Een jeans kilt

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Een jeans kilt

Bericht door beachlion »

Vandaag was het onverwachts lekker weer. Het werd zo'n 17C. Dat onverwachte lekkere weer kwam omdat één weersysteem wat trager was dan verwacht en een ander wat sneller. Dus ging ik naar de bouwmarkt in een rok van spijkerstof, net boven de knie. Dit was een eigen maaksel met zakken in jeans-stijl voor en achter. Op de terugweg ging ik nog even langs bij onze supermarkt om te zien of er al wat aanvulling was. Niet dus. Maar ik kwam toch met wat benodigde spullen bij de kassa.

Omdat ik meestal 's avonds winkel was nu de dagploeg aanwezig. De kassadame was nieuw voor mij. Tegen het einde van het aanslaan vroeg ze of ik een kilt droeg. Ze had een dergelijk model nog niet eerder gezien. Ik had deze vorm van vraagstelling verwacht en had al een antwoord klaar in m'n hoofd. Bovendien was ik wat uit m'n humeur vanwege die lege stellingen. Ik zei dat dit de tartan was was een vrij onbekende Schotse clan. Serieus vroeg ze welke clan dat was. Op een wat samenzweerderige toon zei ik dat het de McDenim clan was maar omdat die eeuwen geleden in ongenade was gevallen gaven ze er niet veel ruchtbaarheid aan. Dus mondje dicht zei ik met een knipoog terwijl ik het wisselgeld bij me stak.
johannesw
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:20

Re: Een jeans kilt

Bericht door johannesw »

:D :D :D :D
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Een jeans kilt

Bericht door beachlion »

Onverwachts kwam er nog een vervolg op m'n verhaal van gisteren.

Een vriendin van m'n vrouw heeft een ernstige longaandoening en kan maar een uur of twee zonder zuurstof. Ze was niet vast aan huis verbonden en kon voor korte perioden zonder zuurstof om bijvoorbeeld boodschappen te doen of familie of vrienden bezoeken. Maar met het Coronavirus durft ze het risico niet meer te nemen. Haar moeder woont bij haar in en die doet nu de boodschappen. Die is in de 80 en heeft geen rijbewijs. Dus zo nu en dan speelt iemand uit de familie voor chauffeur.

Vandaag vroeg ze of ik haar naar de supermarkt kon brengen. Het was dezelfde supermarkt als de onze. Het was zelfs nog beter weer dan gisteren zodat ik in een rok ging maar wel een andere dan gisteren. Toen we bij de kassa stonden was het meisje dat mij gisteren had geholpen aan de kassa bezig naast de onze. Toen ze me in het oog kreeg stak ze vermanend haar vinger op alsof ze een kind terecht wees. Met een glimlach zei ze dat ze door had gekregen dat ik haar voor het lapje had gehouden. In de auto op de terugweg moest ik natuurlijk de moeder uitleggen wat de reactie van de kassa dame betekende. Haar enige commentaar was dat het weer typisch voor mij was om zo'n verhaal op te hangen.
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Een jeans kilt

Bericht door Remko »

Humor :D ;)
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een jeans kilt

Bericht door WesleyN »

Mooi verhaal... en nog mooiere reactie.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Een jeans kilt

Bericht door Rik »

Leuk verhaal :D met een jeansrok kom je wel overal weg denk ik.
Sinds september vorig jaar draag ik zowat elke dag een rok bij de wandelingen met de hond.
Die rokken zijn meestal in denim, sommige in zwart en sinds kort heb ik er ook een kaki army kleur bij, allemaal net boven de knie.
Soms kijkt er eens iemand iets aandachtiger dan noodzakelijk is naar mijn onderkant maar de opmerkingen blijven uit.
Ofwel is het compleet acceptabel wat ik draag ofwel durft men niets zeggen. De raarste blikken komen doorgaans van moslims.
Ik denk dat men in de moslimcultuur nog niet zover is dat men een man in rok zomaar accepteert :(
ook op gebied van homofobie zijn die culturen ruim 100 jaar achter op de westerse cultuur, helaas.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een jeans kilt

Bericht door WesleyN »

Toch heb ik met moslims ook betere ervaringen gehad. Maar als ik het gevoel dat elke antwoord verkeerd is, dan denk ik beter dat negeren de beste optie is. Normaal gesproken geef ik altijd antwoord op reacties van anderen. Mensen zijn vaak bevooroordeeld, dat kan je een richting geven door gewoon te reageren. En meestal zijn de mensen die vragen stellen niet al te negatief. Je wordt alleen niet begrepen. Ja sorry een rok bij een man wordt nog steeds in verband gebracht met homo zijn. Ik heb wel eens gereageerd van: "Heb je weleens een homo in een rok gezien?" "Nee", was het antwoord. Ja ik ook niet.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Een jeans kilt

Bericht door beachlion »

Ik begrijp de verwijzing naar homo helemaal niet. Als je als man op mannen valt dan ga je je mannelijke uiterlijk toch niet verminderen door rokken of jurken te dragen. Waarschijnlijk heeft de ongewassen massa wel eens iets vernomen van androgynie en wordt dat op één hoop gegooid met homosexualiteit. Het zal wel weer een geval zijn van klok en klepel.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een jeans kilt

Bericht door WesleyN »

Ja zo denk ik er ook over. Als je homo bent wil je juist mannelijk overkomen. We hebben nog heel wat uit te leggen aan de mensen om ons heen. Maar eerst hebben wij een taboe te doorbreken. En volgens mij zijn we met een klein select groepje daarmee bezig.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie