Een skaterrok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Een skaterrok

Bericht door beachlion »

Als voorbereiding op de zomer heb ik een minirok gemaakt uit vrij lichte khaki stof. Met 37 cm vrij kort. Maar om de één of andere reden, mogelijk de figuurnaden, beviel het me niet erg.
P1010047q.jpg
Dus terug naar de tekentafel. Ik besloot een skaterrok te maken op basis van een cirkelrok. De cirkel was een 3/4 deel van een volledige cirkel. De omtrek aan de zoom was 2m50. De lengte werd 40 cm. Gisteren rolde het van de productielijn en het beviel wat beter. Met wat wind moet ik het wel goed onder controle houden om Marilyn Monroe momenten te voorkomen.
P1010052q.jpg
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Een skaterrok

Bericht door Redhawkje »

De laatste is prachtig en ja ik ken het Marilyn Monroe gevoel :mrgreen:

Alleen die naam : Skater rok. Waar komt die vandaan? Ik noem het een A lijn rok.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een skaterrok

Bericht door WesleyN »

Volgens mij is een skaterrok een rok met plooien en een Schotse ruit. Die rokken die je geen kilt mag noemen. Ik denk ook dat het een a-line rok is. En die andere een cirkelrok. Mooie modellen overigens. Ik vind het knap wat hij allemaal kan. Beachlion kan echt alles met zijn handen.

Meisjes op skateboards dragen vaak van die korte geruite rokken. Vandaar die naam denk ik.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Een skaterrok

Bericht door Redhawkje »

WesleyN schreef: 19 feb 2019 08:46 Volgens mij is een skaterrok een rok met plooien en een Schotse ruit. Die rokken die je geen kilt mag noemen. Ik denk ook dat het een a-line rok is. En die andere een cirkelrok. Mooie modellen overigens. Ik vind het knap wat hij allemaal kan. Beachlion kan echt alles met zijn handen.

Meisjes op skateboards dragen vaak van die korte geruite rokken. Vandaar die naam denk ik.
Meisjes op skateboards moet ik nog tegenkomen, op rolschaatsen wel. :mrgreen:
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een skaterrok

Bericht door WesleyN »

Die zijn er meer dan je denkt. Maar nu heb je weer andere van die popie dingen. En ik kom uit de grote stad. Daar zie je meer van die trendy dingen. Dat is nou eenmaal zo. Je moet sterk in je schoenen staan om niet aan al die trends te moeten meedoen. En als iets nou eenmaal popie op de middelbare school is, dan dien je daar gewoon aan mee te doen. Anders word je daar op aangesproken.

En help als ouder zijnde krijg je een dochter. Van mama of papa. Ik wil ook een hoover??? Hoe heet dat ding ook alweer. Ze heeft dat ding 1 keer uitgeprobeerd en vond het maar eng. En gelukkig was ie snel weg via Marktplaats.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Een skaterrok

Bericht door beachlion »

Misschien zal het de wereld verbazen maar een skaterrok komt uit de schaatssport en met name het kunstschaatsen. Dat kan zowel op ijs als op een meer stabiele ondergrond met respectievelijk kunstschaatsen en rolschaatsen. Die rokken zijn zo gemaakt dat ze uitstaan bij het maken van pirouetten maar niet zoveel dat het ondergoed zichtbaar wordt. Vandaar dat ik als uitgangspunt een 3/4 cirkel heb genomen. Voor de goede orde: ik heb geen aspiraties om met schaatsen te beginnen en zeker zal ik geen pirouetten gaan maken. Dat maakt me alleen maar duizelig.

Het uitwaaierende effect kan worden bereikt met plooien maar ook door tapse banen stof aan elkaar te stikken zoals in mijn geval.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Een skaterrok

Bericht door Redhawkje »

Ah, weer wat geleerd.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een skaterrok

Bericht door WesleyN »

Zo ken ik je. Alles uitgezocht over het waarom. En dan pas vertel je hoe het zit. Van mij was hoe ik dacht hoe het zat. Geen informatie opgezocht. Je hebt alles onderbouwd. Daar valt gewoon geen speld tussen te krijgen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Een skaterrok

Bericht door beachlion »

M'n hele werkzame leven heb ik met onweerlegbare feiten moeten werken. Als je iets construeerd waarbij mensenlevens op het spel kunnen staan dan moet je echt zeker van je zaak zijn. En ik ben blij dat ik nooit te kort geschoten ben. Nu nog probeer ik altijd minimaal twee onafhankelijke bronnen te raadplegen als ik iets wil weten. Die instelling, waarbij je je niet met een kluitje het riet laat insturen, heb ik nog steeds. En in Amerika met z'n fake news komt me dat goed van pas. M'n vrouw was altijd vrij goed gelovig maar die heb ik redelijk kunnen bekeren. Met de Hollandse nuchterheid gaat me dat goed af.
Plaats reactie