stewardess gevraagd of ik er problemen mee kon krijgen bij de douane. Dat leek haar van niet.
Ik kreeg complimenten over hoe mooi het me stond en wat een waanzinnig mooie panty ik er bij droeg (een Kunert support 50 den).
In het begin was ik best zenuwachtig maar wat was dit gaaf zeg!
Op het vliegveld van her land van bestemming heb Ik vòòr de douane de (dames)enkellaarsjes die ik erbij droeg verruild voor sneakers en na de douane ook mijn rok verruild voor een broek. Ik kwam daar de stewardessen weer tegen, die het allemaal jammer vonden dat ik de rok niet meer droeg... ze vonden de rok veel beter staan!
Laatst gewijzigd door Alex op 20 okt 2018 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Flying pretty

Bericht door beachlion »

Ik kan je actie goed aanvoelen. Als ik voor de eerste keer naar een ander land zou gaan zou ik dat niet in een rok doen, zeker niet als er een andere dan een westerse cultuur zou heersen. Lokaal zou ik eerst de kat uit de boom kijken en afhankelijk van die bevindingen eventueel over gaan tot het dragen van een rok. Ik zou zeker rekening houden met de lokale gebruiken want je bent per slot van rekening gast.
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Flying pretty

Bericht door DiKo »

Hallo Alex.
Ik begrijp de reactie van beachlion helemaal., want je weet nooit zeker hoe iets uitpakt.
Dat neemt niet weg dat ik je actie stoer en fantastich vind. En als je dan die leuke reacties krijgt: proficiat!
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Flying pretty

Bericht door Alex »

Het was mijn 12e bezoek aan dat land in korte tijd, dus ik wist wat me te wachten stond. Ze zijn er heel ruimdenkend. Maar ik zat meer in over douane enzo.... dit is voor herhaling vatbaar!!!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Emily
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:55

Re: Flying pretty

Bericht door Emily »

Hoi Alex,

Wat een leuke ervaring! Waarschijnlijk maken de mensen uit/in Aziatische landen hun eigen een stuk minder druk om dit soort dingen, dan de mensen uit Europese landen.. De mensen zijn daar over het algemeen een stuk gelatener.. Dat laatste weet ik zeker uit ervaring 😊

Groet, Emily
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Flying pretty

Bericht door Alex »

Klopt.
Het is ook, net als hier, hoe je er zelf mee omgaat.
Ik vloog overigens business class, waardoor anderen niet veel zicht op mijn benen hadden. Dus ik viel er vrijwel niemand mee lastig.
Nu ik erop terugkijk was het wel een heel erg gave ervaring....
Ik had nog nooit een rok zoveel uur op een dag gedragen, laat staan in het openbaar!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Flying pretty

Bericht door WesleyN »

Mijn vrouw wil volgend jaar naar Thailand. Ik heb gelezen dat ze daar nogal preuts zijn. En een korte of korte rok is beledigend. De knieën mogen niet zichtbaar zijn. Is er traditionele kleding die ik kan dragen daar? Een omslagrok die over je knieën gaan bijvoorbeeld. Heb je tips over wat ik daar zou kunnen dragen?

Tegelijkertijd zijn ze ook weer tolerant. Ik vind het nogal tegenstrijdig klinken.

@Alex ben je toevallig naar Thailand geweest?
@Beachlion. Ik had dit bericht bij OffTopic gepost. Ik denk dat er wel het één of ander mankeert aan de tekst. Zou je daarin kunnen corrigeren? Hierboven is de tekst die ik bedoelde.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Flying pretty

Bericht door beachlion »

WesleyN schreef: 02 nov 2018 09:22 Mijn vrouw wil volgend jaar naar Thailand. Ik heb gelezen dat ze daar nogal preuts zijn. En een korte of korte rok is beledigend. De knieën mogen niet zichtbaar zijn. Is er traditionele kleding die ik kan dragen daar? Een omslagrok die over je knieën gaan bijvoorbeeld. Heb je tips over wat ik daar zou kunnen dragen?

Tegelijkertijd zijn ze ook weer tolerant. Ik vind het nogal tegenstrijdig klinken.

@Alex ben je toevallig naar Thailand geweest?
@Beachlion. Ik had dit bericht bij OffTopic gepost. Ik denk dat er wel het één of ander mankeert aan de tekst. Zou je daarin kunnen corrigeren? Hierboven is de tekst die ik bedoelde.
Ik vermoed dat je je bericht op het Amerikaanse Skirtcafe bedoelt.

My wife wants to go to Thailand next year. I read that they are pretty prudish there. And a short or short skirt is insulting. The knees may not be seen. Is there a traditional cover? Do you have tips on what I could wear there?

At the same time they are also tolerant again. I think it sounds rather contradictory.


My wife wants to go to Thailand next year. I read that they are pretty prudish over there. And short shorts or skirts are insulting. The knees should not be visible. Is there a traditional cover-up? Do you have tips on what I could wear there?

At the same time they are also tolerant. I think it sounds rather contradictory.

Ik heb het wat bijgeschaafd maar ik ben ook maar een kaaskop. Ik had de indruk dat men je vraag wel begreep want er kwam al een passend antwoord.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Flying pretty

Bericht door WesleyN »

Ik haat bermuda's. Die wil ik absoluut niet dragen. Ik vind ze ook niet prettig zitten. Het moeten strakke broeken zijn. Maar dat liever ook niet. We hebben het lekker een jaar uitgesteld. Of beter gezegd. Ik heb het voor elkaar gekregen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Flying pretty

Bericht door Alex »

Nee, ik ging naar India.
Op het vliegveld (wel pas na de douane) in India heb ik mijn panty en rok uitgedaan en weer een broek aangetrokken. Bij de bagageband kwam ik de stewardessen weer tegen en die vroegen waar mijn ‘cute dress that looks so well’ gebleven was. Ze waren serieus enthousiast....

Zowel aan de stewardessen, een Indias echtpaar als aan de douanier heb ik gevraagd of ik er niemand mee beledigde of schoffeerde. Hun antwoord was eensluidend ‘als jij je er prettig in voelt, gewoon doen, niemand maakt er een probleem van!’

Het was echt een waanzinnige ervaring!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Plaats reactie