Een midirok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Een midirok

Bericht door beachlion »

De winter is nog lang niet voorbij zodat ik een paar weken terug besloot een rok te maken die tot onder de knie zou reiken, een midirok dus. Een eerste poging in vrij dik denim bleek rond de heupen te strak te zitten. Ik probeerde een cirkelrok te maken maar doordat de zoom wat aan de korte kant was kwam de kegelvorm te spits uit.
P1010012qq.jpg
Een tweede poging in een dikke zwarte twill stof pakte beter uit.
P1010018qq.jpg
Het lijkt alsof ik op het punt sta om de deur uit te gaan maar niets is minder waar. Het is alleen voor de foto gedaan. De rok zelf heb ik een paar dagen terug pas voor het eerst in huis gedragen. M'n vrouw zit ook bij deze lengte nog steeds tussen tolerantie en acceptatie in. De tights en de schoenen zijn nog steeds een brug te ver, ook voor mezelf.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Een midirok

Bericht door Redhawkje »

Dat laatste setje is prachtig hoor.

Je kan er zowat je werk van maken.

Mag je wel in huis er zo bij lopen? Ik bedoel op die schoenen en die jurk die je gemaakt hebt.
Marica
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Een midirok

Bericht door beachlion »

M'n vrouw zit wat betreft mijn rok dragen ergens tussen tolerantie en acceptatie. Ze heeft een erg zachtmoedig karakter en ze zal waarschijnlijk geen ruzie maken of het me verbieden als ik in een jurk of met de hoge hakken in huis ga rondlopen. Maar ik wil het niet op de spits drijven dus houd ik me wat in.
Die laatste foto was met het groene jack was geen jurk maar een zwarte midirok. Op bijgaande foto is het beter te zien.
P1010004aq.jpg
Ik ben met het naaien nog lang niet ook maar in de buurt van professioneel werk. Het is een hobby geworden en met elke keer iets maken leer ik er weer iets bij. Ook het Internet is een grote bron van info.

En inderdaad, heeft Noord-Korea ook jouw account gehacked? Als dit echter het resultaat is van plastische chirurgie dan heb je een goede zaak om schadevergoeding te eisen. De before situatie zag er beter uit dan de after. ;)
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Een midirok

Bericht door Redhawkje »

beachlion schreef: 17 feb 2019 20:32 M'n vrouw zit wat betreft mijn rok dragen ergens tussen tolerantie en acceptatie. Ze heeft een erg zachtmoedig karakter en ze zal waarschijnlijk geen ruzie maken of het me verbieden als ik in een jurk of met de hoge hakken in huis ga rondlopen. Maar ik wil het niet op de spits drijven dus houd ik me wat in.
Die laatste foto was met het groene jack was geen jurk maar een zwarte midirok. Op bijgaande foto is het beter te zien.
P1010004aq.jpg

Ik ben met het naaien nog lang niet ook maar in de buurt van professioneel werk. Het is een hobby geworden en met elke keer iets maken leer ik er weer iets bij. Ook het Internet is een grote bron van info.

En inderdaad, heeft Noord-Korea ook jouw account gehacked? Als dit echter het resultaat is van plastische chirurgie dan heb je een goede zaak om schadevergoeding te eisen. De before situatie zag er beter uit dan de after. ;)
Inderdaad, rust bewaren, geen ruzie maken.
Ach, KIm Jong-Un is een geintje, en ik wissel wel vaker van avatar. :mrgreen:
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een midirok

Bericht door WesleyN »

Je hebt in ieder geval een prettiger uitstraling dan deze bekende persoon.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Een midirok

Bericht door beachlion »

Met de temperatuur nog steeds rond het vriespunt lijkt de zomer nog vreselijk ver weg. Voor de zekerheid heb ik nog maar een midirok gemaakt. Ik heb min of meer het patroon van de zwarte midirok gevolgd. Deze rok is van een zware kwaliteit denim gemaakt.
P1010060q.jpg
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Een midirok

Bericht door Remko »

Je bent goed op dreef met je productie maar kun je al die rokken nog wel kwijt? Je maakt er zoveel de laatste tijd ;)
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Een midirok

Bericht door beachlion »

Ik heb een inloopkast met twee kledingroedes van 80 cm en 1m60 lengte. Verder een kledingkast met een roede van 75 cm. De kledingkast bergt m'n overhemden van het seizoen en broeken. De lange roede in de inloopkast bergt m'n jassen, jacks, sjieke overhemden, buiten-seizoen overhemden, costuums en een enkele jurk. De korte roede er achter bergt m'n rokkenverzameling. Die roede is echter een PVC-pijp die bedenkelijk gaat doorhangen. Daar moet ik een metalen pijp voor in de plaats kopen. Verder heb ik nog twee laden voor luchtige zomerrokken. Ik heb nog voldoende ruimte om m'n verzameling te bergen. Ik moet echter wel regelmatig kledinghangers voor rokken bijkopen.
Daarnaast heb ik een grote plastic zak waar ik m'n incourante rokken bewaar. Dat zijn bijvoorbeeld rokken die mislukten, m'n eerste primitieve rokken die ik van oude spijkerbroeken maakte of verkeerd uitgepakte bestellingen.
Om eerlijk te zijn ben ik blij met m'n "probleem."
Plaats reactie