I am from Tau Ceti

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

I am from Tau Ceti

Bericht door WesleyN »

Ik ben gisteren naar een concert geweest. Dat doe ik wel vaker en de laatste tijd ook in rok. Die rok gaat steeds vaker aan. Ik heb 2 keer 2 uur gereisd met openbaar vervoer. Dat is ook een belevenis. En eigenlijk word je door sommige mensen aangekeken alsof je van een ander planeet komt. Op de terugweg stond ik op de metro te wachten. Wordt er ineens stiekem een foto van je gemaakt. Maakt iemand zogenaamd een foto van een ander, met mij op de achtergrond. Nou wat maakt het uit.

Het reizen zorgde gisteren ook weer voor verrassingen. Zit je in de trein en dan komt er ineens een gezin van waarschijnlijk Ethiopisch of Soedanees afkomst gok ik bij je zitten. Ze deden me in ieder geval een beetje aan Ethiopische mensen denken die ik ken. De man deed me meer aan die vader van Coming To America denken. Fel blauw kostuum. Zat eigenlijk een beetje te strak. En een groot wit doek om hem heen. Prachtig.

Terugdenkend aan het concert van gisteren. Vanochtend had ik de volgende gedachte: Concert- en festivalpubliek zijn aparte mensen. Het zijn namelijke leuke mensen. Daar bedoel ik ook mee. Je mag gewoon zijn, wie je bent, net als hun idolen. Muzikanten en andere mensen die een beetje creatief zijn, die zijn ook vaak "anders". En ik merk bij veel van ons dat we in meer of mindere maten creatief zijn. Wij denken toch vaak buiten de door maatschappij gecreëerde de lijntjes.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: I am from Tau Ceti

Bericht door Redhawkje »

Bekend verschijnsel ja toen ik als man in een rokje ging lopen. Tot die Rotterdamsche marktkraamdameskledingverkoopster aan mij vroeg waarom ik een rokje aanhad. Ik antwoorde toen dat het gewoon lekker comfortabel was.

Dat is mij altijd bij gebleven en we komen haar nog vaak genoeg tegen omdat we graag naar de Rotterdamsche markt gaan om naar leuke kleding te snuffelen. Heerlijk om dat als vrouw nu eindelijk ongestoord te kunnen doen.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: I am from Tau Ceti

Bericht door WesleyN »

"Jouw soort" hebben ze al een plekje gegeven. "Dat snappen nu wel." Toch ook niet hoor. Had een collega over een vrouw die zich een man voelde. Zij was dus in transitie tot man. Haha dan moet je weer hij zeggen. Ja best wel ingewikkeld. Hij zei dat hij het niet snapte: Je bent als vrouw geboren. Daarom moet je dat maar accepteren. De overige 3 collega's hadden nou eenmaal als die persoon dat nou wil, dat is haar goed recht. Een van mijn collega's probeerde dat nog verder uit te leggen over de X en Y chromosoom. Overigens is het geen kwade man. Hij begrijpt mij ook niet. Toen hij een lift van mij kreeg naar het station liet hij dat ook weten. Ik zei tegen hem: Je mag me best helemaal uithoren. Nee hij wilde het niet weten. Ik ga helaas niet in rok naar mijn werk. Maar voor de rest ik kleed me behoorlijk vrouwelijk. Dat doe ik door voornamelijk kleding te kopen die ik op damesafdeling vind. Dat combineer ik met herenkleding. "Mijn stijl" dus.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: I am from Tau Ceti

Bericht door Jos »

WesleyN schreef: 09 jun 2019 12:42 Ik ben gisteren naar een concert geweest. Dat doe ik wel vaker en de laatste tijd ook in rok. Die rok gaat steeds vaker aan. Ik heb 2 keer 2 uur gereisd met openbaar vervoer. Dat is ook een belevenis. En eigenlijk word je door sommige mensen aangekeken alsof je van een ander planeet komt. Op de terugweg stond ik op de metro te wachten. Wordt er ineens stiekem een foto van je gemaakt. Maakt iemand zogenaamd een foto van een ander, met mij op de achtergrond. Nou wat maakt het uit.

Het reizen zorgde gisteren ook weer voor verrassingen. Zit je in de trein en dan komt er ineens een gezin van waarschijnlijk Ethiopisch of Soedanees afkomst gok ik bij je zitten. Ze deden me in ieder geval een beetje aan Ethiopische mensen denken die ik ken. De man deed me meer aan die vader van Coming To America denken. Fel blauw kostuum. Zat eigenlijk een beetje te strak. En een groot wit doek om hem heen. Prachtig.

Terugdenkend aan het concert van gisteren. Vanochtend had ik de volgende gedachte: Concert- en festivalpubliek zijn aparte mensen. Het zijn namelijke leuke mensen. Daar bedoel ik ook mee. Je mag gewoon zijn, wie je bent, net als hun idolen. Muzikanten en andere mensen die een beetje creatief zijn, die zijn ook vaak "anders". En ik merk bij veel van ons dat we in meer of mindere maten creatief zijn. Wij denken toch vaak buiten de door maatschappij gecreëerde de lijntjes.
ik was gisteren ook naar een concert. Om het hele gebeuren van Pinkpop in Landgraaf zijn ook kleine popevenementen en naar een van die ben ik geweest met een vriend en natuurlijk was ik in rok. De korte reis ging met bus en trein en het laatste stuk te voet. we hadden daar met nog een paar vrienden afgesproken. De middag was heel gezellig en ik had veel bekijks.
Mijn vrienden kennen mij niet anders en er waren toch wel een aantal mensen, die me aanspraken en naar mijn rok vroegen. Eigenlijk alleen maar positieve reacties.
De terugreis was ik alleen en wel een aantal mensen gesproken, maar niemand die naar mijn rok vroeg :o
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: I am from Tau Ceti

Bericht door WesleyN »

Jos schreef: 10 jun 2019 14:55ik was gisteren ook naar een concert. Om het hele gebeuren van Pinkpop in Landgraaf zijn ook kleine popevenementen en naar een van die ben ik geweest met een vriend en natuurlijk was ik in rok. De korte reis ging met bus en trein en het laatste stuk te voet. we hadden daar met nog een paar vrienden afgesproken. De middag was heel gezellig en ik had veel bekijks.
Mijn vrienden kennen mij niet anders en er waren toch wel een aantal mensen, die me aanspraken en naar mijn rok vroegen. Eigenlijk alleen maar positieve reacties.
De terugreis was ik alleen en wel een aantal mensen gesproken, maar niemand die naar mijn rok vroeg :o
Moet je ook niet per se willen. Het is toch fijn dat ze je accepteren zoals je bent. Maar op zo'n popevenement als Pinkpop zijn ze toch veel nieuwsgieriger dan gewoon op straat. Maar leuk dat je naar een concert bent geweest. Waar ben je precies naartoe geweest? Ik ben naar Wand in Utrecht geweest.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: I am from Tau Ceti

Bericht door Jos »

WesleyN schreef: 10 jun 2019 15:28 Waar ben je precies naartoe geweest?
Ik was net buiten het Pinkpop terrein in een van de zijstraten. Als onze muziek even pauze had, konden we de muziek van pinkpop horen.

een paar weken geleden ben ik naar pop on top geweest in Valkenburg aan de Geul. Een evenement, dat ook een heel weekend duurt met vele grote en minder grote namen, zoals Kensington, Les Truttes, Wulf, Dirty Daddies, Rowwen Hèze, Nick en Simon, Navarone.
Voor degenen die meer willen zien kan dat op facebook, waar ik een aantal filmpjes heb geplaatst. evt. ook terug te vinden via App Art Events.
De man er achter is een goede vriend van mij en voor hem maak ik de filmpjes.

Ook daar best veel interesse voor mijn rok
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: I am from Tau Ceti

Bericht door WesleyN »

Navarone was ik bijna naartoe geweest in februari. Klinkt heel divers. Ik ken er zelfs 3 niet: Les Truttes, Wulf, Dirty Daddies. Rowwen Hèze (wat betekent dat eigenlijk?) heeft wel wat. En de nieuwste single van Kensington klinkt heel anders. Geslaagde verandering van hun sound.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: I am from Tau Ceti

Bericht door Jos »

WesleyN schreef: 11 jun 2019 20:45 Rowwen Hèze (wat betekent dat eigenlijk?)
zie wikipedia (ik wist het ook niet ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rowwen_H%C3%A8ze
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: I am from Tau Ceti

Bericht door WesleyN »

Gisteren voor de afwisseling in een jurk naar een concert geweest. Ik blijf wat kleding betreft toch redelijk terughoudend met fantasierijke kleding te dragen. De jurk is tot boven mijn knieën en het is zwart. Een beetje longshirt stijl. Lekker saai toch?! Mijn vrouw zei dat als zij in mijn kledingkast kijkt, dan vindt ze maar dat er saaie kleding hangt. Ik vind van niet. Hoeveel mannen hebben zo'n diversiteit aan kleding in hun kast hangen als ik. Jullie misschien. Daar blijft het bij.

Als ik over straat loop dan is er eigenlijk niet veel meer aan de hand dan dat mensen me af-en-toe bestuderen. Maar meer dan een seconde van hun aandacht gunnen ze me niet. Toch beginnen ik ook vaak mensen een gesprek met mij. Dat gaat lang niet altijd over mijn kleding. Gisteren op de terugweg ook weer. Een man die in Rotterdam woont en geboren en getogen Limburger is. Maar hier in het westen is het volgens veel gezelliger. Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft in Rotterdam. Hij wil niet meer terugkeren naar Limburg.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie