Rokseizoen 2020

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door WesleyN »

Dat bold valt ook wel mee, lijkt me zo. Wat een schat zeg!
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Ik zat midden in het zakelijke deel van NYC. Men was over het algemeen vrij vormelijk gekleed. Vandaar ook het vrij hoge percentage vrouwen in rok en jurk. De dame op het scootmobiel had een wat volkse uitstraling en ze leek me ook het type dat van een drankje hield. Maar haar opmerking leek me wel gemeend zonder negatieve bijklank.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Dit is indirect rok-georienteerd.

Zoals gebruikelijk ging ik gisterenavond de wekelijkse boodschappen doen. Het was net onder het vriespunt zodat ik me warm aankleedde, inclusief jeans. Ik kom al jaren bij dezelfde supermarkt zodat je het personeel dat er al lang werkt wel een beetje herkent. Alleen op de vleeswaren/kaas afdeling (hier de deli genoemd) en bij de kassa's heb je direct contact met de medewerkers. En met een paar kassa dames maak ik geregeld een praatje tijdens het afrekenen.

Gisteren bij het afrekenen zei de kassière dat het wel te koud zou zijn voor een rok. Ik beaamde dat. Toen vroeg ze waar ik die rokken kocht want ze kon nergens een labeltje of naam ontdekken. Toen zei ik dat m'n rokken niet uit een winkel kwamen maar speciaal voor mij ontworpen zijn. Verwonderd vroeg ze wie de ontwerper was. Dat ben ik zei ik vrij nonchalant. Met een ongelovig gezicht vroeg ze wie dan die rokken maakte. Dat doe ik ook. Inmiddels had ik betaald en duwde het winkelwagentje uit het pad terwijl de dame me hoofdschuddend nakeek.

Gelukkig gaat morgen tijdelijk de temperatuur wat omhoog zodat er weer in een rok buiten gewandeld kan worden.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Met 16C en een lekker zonnetje was het ideaal voor een boodschappentrip naar de lokale apotheek. Naast medicijnen halen kreeg ik ook m'n tweede shot tegen shingles. Dat is zoveel als gordelroos. Omdat de medische wereld hier geregeerd wordt door het grote geld is er zogenaamd veel meer preventie nodig. Daartoe worden ook allerlei aandoeningen verzonnen om vooral maar medicijnen aan te kunnen smeren. En het mag wat kosten. Tussen een derde tot de helft van de reclametijd wordt besteed aan medicijnen of medische procedures. Naast Nieuw Zeeland is de USA het enige land dat medische reclame toestaat. Met het gevolg dat de medicijnen hier tot de duurste ter wereld behoren.

Maar ondanks dat heb ik lekker kunnen wandelen met een knielange denim rok. Laat het voorjaar maar beginnen.
johannesw
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:20

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door johannesw »

Vanmorgen was het wel erg koud, ondanks de zon .....
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

De komende weken gaat de temperatuur met een enkele terugval zich richting 15C begeven. Het gaat wel meer regenen zodat ik m'n uitstapjes zorgvuldig moet plannen om niet al te nat te worden.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door Redhawkje »

Ik loop even in de ziektewet*, dus ik kan lekker de gehele dag in rok/jurk rondlopen. Op mijn werk liever in lange broek door alle troep en onfrisse smurrie die soms uit zo'n afvalpers druipt.

Dan is een korte broek al niet praktisch, laat staan een rok.

* Voor de tweede keer aan carpaal tunnel syndroom geopereerd aan mijn linkerpols.
Marica
johannesw
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:20

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door johannesw »

Hoop dat de operatie helpt, sterkte en beterschap!
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Ik hoop dat de genezing voorspoedig verloopt. Is er iets tegen te doen in de vorm van therapie of oefeningen? Of een soort van elastische spalk? Het lijkt me niet prettig te weten dat het terug kan komen.
Maar een soort van onbedoelde vakantie lijkt me ook niet onaangenaam nu het voorjaar er aan komt.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

En er kon weer een onverwachte zachte dag bijgeschreven worden. Het werd een ietsje boven de 20 ondanks de straffe wind. Het was warm genoeg voor blote benen. Voor de gelegenheid heb ik ook maar het winterse vachtje er af gehaald. Het voelde lekker fris aan. Te voet boodschappen doen werd een aangename onderneming.
I0351918qq.jpg
Plaats reactie