Rokseizoen 2020

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Vandaag was het heerlijk weer, zo'n 30C. Dus tijd voor de minirokken. Alleen voor het boodschappen doen trok ik een rok aan tot net boven de knie. Ik hoefde geen jack aan dus luchtig in een overhemd achter het winkelwagentje. Er zijn hier nog steeds beperkingem maar ik begin er al aardig aan te wennen. Eenmaal thuis ging ik weer over tot de kortere rokken.

Ik ga na de lunch het glas uit de stormdeuren vervangen door horren. Ook schakel ik de verwarming uit. Voor mij is de zomer begonnen.

De meeste Amerikaanse huizen hebben dubbele deuren. Aan de buitenkant zit een zogenaamde stormdeur. Die sluit met een veer. Er zit een opening in die je kunt vullen met een glazen paneel of met een hor in een frame. De deur aan de binnenkant is de eigenlijke deur die je kunt afsluiten. In de winter heb je een vorm van isolatie met beide deuren dicht en 's zomers met de hor in kun je de binnendeur open laten zodat je het huis kunt doortochten.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Na een lang en ongunstig voorjaar kon ik eindelijk naar het strand. Omdat ik er twee uur voor moet rijden wil ik zeker zijn van het goede weer. En omdat er twee aansluitende dagen van goed weer waren voorspeld bleef ik in de buurt overnachten.

Het waren twee mooie stranddagen al begonnen de ochtenden wel met mist en bewolking. Maar ik ben sowieso geen ochtendmens. En natuurlijk alle verplaatsingen in rok. De tweede dag had ik een wat kortere omslagrok aan.
IMG_2015qq.jpg
Toen ik het strand verliet kwam de wind opzetten. Ik was flink beladen zodat ik moeite had de flappen in bedwang te houden. Ik had meer rokken bij me zodat ik in de auto van rok wisselde. Het werd een vrij ruime en korte grijze rok van een lichtgewicht stof. Toen ik op de terugweg na het tanken wat te eten en drinken wilde kopen bleek deze rok nog moeilijker in bedwang te houden. Die rok gaat dus alleen maar aan als er bijna geen wind staat.

In de shop was voor de kassa's een lijn gemarkeerd met om de 6 voet een indicatie. Ik had dat niet in de gaten zodat ik naar de eerste de beste vrije automatische kassa liep. Iemand uit de rij riep:"Sir, you have to stay in line." Ondanks de vrij korte rok en de instappers die een beetje op pumps leken werd ik toch voor een man aangzien.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

De belastingaangifte in Amerika moet per 15 april bij de IRS (belastingdienst) binnen zijn. Door het virus is er uitstel verleend tot 15 juli. De aangifte lieten we altijd doen door een nicht van m'n vrouw. Maar die ging het wat rustiger aan doen zodat ik naar een lokaal bureau op zoek ging. Ik vond een betrouwbaar bedrijf en maakte een afspraak. Ik had alle papieren al voorbereid zodat het een kwestie van afgeven was. Dat ging uiteraard in een rok.

Er waren twee dames op het kantoor en ondanks de mondkapjes kon ik toch zien dat ze naar m'n rok keken. Maar verder geen reactie. De volgende dag werd ik door dat kantoor gebeld met de mededeling dat men zich niet thuis voelde in buitenlandse inkomsten en dat een ander kantoor van dezelfde keten beter uitgerust was.

Die middag haalde ik de papieren op, weer in rok natuurlijk. Ik werd direct met m'n voornaam aangesproken zodat ze me in ieder geval wel herkenden. Ik bracht de papieren naar het andere kantoor en ook daar wierp men een korte blik op m'n rok. Volgende week kan ik de zaak ophalen en hoop ik dt de zaak geregeld is.

Er bestaan online programma's om zelf belastingaangifte te doen maar ik ben niet erg thuis in Engelse financieële termen. Bij elke uitleg zat ik met een woordenboek op m'n schoot en nog was het me niet duidelijk. Dan was voor mij het programma van de Nederlandse belastingdienst beter te volgen.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door Rik »

beachlion schreef: 12 jun 2020 01:12 De volgende dag werd ik door dat kantoor gebeld met de mededeling dat men zich niet thuis voelde in buitenlandse inkomsten en dat een ander kantoor van dezelfde keten beter uitgerust was.
En was dat de échte reden of voelden ze zich misschien niet "thuis" bij een man in rok? :o
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door WesleyN »

@Rik. Wat ik zelf merk is dat ik niet vaak gediscrimineerd word. Ik heb wel een paar keer opmerkingen gekregen. Meestal seksistisch. Als je een rok draag dan daalt het niveau van sommige mensen echt tot het minimum. Je krijgt veel meer begrip voor vrouwen. En mijn dochter heeft een jurkje, dat ze dat jurkje niet voor een ander draag, maar voor haarzelf. En zo is dat ook wat mij betreft, of ik kan beter zeggen ook wat ons betreft. Ik draag geen kleding om op te vallen. Ik draag kleding omdat ik het mooi vind en ik mij daar prettig in voel. Niets meer en niets minder.

Normaal gesproken hebben mensen slechts 1 seconde interesse in je. Maar als ik ergens naartoe ga. Iets koop of naar een restaurant, of hotel ga. Dan doen mensen heel normaal tegen je.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Rik schreef: 12 jun 2020 11:51
beachlion schreef: 12 jun 2020 01:12 De volgende dag werd ik door dat kantoor gebeld met de mededeling dat men zich niet thuis voelde in buitenlandse inkomsten en dat een ander kantoor van dezelfde keten beter uitgerust was.
En was dat de échte reden of voelden ze zich misschien niet "thuis" bij een man in rok? :o
Tot op heden heb ik bij vrouwen geen enkele vorm van negativisme kunnen ontdekken. Men kijkt en accepteert het als minimum reactie of men glimlacht als meest voorkomende reactie. Een enkele keer krijg ik een compliment. Soms is dat compliment verpakt in een opmerking dat ik mooi gebruinde benen heb. Eén of twee keer heb ik iets negatiefs meegemaakt en dat kwam vanuit een rijdende auto. In beide gevallen kon ik aan de mannenstem horen dat er alcohol in het spel was.

Ik denk dat in het algemeen vrouwen het wel interessant vinden dat een man de regels van het sociale stramien aan z'n laars lapt.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door Rik »

beachlion schreef: 12 jun 2020 21:02
Rik schreef: 12 jun 2020 11:51
beachlion schreef: 12 jun 2020 01:12 De volgende dag werd ik door dat kantoor gebeld met de mededeling dat men zich niet thuis voelde in buitenlandse inkomsten en dat een ander kantoor van dezelfde keten beter uitgerust was.
En was dat de échte reden of voelden ze zich misschien niet "thuis" bij een man in rok? :o
Tot op heden heb ik bij vrouwen geen enkele vorm van negativisme kunnen ontdekken. Men kijkt en accepteert het als minimum reactie of men glimlacht als meest voorkomende reactie. Een enkele keer krijg ik een compliment. Soms is dat compliment verpakt in een opmerking dat ik mooi gebruinde benen heb. Eén of twee keer heb ik iets negatiefs meegemaakt en dat kwam vanuit een rijdende auto. In beide gevallen kon ik aan de mannenstem horen dat er alcohol in het spel was.

Ik denk dat in het algemeen vrouwen het wel interessant vinden dat een man de regels van het sociale stramien aan z'n laars lapt.
TOP !
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion »

Gisteren ben ik naar het strand geweest. Vanaf de parkeerplaats naar het strand en weer terug tot de parkeerplaats heb ik natuurlijk ook een rok gedragen. Het was wat winderig maar de rok met vrij hoge zijsplitten bleef keurig alles bedekken wat bedekt moest blijven.
IMG_2057q.jpg
Toen ik bijna terug op de parkeerplaats was kwam een familie vanuit een ander zandpad aanlopen. Ook al verstond ik niet wat ze zeiden, de stemgeluiden klonken niet Engels of Spaans maar op de één of andere manier bekend. Een jochie van een jaar of 8 liep de groep vooruit en was zo'n 10 meter achter mij. Toen hoorde ik pas dat het een Belgische familie was.

Iedereen was zo gewend dat geen hond in Amerika ze verstond dat ze normaal voluit praatten, ook al zouden ze dat onder andere omstandigheden niet gedaan hebben. Die jongen riep:"Ma, die man heeft een rok aan." Ik draaide me om en zei:"Dat klopt en wat vind je ervan?" Er viel een ijzige stilte en de moeder probeerde het voorval wat te sussen door te zeggen dat de jongen er geen kwaad mee bedoelde. De jongen voelde zich gesterkt en zei dat rokken voor meisjes waren. Ik zei toen dat heel vroeger mannen en vrouwen in rokken en jurken liepen en dat broeken alleen door ruiters werden gedragen of door mannen en vrouwen in koude klimaten.

Al lopende hebben we nog wat gepraat en het bleek dat de Belgische familie op familiebezoek was omdat een Amerikaans familielid in het ziekenhuis lag door het coronavirus. Ze hadden de vakantie al gepland maar die ziekte had het proces wat versneld. En ik heb ze verteld hoe ik in Amerika terecht gekomen was. Op de parkeerplaats namen we op een hartelijke wijze afscheid voor zover dat met social distancing kan. Ik was wel de eerste Nederlandstalige die ze in Amerika tegenkwamen buiten de familie.

Ik denk dat m'n Nederlandse genen weinig tot hun recht komen tussen al die Amerikanen. Met die Belgische familie kreeg ik weer een kans en praatte meer dan ik normaal zou doen.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door Rik »

Top dat je nog eens in je eigen taal contact kon leggen op een totaal onverwacht ogenblik :)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door DiKo »

Een bijzondere gebeurtenis, Beachlion. Op zulke ontmoetingen reken je ooit.
Jij naar het strand? Ook wij in Nederland kunnen komende week van het strand genieten. Vanaf dinsdag tot zaterdag meer dan 30 graden C.
Lekker in korte rok of jurk van het stralende weer genieten.
Plaats reactie