PNBR 2019

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

PNBR 2019

Bericht door beachlion »

Gisteren was het de dag van het jaarlijkse Philly Naked Bike Ride event. Het startpunt was in een groot park in het zuiden van Philadelphia waar tal van evenementen kunnen worden gehouden zoals trouwerijen, BBQ's en familie-bijeenkomsten. En zo gebeurde het dat zo een 2000 mensen zich gereed maakten voor de rit terwijl het "gewone" publiek in verbazing langs reed of liep. Je kunt meedoen zoals je het zelf wil, gekleed, ongekleed, met of zonder beschildering. Als nudist ging ik dus ongekleed. Het was een rit van ruim 15 km dwars door het centrum naar een groot plein in het noorden.

Onderweg stonden veel mensen ons aan te moedigen en natuurlijk duizenden camara's want het lijkt of iedereen minsten een mobieltje heeft. Eén man stond te roepen dat we allemaal in de hel terecht kwamen. Toen ik vroeg hoe hij dit wist en of hij er zelf al een keer geweest was hield hij zich een tijdje koest. Even verder hield een grootmoeder de ogen van haar kleinkind bedekt. Zeker bang dat het kind ruggemergtering krijgt. Haar dochter stond naar hartelust te fotograferen.

Aan het eind van de rit op een groot plein met frie fonteinen kleedde iedereen zich weer aan onder het toeziend oog van honderden toeschouwers. Ik ws uiteraard in een rok, een spijkerrok. Ik fietste terug langs fiets/wandelpad langs de rivier. Halverwege zat een vrouw en toen ze m'n rok zag kreeg ik een kamerbrede glimlach. Ook in de diner halverwege de weg naar huis kreeg ik een waarderende blik van de dame die me m'n tafel wees. Het was een geslaagde dag.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: PNBR 2019

Bericht door Jos »

zo zie je maar weer, alles moet kunnen :D
een fervent rokdrager
Plaats reactie